Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 16 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 152
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Zelf het ik mooie crème binding gevonden bij box Humana, maar de ene crème is de andere crème niet
    147-c Guitars

  2. #62

    Standaard

    Vandaag het bouwpakketje in elkaar geknutseld. Nog niet helemaal naar mijn zin. Ik had een denkfoutje gemaakt. De bedoeling van de bout in het verticale plankje was om de delen met de lagers te kunnen verstellen. Als echter beide in een inschroefmoer lopen, draait de bout prima heen en weer, maar wordt er natuurlijk niets versteld.



    Een mogelijkheid is eenzelfde constructie als bij de zelfbouw lijmklemmen gebruikt is, echter was de extra moeren geen ruimte meer. Moet het dus toch een andere constructie worden.

    Daarom eerst maar een stuk verder gegaan met de nek. Bij gebrek aan een lintzaag heb ik eerst een poging gedaan om met de decoupeerzaag de zaagsnede te maken. Dit lukte deels, echter met teveel risico om in 'het vlees' terecht te komen. Als alternatief heb ik korte haakse zaagsneden gemaakt en deze vervolgens met een beitel weggetikt. Als je ziet hoe eenvoudig de stukjes je om de oren vliegen als je in de richting van de houtnerf beitelt, snap ik wel waarom de Les Pauls gemakkelijk een nekbreuk oplopen!





    Daarna nog stukjes verder gefreesd waar ik met mijn freesbak bij kon. Verder wordt het een kwestie van schuren, schuren en nog meer schuren ben ik bang.

    Dit is het voorlopige resultaat


  3. #63

    Standaard

    Heb je nog mogelijkheid om van deze binding een fotootje te maken?

    Als ik op hun website kijk, ziet de 'cream' binding er weer wat gelig uit de 'white' komt mij weer wat meer met crème, maar komt weer niet in de buurt van de crème van de SD Slash pick-ups.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Zelf het ik mooie crème binding gevonden bij box Humana, maar de ene crème is de andere crème niet

  4. #64

    Standaard

    Volgens de Vox Humana website is hun cream binding de 'Allparts LT-1424-028'

    Dit is de foto op de Vox Humana website



    En dit is de foto van de Allparts website



    Dit zouden dus dezelfde binding moeten zijn,....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perkeo Bekijk bericht
    Heb je nog mogelijkheid om van deze binding een fotootje te maken?

    Als ik op hun website kijk, ziet de 'cream' binding er weer wat gelig uit de 'white' komt mij weer wat meer met crème, maar komt weer niet in de buurt van de crème van de SD Slash pick-ups.
    Laatst gewijzigd door Perkeo; 25 april 2017 om 19:30 Reden: foto link herstellen

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Hij is meer zoals de bovenste. Maar foto nemen heeft geen nut, wat er zit blanke nitro overheen met een tintje
    147-c Guitars

  6. #66

    Standaard

    Of alles in de kleur van de binding spuiten, dat kan natuurlijk ook.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #67

    Standaard

    Na eerst een klusje aan het huis, bleef er vandaag weinig tijd over om flinke stappen te maken. Echter toch nog iets kunnen doen.

    Als eerste een frees-jig gemaakt om her en der nog wat stukken van de hals veilig weg te kunnen frezen.



    Om van de kop van de hals de overtollige dikte weg te frezen moet de hals stabiel onder een hoek staan. Ik kreeg echter geen lekkere stabiele opstelling voor elkaar en daarom heb ik hier maar van het frezen afgezien.

    Daarom maar ouderwets gaan schaven.



    en nog wat schaven



    Geeft best wel voldoening om zo een paar centimeter eraf te schaven!

    Omdat ik nieuwsgierig blijf naar verdere gewichtstoename van de Les Paul heb ik de nek in huidige staat even gewogen. Op dit moment 1300g, maar ik schat dat daar nog wel de helft vanaf gaan. Het zal er dus al om spannen om de kale gitaar zonder hardware op 4,5kg te houden zo lijkt het.

    Wil iemand een gokje wagen op welk gewicht deze Les Paul uit gaat komen?

  8. #68

    Standaard

    Het 'Fret Slotting Miter Box' projectje lag er nog om afgemaakt te worden. Het eerder idee met de lagers was gestrand omdat er niet in drie richtingen haaks gefixeerd kon worden.

    Als oplossing heb ik volgende constructie gemaakt met restanten materiaal wat ik nog had liggen, zoals stukjes trespa en aluminium profiel. Dat aluminium was overigens prima te verlijmen met secondelijm op het trespa. De 'Pascofix' secondelijm die ik hiervoor heb gebruikt is echt prima spul. De lijm droogt niet in de fles of open lucht, maar pas als er druk op de lijmverbinding wordt uitgeoefend. Dit eerste flesje dat ik op een beurs gekocht heb, doet al ruim een jaar dienst!



    Nadat alles haaks was afgesteld zijn de zijkanten en een klein stukje van de bodemplaat ingezaagd om vervolgens een klein plaatje in te lijmen die exact in de fret slots passen.



    Nu kan er een fretboard aan de hand van een sjabloon gekopieerd worden. Het eerste sjabloon had ik uit kunnen meten, maar voor de nauwkeurigheid heb ik een kant en klaar fretboard gekocht om te kopieren. Dit fretboard kopieer ik op de sjabloon, die ik dan weer kopieer op mijn nog te maken fretboard.





    Het resultaat is een Les Paul fretboard sjabloon met 24.562" scale.


  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik kijk met erg plezier naar deze build, er worden de laatste tijd erg mooie lp's gebouwd op gitaarnet en ik leer iedere weer keer nieuwe tips en tricks
    btw ik zou met niet zo zorgen maken om kleur verschil wat betreft de binding, een originele 59 les paul heeft 3 soorten plastic met ieder hun eigen tint (binding, slagplaat, humbuckerringen), zolang het niet vloekt met je topkleur (geel met blauw ) mag het afwijken
    life sucks and then you die

  10. #70

    Standaard

    Bedankt voor je leuke reactie. Juist door het lezen van veel andere bouw threads op gitaarnet, maar ook op mylespaul, tdpri en gitarrebassbau ben ik enthousiast geraakt om zelf mijn eerste bouw te gaan beginnen.

    Ik denk niet dat ik veel nieuwe tips en tricks in mijn bouw zal hebben, maar misschien laat het in één bouw wel leuk het geheel zien. Met de nodige foto's houden we het ook nog een beetje luchtig. De bouw threads van Tom Bartlett op Mylespaul zijn ook erg gaaf. Niet alleen omdat hij heel mooie gitaren maakt, maar ook omdat de foto's van zijn bouw zelf al kleine kunstwerkjes zijn.

    Ik ben me nu al een beetje aan het inlezen over het lak proces. Haha, ik lees dat als de gitaarbouw af is, het afwerkproces nog meer dan de helft van het werk is. Dat wordt dus nog wat,...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik kijk met erg plezier naar deze build, er worden de laatste tijd erg mooie lp's gebouwd op gitaarnet en ik leer iedere weer keer nieuwe tips en tricks
    btw ik zou met niet zo zorgen maken om kleur verschil wat betreft de binding, een originele 59 les paul heeft 3 soorten plastic met ieder hun eigen tint (binding, slagplaat, humbuckerringen), zolang het niet vloekt met je topkleur (geel met blauw ) mag het afwijken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top