Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 65
  1. #1

    Standaard Nieuwe buizenversterker voor hardrock/metal maar welke?!

    Hoi Allemaal,

    Sinds een tijdje heb ik het helemaal gehad met mijn line6 spider III versterker. Ik had er nooit zo'n last van maar wat is dat geluid me ineens tegen gaan staan, heel erg gedempt en geen gevoel.

    Nu zit ik een beetje rond te kijken op diverse sites en daar raden ze voor het echte werk toch een buizenversterker aan.

    Nu is mijn vraag aan jullie welke is het beste voor de richting hardrock/metal? Of in ieder geval welke moet ik zeker weten even naast elkaar zetten? Mijn budget is rond de 600 euro. Het is meer voor thuis gebruik en misschien dat ik in de toekomst nog wat ga doen qua band ofzo dus 15 watt is dan voldoende denk ik.

    Ik hoor het graag!

    Gr Ron.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Blackstar ht5, engl metalmaster of engl gigmaster 15(past precies binnen je budget). Topampjes👍

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Blackstar ht5, engl metalmaster of engl gigmaster 15(past precies binnen je budget). Topampjes
    gigmaster is een aanrader, zeker met de twee kanalen en schakelbare midboost, 1w/5w/full power schakelaar
    https://youtu.be/OBxAerqnwrs

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wil je ooit optreden met een versterker? Heb je een pc of hoofdtelefoon? Misschien is een multi fx een goed alternatief? Goede metal oversturing plus 2309473-4253 soorten effecten in één! Ben je gelijk klaar voor solo's, cleans, intro's, andere stijlen etc. Met jouw budget zou ik voor een Boss GT100 of een Line6 HD 500x oid gaan. Kun je zelfs mee optreden (direct de PA in). Maar kun je thuis alleen met hoofdtelefoon of via een PC spelen.

  5. #5

    Standaard

    marshall dsl5c

    https://www.youtube.com/watch?v=nR28jJwO2GE

    en 2dehands

    de Marshall DSL 15
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 10 maart 2017 om 13:17

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Want? Een beetje onderbouwing is fijn denk ik

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    . Kun je zelfs mee optreden (direct de PA in). Maar kun je thuis alleen met hoofdtelefoon of via een PC spelen.
    Als beginnend bandje zal je vaak niet over PA spelen. Lekker 15 Watt versterkertje lijkt mij, zoals TS zelf ook aangeeft, een betere optie..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik speel al heel lang niet meer in wisslende locaties.... maar is er niet altijd een PA, al was het maar voor de zang? Die neemt toch niet zijn eigen zanginstallatie mee?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Tsja, dat weet ik eigenlijk niet... mijn beginnersfase was in een andere eeuw... Toen waren er wel zanginstallaties maar of je daar je gitaarsound uit zou willen hebben??
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Ron, een paar vragen hier zijn:
    -Hoeveel kanalen wil je?
    -Indien 2 kanalen (waarvan 1 clean), *hoe* clean moet die zijn?

    Er zijn nl. diverse 2 (of 3) kanaals buizenheads, die geschikt zijn voor een goede hard rock/metal scheur, maar clean misschien te wensen over laten.

    De 2 absolute toppers in dit (<25W, 2 kanaals, geschikt voor metal) vallen helaas buiten je budget;
    Engl Ironball en Mesa Mark V:25. Heb ze allebei thuis staan.
    Ze klinken beiden ook qua metal-drive retestrak.

    Als het clean een licht randje mag hebben, heb je voor heel weinig geld een Jet City JCA22H top (20W, 2x EL84, 2 kanaals). Of een Custom 22 (welke een cleaner kanaal schijnt te hebben).
    (*spam* ik verkoop een behoorlijk gemodificeerde versie hiervan voor een zacht prijsje )

    Maar goed, zou je dus voor een losse head gaan, moet je er ook nog een speakerkastje bij budgetteren. Die heb je al vanaf zo'n 100-120 euro met een Celestion V30. Ga zeker niet kleiner dan 1x12" qua speaker, want dan ga je laag missen en loop je de kans dat je alles te nasaal vindt klinken. Een goed ontworpen 2x10" kan zeker vet klinken, maar je moet dan wel weten waar je op moet letten.
    En zo stoer als 4x12" cabs lijken,
    a) het is een gesjouw van heb-ik-jou-daar
    b) overkill, als je niet in een band speelt op grotere podia.

    Ik speel nu zo'n 20 jaar in bands, waarvan de afgelopen 10 jaar pas met een 4x12" (Engl Pro, kleine 60kg...) en de laatste 2 jaar speel ik (zelfs op grotere podia) vaker op een verticale 2x12" cab (34kg). Minder gesjouw, compacter en toch een vol geluid.

    Verder zou ik zelf die Engl Gigmaster niet helemaal vertrouwen qua 'buizensound', aangezien ie maar 1 preamp buis heeft! Dus ergens wordt er met transistoren of op-amps gegoocheld.
    Ter vergelijking:
    Een Engl Ironball heeft er 4, een Jet City JCA22H heeft er 5 en een Mesa Mark V:25 zelfs 6. (EVH 5150III heeft er 7 (baas boven baas ).
    Heb ook regelmatig gelezen dat de Gigmaster een niet-typische Engl sound heeft.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top