Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    114

    Standaard Blikkerige sound LR baggs M1 A

    Onlangs heb ik een klankgat element gekocht, de M1 active van LR baggs. Niet de goedkoopste en thuis in de hobbykamer vind ik het element in combinatie met mijn Schetler akoestische gitaarversterker heel goed klinken.

    Gisteravond heb ik mijn gitaar met dit element en de Schetler meegenomen naar de comborepetitie. We oefenen in een grote ruimte met goede akoestiek. Over het geluid was ik erg ontevreden, klonk nogal blikkerig.Ik ben uiteraard met de instellingen voor bas midden- en hoge tonen op mijn Schetler aan het bijregelen geweest maar kon er geen bevredigend resultaat uit krijgen. Overigens heb ik op vrij laag volume gespeeld. Bij hoog volume snap ik dat het geluid blikkerig gaat worden.

    Overigens had ik bij het testen vooraf zonder de andere muziekinstrumenten niet een slecht gevoel over de sound. Het lijkt ook wel alsof de mix van keyboard en gitaar de gitaarsound negatief beïnvloedt.

    Ik snap dat de ruimte invloed heeft op het geluid maar ik zou tocht denken dat je met een dergelijk element, zeker in een ruimte met goede akoestiek een bruikbaar geluid moet kunnen krijgen?

    Hebben jullie soortgelijke ervaringen, in het algemeen met klankgat-elementen of met de LR Baggs in het bijzonder? Welke oplossingen zijn hiervoor?
    Laatst gewijzigd door harrie; 11 maart 2017 om 08:22
    Gitaarspelen is slechts een uiting van ijdelheid, er zijn duizenden die het beter kunnen!!
    Ayers DS, Crafter T0 45, Almansa 403 CTW, Traynor TS 15, Fender Acoustasonic Junior. Squier Protone Strat, Fender Standard Strat MIM, Fender USA Vintage 70 reissue, Marshall AVT 50, Jackson JDR 94.

  2. #2

    vraagje Blikkerige M1

    Hallo Harrie,

    De M1 Active zou juist heel warm moeten klinken - het is een humbucker, en ook nog een keer actief.
    Twee dingen zou je kunnen controleren. Is de batterij nog goed ? De M1 is al een tijdje op de markt, dus je weet niet hoe lang jouw exemplaar ergens op de plank heeft gelegen voordat die verkocht werd.
    En het ding heeft een volume regelaar. Staat die helemaal open ? Volume afknijpen heeft vaak een negatief effect op de klank, dus je kunt beter de regelaar op het element helemaal open zetten en dan op de versterker het gewenste volume instellen.

    Mocht dat allemaal niets uithalen, dan zou er een probleem met de verbindingen in de endpin kunnen zijn.
    Zou ik dan even laten controleren bij degene die hem voor je ingebouwd heeft...

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top