Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Verschil (Harley Benton) reis vs mini gitaren en tips/ervaringen?

    Ik zit, vooral voor de gein, een beetje naar de (Harley Benton want goedkoop en an sich prima) kleine akoestische gitaren te kijken, ik zie dan vooral zogenaamde reis gitaren en mini gitaren staan:

    Harley Benton DS-10 Mini
    Harley Benton GS-Travel Spruce
    Harley Benton Custom Line CLGS-10S Travel (eigenlijk al iets te duur voor een 'waarom niet' aankoop)

    Ik heb nu een tanglewood akoestische die ik eigenlijk nooit gebruik omdat ik hem al snel te groot vind, dit zou een grappige relatieve compacte vervanger kunnen zijn ook voor evt weekendjes weg.

    De 79 euro vind ik eigenlijk al een beetje de max hiervoor trouwens, maar mensen hier ervaring met deze gitaartjes? Ik zie vooral dat de frets nogal scherp kunnen zijn, intonatie een beetje een issue maar dat het verder echt hele leuke dingen voor het geld zijn (en zo zie ik het ook, meer om te klooien).

    Maar wat is er eigenlijk (if anything) verschillend tussen reis gitaren en mini gitaren?

    Eventuele andere betaalbare tips voor kleine akoestische gitaren? Cheers

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Onze dank voor uw bestelling!

    Uw bestelling is weggestuurd en wordt zo snel mogelijk door het team van Thomann verwerkt.

    Als je een paar dagen hebt kan ik je een review van de DS-10 geven

    Bedankt voor de tip! Ik was al half aan het kijken naar een kleine akoestische omdat ik een hekel heb aan die grote dreadnoughts en had deze nog niet gevonden.
    Als het bevalt dan komt er misschien wel een keer een Baby Taylor of zo'n kleine Martin. Eerst maar eens kijken of het formaat me bevalt.
    Zo niet dan kan je de mijne kopen "voor weinig"

  3. #3

    Standaard

    Haha, glad to help! Ben heel benieuwd

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ok, de HB DS-10 mini.....
    Eerste indruk: needs work

    Afwerking:
    De houten constructie lijkt in orde, alles past, zit vast en is netjes afgewerkt.
    De frets steken niet uit aan de zijkant maar zijn verre van vlak en ze zijn erg ruw.
    De tuners zijn ok maar zaten wel los.
    De rozet is uiteraard een sticker.
    Topkam en brugzadel zijn waardeloos plastic.

    Klank:
    Beetje blikkerig, maar dat is te verwachten.

    Speelbaarheid:
    Snaren liggen aan de hoge kant maar er is genoeg brugzadel over om ze te verlagen (nadat de frets gevlakt zijn uiteraard.)
    De kop is door de tuners zwaarder dan de body dus laat de nek niet los want dan dondert hij naar beneden.
    Speelbaarheid direct uit de doos..... ik geef het een 5je.

    Als je zelf niet de mogelijkheid hebt om onderstaande zaken te doen zou ik hem niet kopen en iets meer uitgeven voor een betere.
    You get what you pay for!

    To-do:
    Fretboard schoonmaken (erg goor)
    Frets vlakken
    Topkam en brugzadel vervangen voor benen exemplaren
    Beter snaren erop en netjes afstellen.

    Ik zal nog wat foto's uploaden zodra ik meer tijd heb en als de bovenstaande dingen zijn gedaan dan geef ik mijn eindoordeel

  5. #5

    Standaard

    Thanks voor de update!

    Ik denk er dus nog maar even over na, ben sowieso zelf niet al te handig dus das een minpuntje Nu verwacht ik er ook niet teveel van, maar het moet wel een beetje aardig spelen out of the box.

    Njah, goed om deze ervaring te horen. Hopelijk toch veel plezier ermee!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Aai, hit or miss dus met Harley Benton. Heb zelf een HB electrische classical nylonstring thinline (oud model, niet meer verkrijgbaar) en daar waren de frets en hals perfect van afgewerkt nieuw uit de doos, ook de topkam. Lak is echter ronduit vreselijk op een paar plekken. Brugkam idd plastic met de gietnaad precies bovenop, niet eens even geschuurd, veeeel te hoog. Dat laatste was snel verholpen. Heb 'm toch gehouden omdat ik vermoedde dat een perfecte hals en fretwerk wel een uitzondering kon zijn in deze prijsklasse (was toch nog 175 euro).

    Eens met Sander-H: HB gitaren kunnen koopjes zijn als je zelf handig bent; verwacht in de meeste gevallen extra werk!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7

    Standaard

    Thanks again, goed om te weten... Voor nu laat ik m dus maar even schieten (scheelt dat de eerste impuls-aankoop-drang toch al gezakt is )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top