Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 513141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 152
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Ik vind ‘m prachtig!!!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Niet helemaal mijn kleur maar erg mooi gedaan. vakwerk. en belangrijk hoe klinkt ie is het geworden wat je wilde of wat zou je de volgende ker anders doen.

  3. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Niet helemaal mijn kleur maar erg mooi gedaan. vakwerk. en belangrijk hoe klinkt ie is het geworden wat je wilde of wat zou je de volgende ker anders doen.
    Hi motorhan en anderen, dank voor de lof uitingen over de gitaar. Ik voel me erg vereerd met de commentaren!!

    Ik begin de gitaar net te leren kennen en deze is zonder meer heel anders dan mijn Epiphone Les Paul met Probucker pick-ups. De Alnico II pick-ups zijn een stuk minder potent, dus waar ik bij mijn Epiphone laag op gain in de amp en volume pots moest gaan, is het bij deze weer andersom, vaak zowel de amp en pots meer open draaien. De gitaar klinkt echter heerlijk.

    Ik ben zonder meer erg tevreden. De gitaar lijkt sustain zonder einde te hebben en is loodzwaar met iets meer dan 4,5kg.

    Een paar dingen zou ik nog wat meer op letten in een volgende bouw:
    • poriën vullen, poriën vullen en nog een keer poriën vullen. Ik heb nu een aantal minieme putjes, die ik met de lak niet gevuld kreeg.
    • potmeters verticaal (op de Z-as richting zeg maar) of haaks op het oppervlakte? Ondanks de juiste knoppen en asdiameter, zitten de huidige knoppen iets te hoog boven het oppervlakte naar mijn smaak. Dit laat ik echter eerst even zo voordat ik het ga proberen aan te passen
    Al met al dus niet teveel zaken om anders te doen, dat betekent echter niet dat ik nog tig andere ideeën heb om te gaan bouwen.

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perkeo Bekijk bericht
    zitten de huidige knoppen iets te hoog boven het oppervlakte naar mijn smaak. Dit laat ik echter eerst even zo voordat ik het ga proberen aan te passen
    Waarom niet meteen aanpassen als het je stoort?

  5. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Waarom niet meteen aanpassen als het je stoort?
    Omdat de oplossing waarschijnlijk tweeledig is:
    • de knoppen dieper over de as van de potmeter laten vallen en/of
    • de potmeter haaks op het oppervlakte monteren door aan de binnenzijde het referentievlak parallel aan de buitenkant te laten lopen.
    Vooral de laatste aanpassing vergt weer meer werk, frezen/dremelen aan de binnenkant van de gitaar, wat ongetwijfeld gaat lukken, maar je zult toch maar net te diep gaan,...

    Wat zegt het spreekwoord ook alweer: don't fix it if it ain't broken?

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perkeo Bekijk bericht
    Omdat de oplossing waarschijnlijk tweeledig is:
    • de knoppen dieper over de as van de potmeter laten vallen en/of
    • de potmeter haaks op het oppervlakte monteren door aan de binnenzijde het referentievlak parallel aan de buitenkant te laten lopen.
    Vooral de laatste aanpassing vergt weer meer werk, frezen/dremelen aan de binnenkant van de gitaar, wat ongetwijfeld gaat lukken, maar je zult toch maar net te diep gaan,...

    Wat zegt het spreekwoord ook alweer: don't fix it if it ain't broken?
    Kun je niet eerst aan de binnenkant een of meer extra washers (weet even niet hoe ze in het Nederlands heten &#129300 om de assen van de potmeters leggen zodat de asjes aan de buitenkant minder ver uitsteken?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik bedoelde eigenlijk inderdaad wat rinze zegt...Dat is niet zo'n moeilijke aanpassing....
    Ringetjes tussen potmeter en cavity, of een moer op de potmeter draaien, dat in de cavity douwen en dat zaakje weer vastdraaien met de moer zoals altijd.
    Kun je zowat traploos afstellen, mits je genoeg ruimte hebt voor die moer aan de binnenzijde.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 25 mei 2021 om 18:37

  8. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Kun je niet eerst aan de binnenkant een of meer extra washers (weet even niet hoe ze in het Nederlands heten 樂) om de assen van de potmeters leggen zodat de asjes aan de buitenkant minder ver uitsteken?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ik heb er helaas tijdens de afmontage geen foto's van gemaakt, maar ik heb speciaal de potmeters met lange as gekozen, zodat ik de holte niet op de laatste millimeter van de top hoefde uit te frezen. Om deze potmeters goed te monteren, zit de top tussen twee moeren geklemd. Ik heb even het volgende plaatje op Google gevonden.




    De asjes steken dus niet te ver door. Ik denk dat ondanks de juiste combinatie pot/knop voor wat betreft de asdiameter, ze toch niet helemaal lekker op elkaar passen.

    Voordat ik deze knoppen ga uitboren of ga experimenteren, wil ik eerst nog een ander setje aanschaffen. Er is echter ook wel kans dat ik me er na twee weken niet meer aan stoor en lekker verder ga bouwen aan de GS Mini of RedStrat.

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Bedoel je dat de bovenste moer nog maar nét op de potmeter zit en dat de knoppen dan alsnog gapen?

  10. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bedoel je dat de bovenste moer nog maar nét op de potmeter zit en dat de knoppen dan alsnog gapen?
    Klopt, precies dat. De knoppen gingen al niet zo gemakkelijk erop en heb ik al gedeeltelijk uitgeboord. Misschien dat toch gewoon de verkeerde knoppen zijn geleverd, of heb besteld. Daarom eerst maar een setje nieuwe knoppen bestellen als ik er iets aan wil doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top