Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 44
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Fret King is veel waar voor je geld. Ze hebben ook geinige modellen, anders dan doorsnee.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #32

    Standaard

    Even een kleine update:

    De gitaar is inmiddels terug bij Bax. Super fijne gitaar echt waar, maar 2 dingen.

    1 - Ik was een beetje vanuit gegaan dat een simpele drop D wel zou gaan met FR, maar dat blijkt (voor mij) toch lastig te zijn.
    2 - Over de middenpositie was ik niet echt heel tevreden. Aanvankelijk leek dat wel echt iets tofs, maar toch jammer dat de elementen niet gewoon volledig N+B geschakeld zijn.

    Vanwege 1) heb ik hem uiteindelijk teruggestuurd, al heb ik best lang over getwijfeld. Die brug pu en hals waren namelijk wel echt vet. Ik denk nog even of ik terug ga voor een San Dimas met vaste brug of toch iets anders.

    Verder kudo's aan Bax voor de fijne service. Netjes gratis retour gestuurd en geld binnen paar dagen terug. Iedere keer netjes een e-mailtje. Ik had nog nooit iets geretourneerd en was wel huiverig, maar totaal niet gegrond.

    De zoektocht gaat (misschien) verder. Binnenkort maar weer eens een vrij weekend zoeken/maken om nog eens wat gitaren te testen.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    mocht je toevallig toch ook nog een Fret King willen proberen, de importeur is:
    Pieter Musical Agencies
    http://www.pietersmusicalagencies.nl
    info@pietersmusicalagencies.nl
    +31(0)6 435 03881

    heb ik zelf geen contact mee gehad maar dat is me doorgeven door de service afdeling van John Hornby Skewes Ltd, de club achter Fret King
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Als je per se een floyd wil, bestaat er een EVH D- tuna die je op een floyd kan installeren. Bepaalde gitaren komen er gewoon mee uitgerust. Ooit zo een Peavey Wolfgang bespeeld. Dat werkte wel. Succes met je zoektocht!
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Corrigeer me als ik het mis heb, maar de D-tuna werkt alleen als de trem niet zwevend is maar alleen neerwaarts kan.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #36

    Standaard

    Ik vind het verdrietig te lezen dat mijn scepsis over FR ook bij jou opgeld doet.

    Ik vind persoonlijk FR het grote verschil tussen theorie en praktijk.
    In theorie is het het allerbeste systeem, in de praktijk werkt het alleen als je precies doet wat zij willen. (Ja, een beetje chargeren màg....)

    Kijk eens rustig rond of je een TremKing zwengel op de kop kunt tikken. Dat werkt met een in rubber gevat blok
    - voor toon omhoog
    - voor toon omlaag

    Als je je zwengel van een afwijkende positie laat springen, dan gaan de blokken allebei in ruststand en is de toon in een klap zuiver. Zonder raar gebibber in de toon door de veren.
    En je kunt er je hand stevig opleggen voor mutes, want alle bewegende onderdelen zitten van binnen.

    7 jaar in da house gehad. Ik heb last van stemmingswisselingen waarvoor geen pilletjes bestaan. En de TremKing kan daarmee prima omgaan.....
    Happy hunting.

    Vriendelijke groet, Gus




    ehm TremKing, jullie hebben mijn bankrekeningnummer toch nog wel hè?

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Als je kan leven zonder tremolo heb ik nog wel een leuke gibby SG rondslingeren

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Als je kan leven zonder tremolo heb ik nog wel een leuke gibby SG rondslingeren
    Gibby SG's zijn prima dingen en als je toch per se een jengelarm wil, prik je d'r een Bigsby, Maestro of Les Trem op
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #39

    Standaard

    Aanvankelijk toch voor de FR gekozen omdat ik ervan uit ging dat een drop D stemming wel zou kunnen zonder al te veel kloten, zonder D tuna dan / hipshot. De Bigsby op mijn Gretsch gebruik ik best wat, dus heb ik de gok maar genomen.

    Als ik diverse fora moet geloven, zijn er ook FR die dat kunnen. Bij mij lukte het echter net niet. Misschien komt het door de lengte van de schroef ofzo. Geen idee. Kan ook best dat ik gewoon niet handig genoeg ben hoor.

    Ik denk dan ook dat ik het best af ben met een recht-toe-recht-aan gitaar. Vaste brug en gewoon gas geven zonder allerhande hulpmiddeltjes of mods. In ieder geval bedankt voor de suggesties.

    Ik denk dat ik (toch) maar eens ga kijken naar wat Gibson anno 2017 heeft, want schijnbaar zijn die LP Tributes zo gek nog niet. Het is dan weer wel wat anders, maar die hebben in ieder geval een vaste brug en N/NB/B schakeling met dunne hals. Die Tributes met 50's neck vond ik destijds niet zo fijn spelen.

    Een SG kan ook wel misschien. Heb er eigenlijk nog nooit echt eentje in mijn handen gehad.

    Ik ga gewoon weer verder opzoek. Misschien kom ik eindelijk wel weer terug bij een San Dimas met vaste brug en neem ik de schakeling voor lief.

    Komende tijd wat extra vrije dagen dus dan is er ook weer tijd eens een middagje gitaren te proberen.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Ik weet helaas niet hoe 'ie speelt maar deze blijft in mijn hoofd zitten...

    https://www.bax-shop.nl/elektrische-...shoreline-gold

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top