Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    1 op 1 een schema gebruiken en dit voor jou eindversterker hangen gaat zeker niet gelijk de sound geven van de versterker die je hebt nagebouwd. Echter heb je wel een goed startpunt van waaruit je op gehoor de rest kunt gaan tweaken. De AC30 is wel een voorbeeld waar eindversterker redelijk wat invloed heeft op sound, evenals een plexi of iets dergelijks, die halen een deel van de oversturing uit de eindtrap. Wanneer je een versterker pakt die het meerendeel van zijn vervorming uit de preamp haalt, zul je hier iets makkelijker een andere eindversterker achter kunnen hangen.

    Wat je ook kunt doen is natuurlijk kijken naar bestaande preamp units.
    Zoiets als dit misschien:
    http://pdfelectronics.com/top-drive-preamp/

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacobV Bekijk bericht
    Mij vragen hierbij:
    -Kan ik de buizen preamp beter ook gebruiken in combinatie met mijn HD500X ? ( effect loop) of
    niet?, in geval van ja dan moet deze ook dubbel (stereo) uitgevoerd worden dus het moet wel echt
    zin hebben.
    -Door de grote hoeveelheid aan schema’s op internet zie ik door de bomen het bos niet meer.
    Wat is in mijn geval nu een goede preamp in combinatie met een transparante eindtrap en Gold
    Alnico speakers ?
    Sowieso wat toonregeling en een overdrive kanaal
    Prachtig idee en ook heel erg netjes en mooi uitgevoerd. Ik heb er zelf ook wel eens over gedroomd om een compacte amp set te maken voor keyboard, gitaar en zang i.c.m. een stereo Roland KC amp. M.b.t. je vragen het volgende:

    Mijn advies is om niet de HD500 effect loop te gebruiken vanwege de extra A/D - D/A conversies die waarschijnlijk teveel sound weghalen. Maar je kunt dat proefondervindelijk vrij snel uitvinden ;-)

    De HD500 biedt volledige amp of alleen pre-amp simulatie aan. Bij mijn weten geen power-amp simulatie wat wel jammer is omdat je zo dus geen eindtrap kleuring in je setup hebt. Zelf heb ik dit destijds m.b.v. een Torpedo CAB power amp simulator opgelost. Je zou ook zelf een filter erbij kunnen bouwen (of plaats reserveren). Wil je het nog luxer maken dan zou je een klein power-amp buizen circuit kunnen toevoegen zoals Koch doet of de ADA Ampulator:

    http://hellsite.free.fr/guitare/ampu...r-circuits.pdf

    Als extra tip is het wellicht interessant om uit te vinden welke modellen van de HD500 in de buurt komen van jouw smaak om zodoende een bijpassend circuit te zoeken.

    Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Reussenzehn Blackface buizen preamp die op een Twin-Reverb is gebaseerd, mooi vol klinkt en net dat beetje extra warmte toevoegt. Deze preamp combineert ook goed met pedalen. Je zou dus een dergelijk schema kunnen overwegen.

    http://www.dirk-hendrik.com/temp/Reu..._blackface.pdf (met dank aan Dirk-Hendrik die dit beschikbaar heeft gesteld via een forum (Je zou bij interesse ook even contact met hem kunnen opnemen).

    Dat gezegd hebbende, het voorstel voor de AC30 preamp klinkt ook heel erg interessant.

    De beste routing lijkt me in jouw geval dus een goede buizen preamp, eventueel een amp emulator, de analoge parallel/seriële effect-loop, daarna de POD HD500 effecten en tenslotte de stereo power-amp.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 9 maart 2017 om 19:13

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Prachtig idee en ook heel erg netjes en mooi uitgevoerd. Ik heb er zelf ook wel eens over gedroomd om een compacte amp set te maken voor keyboard, gitaar en zang i.c.m. een stereo Roland KC amp. M.b.t. je vragen het volgende:

    Mijn advies is om niet de HD500 effect loop te gebruiken vanwege de extra A/D - D/A conversies die waarschijnlijk teveel sound weghalen. Maar je kunt dat proefondervindelijk vrij snel uitvinden ;-)

    De HD500 biedt volledige amp of alleen pre-amp simulatie aan. Bij mijn weten geen power-amp simulatie wat wel jammer is omdat je zo dus geen eindtrap kleuring in je setup hebt. Zelf heb ik dit destijds m.b.v. een Torpedo CAB power amp simulator opgelost. Je zou ook zelf een filter erbij kunnen bouwen (of plaats reserveren). Wil je het nog luxer maken dan zou je een klein power-amp buizen circuit kunnen toevoegen zoals Koch doet of de ADA Ampulator:

    http://hellsite.free.fr/guitare/ampu...r-circuits.pdf

    Als extra tip is het wellicht interessant om uit te vinden welke modellen van de HD500 in de buurt komen van jouw smaak om zodoende een bijpassend circuit te zoeken.

    Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Reussenzehn Blackface buizen preamp die op een Twin-Reverb is gebaseerd, mooi vol klinkt en net dat beetje extra warmte toevoegt. Deze preamp combineert ook goed met pedalen. Je zou dus een dergelijk schema kunnen overwegen.

    http://www.dirk-hendrik.com/temp/Reu..._blackface.pdf (met dank aan Dirk-Hendrik die dit beschikbaar heeft gesteld via een forum (Je zou bij interesse ook even contact met hem kunnen opnemen).

    Dat gezegd hebbende, het voorstel voor de AC30 preamp klinkt ook heel erg interessant.

    De beste routing lijkt me in jouw geval dus een goede buizen preamp, eventueel een amp emulator, de analoge parallel/seriële effect-loop, daarna de POD HD500 effecten en tenslotte de stereo power-amp.
    Bedankt voor je goede tips Tnijland :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top