Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 152
  1. #131

    Standaard

    Om een lang verhaal niet nog veel langer te maken, hieronder nog wat laatste foto's van afmaken van de Les Paul.



    Met Kovax schuurpapier alles gladschuren. Wat een geweldig product trouwens dat Kovax schuurpapier/linnen, ik wil niets anders meer!! Dit waren de eerste stappen met korrel 600.








    Nog zo'n geweldige tip die ik op het forum heb meegekregen. Menzerna polijstmiddel.









    En de Seymour Duncan Slash edities erin!

  2. #132

    Standaard

    Het Eindresultaat

    En hier nog een paar plaatjes van het eindresultaat.





    En op foto's buiten genomen ziet het er weer heel anders uit.









    Op naar de volgende!! De Mahonie GS Mini schiet al aardig op, hiervan moet de hals nu op maat worden gemaakt. Voor de volgende elektrische gitaar zijn de inkopen de afgelopen maanden ook al grotendeels gedaan, dit wordt een rode stratocaster met all-black hardware en EMG DG-20 pick-ups.

    Wat daarna nog komt? Één ding is zeker, het ik heb gitaarbouw virus wel te pakken,.....

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat een mooie gitaar is dat geworden zeg !
    Heeft ff geduurd maar het resultaat mag er zeker zijn ! Dit bouwverslag kun je wel als sollicitatie brief naar Gibson sturen, die nemen je zeker aan in de Custom shop 😁
    Ik zag trouwens bij de volute (achterkant nek) een stukje hout aan die volute geplakt? Is dat gedaan om op te vullen? Brak er tijdens het vrezen van de volute een randje af waardoor je dit moest herstellen? Detail, maar toch...

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Wat een gevecht!

    En wat een mooi resultaat!

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De aanhouder heeft alweer gewonnen, zie ik. Prachtig geworden, ik doe het je zeker niet na!
    En het serienummer klopt wel he, hij heeft gewoon een jaar later een refin gehad.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat een mooie gitaar is dat geworden zeg !
    Heeft ff geduurd maar het resultaat mag er zeker zijn ! Dit bouwverslag kun je wel als sollicitatie brief naar Gibson sturen, die nemen je zeker aan in de Custom shop 😁
    Ik zag trouwens bij de volute (achterkant nek) een stukje hout aan die volute geplakt? Is dat gedaan om op te vullen? Brak er tijdens het vrezen van de volute een randje af waardoor je dit moest herstellen? Detail, maar toch...
    Dank je arjenb01 voor deze lovende woorden! Ik heb ondertussen bij verschillende bouwers zulke mooie gitaren voorbij zien komen, dat vele merken naar de kroon wordt gestoken.

    De nek van mijn Les Paul is wel erg on-Gibson achtig. Ik heb een volute gemaakt, wat Gibson maar één of twee jaar in de beginjaren heeft gedaan. Dan dubbel genaaid, heb ik ook nog eens een scarf joint gemaakt, ook goed te zien op de foto.

    Wat nu een reparatie stukje lijkt, is nog precies het laatste stukje van de scarf joint.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Prachtgitaar Mag je trots op zijn
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    prachtig project, en wat fijn dat je die gevoelen hem maar in de kliko goed hebt onderdrukt

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Joooow wat een beauty !

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perkeo Bekijk bericht
    Het Eindresultaat

    En hier nog een paar plaatjes van het eindresultaat.





    .
    Ziet er goed uit.Wat ik niet begrijp dat je met cellulose lak zoveel problemen heb gehad.Nu heb ik nog nooit met de moderne cellulose lak gewerkt maar de oudere normale cellulose lak was makkelijk te verwerken. Normaliter als een laag wat minder is even 2 dagen wachten en dan met een fijne korrel (1000 ofzo) schuren en dan de volgende laag erop en doorgaan. Zelf had ik die burst met een katoenen dot erop gezet met in water opgeloste verf. Op joetjoep vindt je genoeg voorbeelden hoe het kan. Maar toch knap dat je hebt volgehouden.Het resultaat mag er zijn.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top