Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Berichten
    344
    Blog Entries
    1

    Standaard jet city jettenuator

    Ha jongens,

    heeft iemand van jullie ervaring met de jet city jettenuator? Wil deze gebruiken icm mijn marshall 1959slp

    of zijn er nog ander alternatieven ?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Wel eens over gespeeld bij iemand anders maar meer niet (heb 'm zelf niet), is dus niet genoeg om er iets over te zeggen.

    Er zijn natuurlijk alternatieven. Een super lead kan heel erg hard, je moet dus best veel van het vermogen af halen om het volume naar een acceptabel niveau te brengen. De meeste attenuators klinken niet meer zo heel lekker als je veel van het volume af haalt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Er is bij Thomann een clone van, Harley Benton.

    Het is een L-pad in een kastje, je kan je amp er helemaal stil mee maken. Of het goed of slecht klinkt, ik weet het niet. Ik heb er 1 gehad, maar weer doorverkocht omdat mijn amp die gepushed wordt met mastervolume vol open niet anders klinkt dan mastervolume weinig open, geen kleuring van de eindbuizen.

    Als je geen mastervolume hebt op je amp is het best een aardige attenuator.
    Laatst gewijzigd door raabje; 12 maart 2017 om 22:08

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Berichten
    344
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Heb er wel mv opzitten, maar gaat ten koste van geluid

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik gebruik zelf een Aracom - die kon ik toevallig voor een redelijk bedrag kopen - dat werkt echt perfect voor een grote 100 watt amp, maar zo'n attenuator is wel duur.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Weber Mini Mass, bevalt me prima icm een Fender Blues Deluxe;
    http://www.pedalsandparts.com/nl/web...mass-50-w.html

    Kost maar een beetje meer.

    Edit: ow die Marshall is 100watt, dan zou ik de zwaardere versie pakken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Of je boost 'm met een pedaaltje van een paar tientjes

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Of je boost 'm met een pedaaltje van een paar tientjes
    +1. Ik heb een originele 1959 gehad. Ook andere luide amps. Veel gestoeid met kwaliteits attenuators. Het probleem is niet dat je een goede overdrive krijgt, maar de "druk" van een luide amp ontbreekt. En dat blijf ik vinden tegen vallen. Daarom ben ik definitief afgestapt van attenuators.

    Lekker met een pedaaltje de amp in het rood jagen. Of de vervorming uit een pedaaltje zelf halen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja, eens, als je alleen de tone overhoudt, zonder hoog volume, dan heeft dat voor thuis niet veel toegevoegde waarde.

    En ik zat te klooien met de volume knop op de attenuator, ik ging zoeken naar de beste verhouding tussen dempen op de attenuator en de stand van de mastervolume. Er zit dan weer een extra variabele in je signaal keten. Conclusie was bij mij dat er geen verschil te ontdekken was. Eigenlijk best een teleurstelling, ik had er veel meer van verwacht.

    Idee is ook dat de voor het beste gevoel tijdens het spelen de gitaar bij een analoge amp direct met de speaker verbonden moet zijn, en een attenuator verbreekt dit. Kan psychologisch B.S. zijn natuurlijk.. was voor mij een reden om de attentuator weer weg te doen.

  10. #10

    Standaard

    Een alternatief is iets in je loop zetten dat je als master volume kan gebruiken, natuurlijk klinkt het anders maar alle gain die nodig hebt dan ook op zacht volume..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top