Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard aanschaf nieuwe interface / preamp (~1000 euro)

    Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn thuis studio. Ik gebruik de interface voor zowel tracking als mixing.

    Wat heb ik nu:
    saffire pro 26/io + behringer ada8000. Roundtrip latency zit rond de 7ms

    Wat wil ik:
    lage latency (pci-e adat?)
    beter preamps / converters
    minimaal 2 instrument ingangen
    minimaal 2 mic ingangen
    minimaal 4 uitgangen.

    eigen ideeën:
    RME HDSPe RayDAT
    + ART tube opto 8 of Focusrite Octopre mk2 (de focusrite lijkt me beter?)

    Wat me een beetje hieraan stoort is dat ik dan voor mijn gevoel teveel geld uitgeef voor de hoeveelheid in/uitgangen. Vooral op de adat kaart maar ook wel op de preamp.

    Kwaliteit gaat in mijn geval dus boven kwantiteit Wie o wie heeft ideeën?
    Laatst gewijzigd door savale; 8 maart 2017 om 10:02

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    misschien wel iets gevonden dat in mijn geval beter in de richting komt wat betreft de input kant:
    https://www.thomann.de/gb/art_pro_dmpa_ii.htm

  3. #3

    Standaard

    plus deze https://www.bax-shop.nl/voorversterk...FRUTGwodCccORQ

    dan heb je een aardig setje denk ik zo maar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    zeker een mooie preamp die asp880. Beter dan die ART die ik zelf had gevonden als ik de reviews mag geloven. Enkel heb ik dan nog geen outputs voor de koptelefoon / monitors. Om er dan weer een el cheap ada8200 voor bij te hangen is misschien een beetje zonde

    edit: hmmz twijfel. Zo'n audient id22 schijnt kwalitatief niet / nauwelijks te verschillen en zou ook voldoen wat betreft benodigde inputs / outputs. Heeft ook nog adat in/uit, mocht ik later willen uitbreiden. Roundtrip is rond de 4 a 5ms, dus ook best acceptabel.
    Laatst gewijzigd door savale; 8 maart 2017 om 15:10

  5. #5

    Standaard

    lol ik bedoelde adat interface van audient omdat zonde berry aan je Art maar ze maken um niet meer
    btw zou ff op gearslutz gaan kijken betreffende die id 22, staat nl een verhaal van audient zelf over de latency van die kaart
    volgens mij is latency erg pc afhankelijk
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 9 maart 2017 om 14:41

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Ja wel het één en ander gelezen op gearslutz. De preamps / ad convertors schijnen wel echt goed te zijn. Ook een vergelijking met een focusrite geluisterd en dat is nog wel een leuke upgrade.
    Waarschijnlijk is dit voorlopig meer dan genoeg voor wat ik nodig heb. Maar wel een fijn idee dat er adat in en uit op zit om later nog uit te breiden met een andere mic preamp. (misschien iets met buizen)
    Enige zorg die ik nog heb is de latency: dat blijft altijd spannend met USB... Ik hoop dat die 5 ms rountrip mogelijk is, maar de praktijk zal waarschijnlijk eerder richting 10ms gaan.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb destijds gekozen voor een AD/DA convertor van RME (ADI-2) en een twee-kanaals buizen preamp van UA. Aangezien ik thuis alleen maar in mijn eentje opnames maak heb ook ik geen behoefte aan 8/16/32 in- of outputs :-) Ik heb naast de buizen pre en RME nog een Projectmix IO van M-Audio welke ik middels Adat de RME kan linken. Gebruik deze als DAW controller met Logic, de ingebouwde preamps gebruik ik niet. De Projectmix is firewire 400 en ik heb dan een 7 ms roundtrip latency. Zonder de Projectmix zou ik de RME via mijn Mac met ingebouwde Adat kunnen gebruiken alleen kan die niet hoger dan 24 bits / 48 kHz sample rate. De latency is dan wel lager, rond de 5 ms. Ik zou dus zeker geen USB gaan gebruiken, dan nog eerder Firewire 800 of middels ADAT. Beter zou zijn thunderbolt (Mac) of USB3. Ik kan momenteel de latency terugbrengen naar 6 ms door de buffer te verlagen in Logic Pro X. Ik vind zelf de latency prima zo (7 ms), anders gezegd, als ik speel met IR over mijn studio monitoren heb ik niet het gevoel achter de noten aan te lopen :-)

  8. #8

    Standaard

    De RME interfaces zijn wat mij betreft echt aan te raden. Na jaren met andere interfaces latency problemen te hebben gehad, is de RME Babyface in mijn situatie echt een hele goede oplossing gebleken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Ja RME, maakt goed spul. Werd helaas wel een stuk duurder in mijn geval. Ik ben daarom toch voor de audient id22 gegaan. De latency en de premamp / converter kwaliteit is echt helemaal prima. Ik haal rond de 7ms roundtrip.
    Een paar kleine dingetjes zouden echter wel beter kunnen:
    - met opstarten van je pc hoor je een plopje als de interface opstart
    - heel soms crashed de driver(?) onder windows 10. Dit lijkt te maken te hebben met het schakelen van de samplerate als je programma's start / sluit die audio gebruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top