Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard Asio driver voor Windows 10 interface wordt niet gezien

    Sinds een tijdje heb ik een white label variant van een Behringer UCG102. Werkt allemaal prima, maar ik merkte met een nieuwe Windows 10 build (van insider preview) dat de audio driver soms bijzonder veel CPU gebruikt.

    Nu heb ik de nieuwe Asio driver van asio4all.com/ gedownload en die lijkt een stuk beter. Alleen zie ik daarbij meestal de hele interface niet. En als de PC de interface wel ziet geeft de input een uitroepteken. Mensen die hier ervaring mee hebben en de boel wel werkend hebben?
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met die Behringer maar wel met W10 een ASIO drivers.

    Mijn Focusrite werkt wel maar is minder stabiel dan onder W7. Na opstarten van de pc moet de stekker van de interface er even uit een weer in, anders geeft ie raarrr geluid.

    Het algemene verhaal over W10 is dat de drivers niet altijd goed bijgewerkt worden door de fabrikant. Dat risico wordt denk ik groter naarmate je nieuwere builds van W10 gebruikt. Er is voor de driver dan domweg nog geen tijd geweest om de boel te checken en eventueel aan te passen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Het blijft volgens mij een lastig puntje: audio, USB en PC. Mocht iemand the holy grail hebben dan hoor ik het graag. Tot die tijd maar even klooien. Het is voor mij puur een manier om thuis te oefenen; niet meer niet minder.
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top