Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Vraag over London City DEA100 mk1 en 4

    Hallo,

    Ik vroeg mij af hoe goed de London City DEA mk1 en mk4 in de buurt komen bij een marshall jmp of jcm 800 geluid en hoe betrouwbaar ze zijn?
    Zit er nog veel kwaliteit verschil tussen de mk1 en mk4?
    Sommige winkels bieden deze amps nog aan met kenmerken als: speelt als een tiet en geen krakende potmeters maar moet ik nog op andere zaken letten?
    Ik wil er vooral een OD pedaal voor zetten om een medium gain scheur geluid er uit te halen en zelfs een HM-2 om er het bekende chainsaw geluid uit te halen, zouden deze amps daar goed in kunnen voorzien qua geluid? (zal zeker de buizen na laten kijken en vervangen door wat kwalitatief beters als het nodig is).

    Bedankt voor alle feedback
    Laatst gewijzigd door xmichielx; 8 maart 2017 om 10:39

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Tja,
    Vroeger fikte ze nog wel eens uit vanwege de gammele constructie. inmiddels zijn we ruim 40 jaar verder. Dus als er nu een aangeboden wordt, dan zal het allemaal wel heel blijven. Punten van aandacht:
    a) Zijn het nog originele elco's dan moeten ze vrijwel zeker vervangen worden
    b) de 100 ohm weerstanden van de g2 op de EL34 vervangen voor 1K (stroom begrenzers)
    c) soms zitten er nog van die oude bakeliet buisvoeten uit. Die wilden nog wel eens een koolspoortje (lees kortsluiting) trekken. Meestal gelijk vervangen voor keramische buisvoeten.
    d) Weerstanden ff doormeten op specs. Zijn meestal wel goed. >10% afwijking vervangen.
    e) De potmeters zijn vaak nog van die oude huis-tuin-en keuken potmeters. doen ze het... lekker laten zitten.
    f) Geluid bij de LC is hard en strak.... Een marshall zal eerder opbreken.
    g) Krakende potmeters kunnen verschillende oorzaken hebben... vuil, versleten of lekkende koppelkondensatoren waardoor er DC op de potmeter komt.
    h) Buizen kun je niet nakijken.... wel meten.....
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Slecht gebouwde rommel. De mk1 was mooi, tamelijk kwetsbare OT dacht ik, maar goed klinkend. De mk4, is dat een DEA130? Volgens mij niet de meest gewilde, maar dat heb ik van horen zeggen. Ze lijken het meest op een plexi, maar zijn eenvoudig te modificeren. HM-2, leuk pedaal.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Je zou even moeten zoeken op dit forum met de zoekfunctie (hoewel die niet zo fijn werkt). Er is volgens mij veel over London City geschreven. Zelf heb ik er nooit op gespeeld.

    Voor zover ik het weet: ze zijn in Nederland gebouwd naar het voorbeeld van Marshall, maar er zitten andere (goedkopere?) onderdelen in. De trafo's verschillen en dat betekent dat de sound (zo heb ik mij laten vertellen) ook behoorlijk verschilt: de London City versterkers schijnen cleaner te zijn dan Marshalls uit de jaren zeventig (die op zich ook best clean zijn, of liever gezegd veel headroom hebben en pas gaan oversturen als ze heel hard staan, dus goede attenuator gebruiken, of pedaal er voor, maar daar houd ik zelf niet zo van).

    Het zijn oude bakken dus er komt wel wat onderhoud bij kijken. Maar volgens mij zijn ze prima te gebruiken als platform voor pedalen. Hoeveel er tegenwoordig voor gevraagd en betaald wordt is mij niet bekend.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top