Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1

    Standaard Op zoek naar iets nieuws met humbuckers

    Na een heel druk jaar heb ik mijzelf een cadeautje beloofd. Dit weekend ga ik bij Bax gitaren checken om - als er iets tussen zit - iets mee naar huis te nemen.

    Inmiddels aardig wat internet research gedaan, maar vanwege alle sites lastig een goede selectie te maken welke modellen te testen. Door alle versies, jaargangen etc ben ik het overzicht een beetje kwijt. Daarom dit topic omdat ik hoop dat jullie nog een paar suggesties kunnen doen welke modellen ik zeker eens zou moeten checken.

    Ik wilde circa 800,00 uitgeven, maar dat mag best wat meer zijn als het dan helemaal toppie is. Voorkeur gaat uit naar 'nieuw' of in ieder geval iets uit een winkel (tweedehands/b-stock allemaal prima) en niet via marktplaats. Ik wil kunnen vergelijken en dat lukt op MP helaas niet. Naast mijn Gretsch moet het iets worden voor het betere scheurwerk in de breedste zin van het woord (Turbonegro, Kvelertak, Billy Talent, Greenday, The Sword etc). In ieder iets wat beter distortion vreet.

    Vereisten:
    - Humbucker in de brug, de rest heb ik niet echt wensen. HH, HSH, HS allemaal het proberen waard.
    - Passieve elementen met wat pit, maar niet te hoge output.
    - Redelijk handzaam/niet te zwaar. Gretsch is aardig groot bijv. Massieve LP te zwaar)
    - Tone knop, bij voorkeur per element.
    - Verder niet te dikke hals.

    Al met al hoeft heb ik niet veel wensen, moet gewoon een lekker gitaartje worden. Merk maakt me niet uit.

    Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar iets Superstrat-achtigs vanwege het praktische (snelle hals, niet te zwaar en veel keuze, misschien wel te veel). Een verbeterde versie van mijn eerste Cort superstrat zou toppie zijn.

    In ieder geval wilde ik gaan kijken naar:

    Charvel Pro Mod San Dimas: gouden combo SD's met nog een aardige coilsplit zo te zien.
    Ben er nog niet over uit of mijn voorkeur dan zou uitgaan naar vaste brug of met FR, maar beide modellen zijn er in ieder geval. So-Cal wilde ik wel even vergelijken, maar denk niet dat die SD distortions mijn ding worden.

    Jackson Pro Soloist SL2: beetje vergelijkbaar in het eerste ogenschouw.

    Verder wil ik zeker iets van Ibanez testen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand een paar aanraders? Iemand ervaring met die DiMarzio Fusion Edge pu's die in de nieuwe Iron Label serie zitten?

    Voor Ltd geldt in principe hetzelfde.

    In 2015 heb ik wat Gibson LP modellen getest, maar daar was ik destijds niet echt positief over. Schijnbaar zijn de 2017 modellen een stuk beter. Zag vorige week dat andere topic over de LP Tribute 2017, maar daar was weinig animo voor zo te zien. Ik kon ook geen winkel vinden die nog een rechtshandig model op voorraad had overigens.

    Zou iemand me een klein beetje verder op weg kunnen helpen?

    Alvast ontzettend bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    tweedekans music man

  3. #3

    Standaard

    Mogelijk heb je al een heerlijk gitaartje, dat nèt niet 100% is qua geluid.

    Overweeg dan eens een upgrade van die gitaar met LUCID humbuckers.
    Het enige element dat (veel gain/ weinig gain) iedere snaar afzonderlijk hoorbaar maakt?

    Het mag communicatief niet de meest sterke Egmonder zijn, maar wát een product voor het geld.

    Ik persoonlijk ben niet 100% humbucker proof..., maar het moment waarop ik een gieter laat volgooien met een paar van die humbuckers staat echt voor de deur.

    Fe-no-me-naal. In Amsterdam zelden ze dan: ongelogen!

    Let your fingers do the talking....
    Da's een oude.

    Let your ears do the walking, da's hier meer van toepassing, laat je oren de beslissing nemen. Da's mijn vertaling.

    Check it out....
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 15 maart 2017 om 09:49 Reden: Typo's eruit

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou ook de middenklasse Yamaha's meenemen in je vergelijkingstest.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Tonika heeft nog van die 2017 Les Pauls Tributes
    https://tonika.nl/gibson/4816-gibson...106028903.html
    https://tonika.nl/gibson/4913-gibson...-gold-top.html

    maar ik vermoed dat dat voor jou aan de andere kant van het land is….lastig testen. BTW als ze elders uitverkocht zijn kan, dan dat betekenen dat ze zo gek nog niet zijn

    wat Superstrats betreft: Die Charvel Pro Mods San Dimas (tegenwoordig MiM) lijken mij idd ook zo gek nog niet maar let er op dat je het meest recente model koopt met de verstelling van de trussrod met het wieltje onderaan de hals (bij de neck pup); bij de eerdere uitvoeringen moet je de hals demonteren (jawel !) om de truss rod te kunnen afstellen.
    Laatst gewijzigd door MikeD; 15 maart 2017 om 08:41
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #6

    Standaard

    No 1 hops, de goedkoopste MM is € 2.000 ofzo!? Ook bij een mega deal wordt dat binnen dit budget niets.

    Gus, dank je voor je inbreng. Had zelf ook al zitten denken aan een upgrade, maar ik heb helaas niets up te graden. Ik heb eigenlijk ook maar 1 gitaar en 1 basgitaar. Ik zal die Lucid pu's eens gaan checken op youtube enzo. Ben wel benieuwd. Had er nog nooit van gehoord namelijk.

    Telerocker, had eigenlijk niet eens aan Yamaha gedacht. Beetje vergeten merk voor mij denk ik dan . Die nieuwe Revstar serie ga ik ook eens uitproberen dan. Lijkt me een knipoog naar die jaren tachtig SG's.

    MikeD, thx voor het meekijken. Ik woon inderdaad in het zuiden dus even en op en neer zit er niet in ben ik bang. Linkshandig is hij er nog wel bij Keymusic zag ik al. De gitarist in mijn band (waarin ik bas) is wel linkshandig die zou hem in ieder geval kunnen laten horen mocht het echt niet anders kunnen. Eventueel bestellen zou dan eigenlijk de enige optie zijn, al vind ik dat eigenlijk niets.

    Geen idee waarom ze in gewone zaken zo slecht te verkrijgen zijn. Waarschijnlijk een combi van goeie gitaren + echte Gibson LP voor weinig geld en nare dealerverplichtingen vanuit Gibson. De meeste zaken hier in de buurt hebben helemaal geen Gibson meer. Bax ook niet meer, alleen inruil volgens mij.

    Ik zat bij die Charvel's ook al te kijken ja. Sommige San Dimas uit een ander jaar zijn honderden euro's goedkoper, maar die missen dan een tone knop en dat trussrod wieltje. Die uit 2016 is de goeie volgens mij.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Is scale belangrijk? Als het 24 3/4 mag zijn, Cort M600 of de G&L Asari. Is bijna hetzelfde. Of een Cort met een hoger M nummer?

    En dan later een keer betere elementen erin, als dat nodig is.

    Ik heb een Cort M520 en die heeft een hele lekkere hals.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casual Ruud Bekijk bericht
    No 1 hops, de goedkoopste MM is € 2.000 ofzo!? Ook bij een mega deal wordt dat binnen dit budget niets.

    Gus, dank je voor je inbreng. Had zelf ook al zitten denken aan een upgrade, maar ik heb helaas niets up te graden. Ik heb eigenlijk ook maar 1 gitaar en 1 basgitaar. Ik zal die Lucid pu's eens gaan checken op youtube enzo. Ben wel benieuwd. Had er nog nooit van gehoord namelijk.

    Telerocker, had eigenlijk niet eens aan Yamaha gedacht. Beetje vergeten merk voor mij denk ik dan . Die nieuwe Revstar serie ga ik ook eens uitproberen dan. Lijkt me een knipoog naar die jaren tachtig SG's.

    MikeD, thx voor het meekijken. Ik woon inderdaad in het zuiden dus even en op en neer zit er niet in ben ik bang. Linkshandig is hij er nog wel bij Keymusic zag ik al. De gitarist in mijn band (waarin ik bas) is wel linkshandig die zou hem in ieder geval kunnen laten horen mocht het echt niet anders kunnen. Eventueel bestellen zou dan eigenlijk de enige optie zijn, al vind ik dat eigenlijk niets.

    Geen idee waarom ze in gewone zaken zo slecht te verkrijgen zijn. Waarschijnlijk een combi van goeie gitaren + echte Gibson LP voor weinig geld en nare dealerverplichtingen vanuit Gibson. De meeste zaken hier in de buurt hebben helemaal geen Gibson meer. Bax ook niet meer, alleen inruil volgens mij.

    Ik zat bij die Charvel's ook al te kijken ja. Sommige San Dimas uit een ander jaar zijn honderden euro's goedkoper, maar die missen dan een tone knop en dat trussrod wieltje. Die uit 2016 is de goeie volgens mij.
    Naast de Revstar zou ik ook de Pacifica 611-lijn testen. Veel gitaar voor het geld.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    EVH Special, zeer goed gitaartje voor zijn geld.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Guild polara ? Lijkt wat op een gibson sg. Kost rond de 700 Eur. (Dit is natuurlijk geen superstrat-achtige)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top