Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 16 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 152
  1. #51

    Standaard

    Ik ben benieuwd waar ik op uit ga komen! Ik had nog ergens een hoopvolle uitspraak gelezen dat met een 5 lbs tot 6 lbs (2.267g - 2.721g) mahony body met gefreesde kabel kanaal en gaten je op een 9 lbs tot 10lbs (4.082g - 4.536g) gitaar moet kunnen komen.

    Mijn mahonie body met 9 gaten was 2.650g. Misschien is er nog hoop,....



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Goed bezig maar..



    Dat wordt wel een hele flinke body

  2. #52

    Standaard

    Waar ik gisteren nog niet ontevreden was over mijn zaagsnede met de japanse zaag, was ik vandaag toch een andere mening toegedaan. Er was flink wat 'elbow grease' voor nodig om tot een verlijmbaar resultaat te komen.

    Na een half uur schaven, schuren, schuurpapier wisselen voor fatsoenlijk schuurpapier en nog wat schuren, was de kop van de hals klaar.



    Na nog een uur schaven, schuren was ook de hals zelf klaar.





    Vervolgens was het een kwestie van lijmen en flink klemmen zodat niets meer ten opzichte van elkaar kon gaan schuiven. Al het schuurwerk betaalde zich wel uit, wat de scarf joint was prima recht en naadloos!




  3. #53

    Standaard

    Voor morgen alvast een bouwpakket bij elkaar gezocht en gezaagd. Ik denk dat jullie wel kunnen raden wat dit gaat worden.



    Zo langzamerhand verzamel ik ook weer wat andere onderdelen om te verbouwen. Na eerder al de Alnico II Pro Slash humbuckers aangeschaft te hebben, hoopte ik een bijpassende binding en pick-up covers bij guitarsupplies gekocht te hebben.



    Dit is de kleurvergelijking waar ik nog niet echt tevreden over ben. De pick-up ringen zijn wat te geel en de binding is weer wat donker. Kan iemand mij een adres aanraden voor mooie cream binding en pick-up ringen?

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je kan natuurlijk ook gewoon een radiusblok nemen.
    147-c Guitars

  5. #55

    Standaard

    Ik weet niet of je naar het bouwpakket verwijst? Een radiusblok staat nog op de lijst of te maken of aan te schaffen, maar daar is het bouwpakket dus niet voor.

    Of bedoel je wat anders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Je kan natuurlijk ook gewoon een radiusblok nemen.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Bouwpakket is toch een radius schommel voor je bovenfrees om toetsen te frezen?
    147-c Guitars

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Shit! Ik zie het al. Voor zagen van fretslots. Klein klote schermpje op mijn telefoon
    147-c Guitars

  8. #58

    Standaard

    En door voor de koelkast in de volgende ronde!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Shit! Ik zie het al. Voor zagen van fretslots. Klein klote schermpje op mijn telefoon

  9. #59

    Standaard

    Of spuit die covers in de juiste kleur.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #60

    Standaard

    Voor de covers zou spuiten nog een mogelijkheid zijn, echter blijft dan een kleurverschil met de binding. Waar halen jullie een mooie crème kleurige binding?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Of spuit die covers in de juiste kleur.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top