Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    271

    Standaard

    Wauw, geweldig advies. Bedankt allen.

    Best apart hoe sommige websites de t-rex lijn adverteren, bijv. ook de Chameleon wordt beschreven als een voeding met '6 outputs, elk afzondelijk afgeschermd'. Dan check je idd de website van t-rex en blijken ze niet allemaal geisoleerd maar per 2 (niet dat dit per definitie erg is, maar wel vreemd om dat niet te vermelden). Bedankt ook voor de adviezen omtrent het mA; digitale effecten gebruik ik momenteel niet en dat zie ik mijzelf ook niet veel doen. Mijn fuzz werk alleen via batterij (fuzzface). Ik verwacht dat de memory boy deluxe het meest nodig zal hebben, echter is dat ook maar een analoge delay. Hoeveel de dunlop wah en boss loop pedaal nodig hebben weet ik niet uit mijn hoofd, daar zal ik nog even voor de zekerheid achteraan gaan.

    De voodoo labs zijn erg mooi en volgens mij een beetje de standaard, echter een tikkeltje duur tenzij ik tweedehands iets tegen ga komen. De truetone cs7 ziet er voor mij nu erg interessant uit, begrijp ook niet helemaal waarom deze stukken goedkoper is. Goedkopere behuizing/onderdelen misschien? Of naam?

    Wat ik dan nog niet helemaal begrijp is hoe dat pedaal van mn maat kapot ging nadat hij een pedaal in zijn daisychain wisselde (er kwam ook een vonk uit het pedaal dat hij wisselde, en een ander pedaal ging stuk).

    Zal binnenkort besluiten wat ik doe, en post gelijk een fototje op de daarvoor bestemde thread
    Te Koop: - Boss DS-2 Turbo Distortion (ruilen kan ook)


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Als je de optie overweegt om het 18v pedaal los te voeden dan kan dit ook interessant zijn:
    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...f=search_prv_3

    Heb er 2 van, 1 in gebruik 1 als reserve. Open gehad, kon niets zien waar ik van ging fronsen. Scheelt een boel euri's. Dunlop wah en boss-pedaaltjes kun je zelfs doorlussen. Die verbruiken zo goed als niets.

    Hier een lijstje met verbruik van pedaaltjes:
    http://www.harmonycentral.com/forum/...la-29/1687263-
    Laatst gewijzigd door SantaX; 10 maart 2017 om 14:03

  3. #13

    Standaard

    Ik gebruik die Truetone CS12 ook met veel plezier. En mocht je toevallig een Pedaltrain hebben dan is hij daar super makkelijk onder te monteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Kwaliteit en naam :-) Naast geïsoleerde uitgangen is gebruik van een standaard travo of zoals in de Voodoo Lab voedingen een gebalanceerde toroidal transformator een vereiste voor een optimaal resultaat zonder hum en andere bijgeluiden:
    Nu heb ik hier de ballen verstand van maar ik vond er wel iets over bij Truetone.
    Just like with the original 1 SPOT, and your laptop power supply and phone charger, the 1 SPOT Pro uses switching power supply technology which allows you to use it anywhere in the world. The CS12 has an input voltage switch on the back, which switches voltage only for the 9VAC output, since that output does use a toroidal transformer. The rest of the outputs on the CS12, and all of them on the CS7, don’t care what the input voltage is.
    Blijkbaar vindt Truetone dat toroidale gedoe alleen van belang voor AC outputs?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dealer Bekijk bericht
    De voodoo labs zijn erg mooi en volgens mij een beetje de standaard, echter een tikkeltje duur tenzij ik tweedehands iets tegen ga komen. De truetone cs7 ziet er voor mij nu erg interessant uit, begrijp ook niet helemaal waarom deze stukken goedkoper is. Goedkopere behuizing/onderdelen misschien? Of naam?
    Kwaliteit en de naam :-) Naast geïsoleerde uitgangen is gebruik bij de goedkopere varianten van een standaard transformator ten opzichte van de zoals in de Voodoo Lab voedingen gebruikte gebalanceerde toroidal transformator een groot kwaliteitsverschil wat voor een optimaal resultaat zonder hum en andere bijgeluiden zorgt:

    A typical transformer, like those used in a wall wart, creates a large magnetic field that causes hum in any audio path near it. Pedal Power 2 Plus uses a custom designed, ultra-low noise toroidal transformer, with separate balanced windings for every output. Now even the most sensitive pedals can be dead quiet.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ik gebruik die Truetone CS12 ook met veel plezier. En mocht je toevallig een Pedaltrain hebben dan is hij daar super makkelijk onder te monteren.


    Nu heb ik hier de ballen verstand van maar ik vond er wel iets over bij Truetone.

    Blijkbaar vindt Truetone dat toroidale gedoe alleen van belang voor AC outputs?
    Dat betwijfel ik. De verschillen tussen een standaard of een toroidal transformator zijn misschien groter dan Truetone inschat. Je zou ze beiden kunnen aanschaffen en testen welke je beter bevalt!? Ik heb een tijdje van Cioks de Schizophrenic gehad met geïsoleerde uitgangen en deze vergeleken met de Voodoo Lab Power Plus 2 en het verschil was best goed hoorbaar in het voordeel van de Voodoo Lab. Ze zijn prijzig maar het is een goede investering waar je jarenlang plezier van gaat hebben.
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 10 maart 2017 om 20:26

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Can't agree more! Vergeet niet de andere aspecten, zoals loops als nodig en korte kabeltjes van goede kwaliteit (afscherming), maar dan kan je met een uitgebreidheid aan pedalen nul ruis krijgen. Het is mij gelukt.
    You can't be a vet. You rock too much.

  7. #17

    Standaard

    Check eens de eerste 3 posts in dit topic. Vooral het einde van post 2 kan interessant zijn, omdat dit niet alleen voor de onespot geldt maar ook voor de cs12/7:

    http://basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=13415

  8. #18

    Standaard

    Dit komt (zoals ook hierboven beschreven is) de truetones werken met een schakelende voeding. Ik heb de cs12 gehad, maar nadat hij me twee pedaaltjes had gemold, heb ik deze teruggestuurd en ingeruild voor een voodoo lab mondo. Door bovenstaand voorval heb ik een zeer aantrekkelijke korting van Bax gekregen en zijn alle problemen met bijgeluiden en hun verholpen.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Check eens de eerste 3 posts in dit topic. Vooral het einde van post 2 kan interessant zijn, omdat dit niet alleen voor de onespot geldt maar ook voor de cs12/7:

    http://basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=13415
    Duidelijk verhaal in de bijgesloten link!

    Vooral zorgelijk is deze opmerking:

    De One-Spot is een aparte versie van de 2e en komt door zijn goede filtering, kleine body en goede kwaliteit hoog bij mensen. Weet wel dat het een simpele adapter blijft en dat de kans op bijwerkingen hoog zijn met deze soort adapters. Daarnaast geeft de One Spot een piek van >10V per 2 seconde (wat bepaalde chips kan frituren).

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Can't agree more! Vergeet niet de andere aspecten, zoals loops als nodig en korte kabeltjes van goede kwaliteit (afscherming), maar dan kan je met een uitgebreidheid aan pedalen nul ruis krijgen. Het is mij gelukt.
    Ik heb de Power Plus 2, Digital en ISO 5 van Voodoo Lab waarvan de PP2 inmiddels al zo'n 10 jaar samen met de Digital zonder problemen onder mijn Pedaltrain Pro hangt. De ISO 5 gebruik ik voor een klein live plankje :-)
    Hoewel de meest gangbare problemen als ruis en hum zijn verdwenen is het wel zaak bij indeling van je pedalenplank de locatie voor plaatsing van de VL voedingen goed uit te zoeken! De Voodoo Labs hebben nog wel een (magnetisch) strooiveld wat zeker bij Wah pedalen of boost of enkele drive pedalen bijgeluiden kan veroorzaken. Digitale pedalen hebben naar mijn ervaring minder last van dit strooiveld. In mijn geval zijn de VL voedingen linksboven geplaatst en mijn wah en drive pedalen rechts. Linksonder op mijn pedalen-plank staan mijn digitale pedalen als de Strymon Mobius, El Capistan en Neunaber Wet reverb. Verder heb ik al mijn George 'L bekabeling voor de pedalen naar mijn Boss ES-8 looper switcher zo lopen dat ze niet te dicht bij de VL voedingen lopen en hiermee tevens eventuele bijgeluiden uitsluit. Mijn twee cent :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top