Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 65
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik dacht dat er 2 V30's in zaten. In de oefenruimte waar ik wel eens oefen, staat er ook een HB-cab met V30's. Het zijn niet mijn favoriete speakers, maar ik krijg er een prima geluid uit.

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...f=search_prv_4

    Dit cabinet heeft twee V30's.
    de LBX kann niet echt clean (of eigenlijk echt niet ) Maar de nieuwe LBX II krijgt wel een gescheiden gain regeling per kanaal dus als je die kant opgaat zou ik daar op wachten. hij gaat btw met zijn 15 watt Meer dan hard genoeg in de oefenruimte (dat ding gaat eerder te hard dan te zacht
    life sucks and then you die

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die T50 lijkt me nog best grappig.

    Kanttekening bij die Jet City trouwens; die heeft de 'inferieure' fx-loop; dat wil zeggen, die is bedoeld voor line-level apparatuur en kan minder goed omgaan met gewone pedalen en is ook anders in het circuit geplaatst (pre-EQ). De kleinere Jet City JCA-22H heeft hier geen last van; fx-loop is post-EQ, pre-Master geplaatst.

    Wat betreft die Harley Benton kast; prima kast, prijskwaliteit helemaal goed. Beter ook dan de vergelijkbare Fame kasten (van MusicStore) uit praktische overwegingen; de HB heeft metalen handvaten aan de zijkanten (is dus ook makkelijk met z'n 2en te sjouwen). Die Fame 2x12 heeft maar 1 handvat aan bovenkant. En meestal staat er op Marktplaats wel een 2e hands HB 'Vintage 30' kast voor minder dan 200 euries.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de LBX kann niet echt clean (of eigenlijk echt niet ) Maar de nieuwe LBX II krijgt wel een gescheiden gain regeling per kanaal dus als je die kant opgaat zou ik daar op wachten. hij gaat btw met zijn 15 watt Meer dan hard genoeg in de oefenruimte (dat ding gaat eerder te hard dan te zacht
    Lijkt me wel een one-trick-pony en hij is wat te duur....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Die T50 lijkt me nog best grappig.

    Kanttekening bij die Jet City trouwens; die heeft de 'inferieure' fx-loop; dat wil zeggen, die is bedoeld voor line-level apparatuur en kan minder goed omgaan met gewone pedalen en is ook anders in het circuit geplaatst (pre-EQ). De kleinere Jet City JCA-22H heeft hier geen last van; fx-loop is post-EQ, pre-Master geplaatst.

    Wat betreft die Harley Benton kast; prima kast, prijskwaliteit helemaal goed. Beter ook dan de vergelijkbare Fame kasten (van MusicStore) uit praktische overwegingen; de HB heeft metalen handvaten aan de zijkanten (is dus ook makkelijk met z'n 2en te sjouwen). Die Fame 2x12 heeft maar 1 handvat aan bovenkant. En meestal staat er op Marktplaats wel een 2e hands HB 'Vintage 30' kast voor minder dan 200 euries.
    Je kunt eventuele pedalen toch tussen gitaar en versterker zetten?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Ben zelf nu op zoek naar een versterker voor metal.
    En heb de tubemeister 18 combo beluisterd.
    Ik had geen vergelijking (er stond geen blackstar).
    Wel een evh van meer dan 1000 euro.
    Maar het geluid stond me op zich wel aan.
    ik hoorde niet het echte zware metal maar zou als ik jou was hem wel meenemen als je ergens wat wilt beluisteren.
    Mogelijkheden zaten er wel voldoende op, 2 kanalen, vermogen switch etc.
    Kost ongeveer 600 euro voor de combo.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat metal om een gesloten speakerkast vraagt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat metal om een gesloten speakerkast vraagt.
    Absoluut. Een open kast is minder tight.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Zon kleine EVH is de aanschaf wel waard. Heel die lijn is fenomenaal goed. 600 Euro... voor een doorsnee jonge kerel veel geld maar voor een goede sound/ amp combinatie top/ kast weer net op het randje van te weinig budget...
    Grt,

    MS

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Ik heb zelf een tubemeister deluxe 20 gekocht voor 666 euro en een orange cab met 12'' v30 erin (2ehands voor 150 euro), dit is een erg fijne combinatie en kan er van alles op spelen.

    bij mijn ouders heb ik nu geen amp staan en omdat ik daar nog wel eens kom zit ik te twijfelen om de nieuwe orange rocker 15 te kopen:
    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...ersterkercombo

    0,5 watt, 1 watt, 7 watt en 15 watt op een 10'' speaker. mooie combo en ik denk dat het echt een fijne amp zal zijn, moet hem nog wel eerst proberen. Hij is wel een beetje aan de prijs vind ik nog maar uiteindelijk zal het me wel waard zijn dnek ik.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat metal om een gesloten speakerkast vraagt.
    In een wat grotere ruimte, of op een groot podium, is een gesloten kast beter inderdaad, althans dat is mijn ervaring. Het geluid blijft dan beter gebundeld, en krijgt daardoor meer druk.
    In een kleine ruimte, en/of als je speakerkast vrij dicht tegen een muur staat, vind ik een open kast fijner, omdat het laag dan beter tot z'n recht komt. De speakerkast kan beter z'n druk kwijt, en het geluid is minder gebundeld, en klinkt dus voller.

    Ik heb in mijn (kleine) studio al een jaar of 2 à 3 een stereo(/dual mono) setup staan met twee 2x12 Marshall 1936 kasten. De ene kast is 1/3 open, en de andere gesloten, en ik kan ze dus ook afzonderlijk vergelijken.
    Als je er een microfoon voor zet (closed micing), is het verschil niet heel erg groot.

  10. #30

    Standaard

    Ik zou echt de volgende 2 amps uitproberen in een winkel:
    https://www.thomann.de/nl/hugheskett...elve_combo.htm
    https://www.thomann.de/nl/blackstar_...o_20_combo.htm

    Mooie hartstikke moderne buizencombo's met alle moderne features.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top