Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 74
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Oké, komt goed. Ik heb ze nu nog lang gelaten, op advies van Newtone. Maar hoef ik signaal en stroom niet uit elkaar te laten? Ik had het idee om de draden van de pot langs de ene kant en de stroom langs de andere. Maar dat maakt dus niet uit? Gewoon zo kort mogelijk van punt naar punt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Ik begon ook met een screamer van newtone, daarna wil je alleen maar meer...meer,,,,MEER

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Oké, komt goed. Ik heb ze nu nog lang gelaten, op advies van Newtone. Maar hoef ik signaal en stroom niet uit elkaar te laten? Ik had het idee om de draden van de pot langs de ene kant en de stroom langs de andere. Maar dat maakt dus niet uit? Gewoon zo kort mogelijk van punt naar punt?
    Schakeling is zoiezo gelijkspanning gevoed. Wat je moet voorkomen is terugkoppeling. Er zijn diverse voorbeeld gevallen waarbij een gillende schakeling gewoon werd veroorzaakt door slordige bouw en dan met name lange stukken draad. In het ksstje zat dan een klein stukje print en de rest van de ruimte werd ingenomen door een klos draad. Maak het niet langer dan nodig dan komt het goed. Misschien wel handig om het zo te bouwen dat je de print nog kan kantelen terwijl hij aangesloten blijft. Veel mensen en ook fabrikanten vergeten wel eens dat iets stuk kan gaan en je moet kunnen meten.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Misschien wel handig om het zo te bouwen dat je de print nog kan kantelen terwijl hij aangesloten blijft. Veel mensen en ook fabrikanten vergeten wel eens dat iets stuk kan gaan en je moet kunnen meten.
    Waarvan akte :



    Toen ik lang geleden deze variant op een TubeScreamer bouwde en het bestelde kastje in de praktijk 'iets' aan de krappe kant bleek, besloot ik op dat moment toch alles er in te krijgen en er op te vertrouwen nooit meer ergens bij te hoeven.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Tja, alles kan. Ik denk nu eenmaal service gericht en kom maar al te vaak in situaties waarvan ik denk "hoe kunnen ze nou zo bouwen". Om er aan te werken bedrading los waarna je een print er uit kan halen maar geen metingen meer kan doen. Waar is het serviceluik gebleven

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    O, maar het was wel een leermoment. Sindsdien zorg ik bij bouwsels wel dat er een uitsparing onder de print is uitgehakt en ik er in aangesloten toestand bij kan.



    Serviceluik? Check!

    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Het leeft!





    Wat een heerlijk pedaaltje is dit, zeg! Een beetje meer vet, een beetje meer scherpte, heerlijk met mijn Tele! Met de Wildkat raakt ie wat sneller verzadigd, die heeft serieus meer output, maar ook daar voegt ie een beetje helderheid toe. Nog nooit een dergelijk pedaal gehoord, maar ik ben nu al verliefd!

    Nu nog een mooi kleurtje en mijn graphics erop en dan is ie helemaal af.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Mooi werk!!!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Leuk he. Gefeliciteerd.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    "My First Stompbox". Lekker gevoel is dat he? En hij klinkt natuurlijk altijd geweldig.
    Netjes gebouwd man. Ben benieuwd naar de graphics. Make it look just as good as it sounds!

    Je triggert me wel...
    mijne was een TS-808, heb ik verkocht, zou 'm zo weer terugkopen dus wie deze heeft, call me!

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top