Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard ervaringen met marshall code?

    ik ben op zoek naar een amp voor thuis, sowieso solid state wegens volume en koptelefoon mogelijkheid.

    na wat rondkijken lijkt de marshall code mij het meest te boeien, dus zijn er mensen die er al ervaring mee hebben? er lijkt geen matige mening te zijn op het internet omtrent deze amp, ofwel zijn ze super lovend ofwel brengen ze hem na minder dan een dag terug

    andere opties voor mij zijn de roland blues cube artist, maar die kost een pak veel meer en eventueel de roland katana, al spreekt die me minder aan.

    ik ga ze sowieso testen, maar een beetje opwarmen voor je eraan begint kan nooit kwaad he

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    ik heb de 25
    leuk ding, maar het is voornamelijk marshall wat de klok slaat qua modellen
    de modelling zelf is echt goed te noemen, alleen de DSL klinkt kut, heb de jvm model vergeleken met het origineel en de gelijkenis is erg treffend... het is alleen jammer dat qua behuizing en met name de speaker er duidelijk goedkope rommel is gebruikt... heb er nu een 10 inch fullranger inzitten om de speakeremulatie beter te gebruiken

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    wat opname's die ik gemaakt had;
    dit is opgenomen met gebruik van de usb, een koptelefoon geeft ongeveer hetzelfde resultaat.
    als de interne speaker wordt gebruikt, moet er wel iets aan de instellingen getweaked worden

    https://soundcloud.com/john-bolier/b...rshall-code-25

    https://soundcloud.com/john-bolier/s...5-vs-amplitube

    https://soundcloud.com/john-bolier/scom-code-25
    Laatst gewijzigd door big dooley; 7 maart 2017 om 14:23

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Big Dooley,

    Mijn PODXT (kidney) heeft de pijp aan Maarten gegeven. Daar ik alleen eigenlijk een paar Marshall modellen gebruikte, zat ik aan de Code head te denken.
    Is dat een stap terug in kwaliteit? Ik kan de head direct aan m'n studio speakers hangen via headphone out of via de PC met de usb. Net als de POD eigelijk. En kan hem met giggen dan evt. ook meenemen.
    Een Duurdere modeller zoals de POD HD Pro X of de nog duurdere HELIX zijn eigenlijk overkill voor me. Wat vond jij kut aan de DSL?

    BTW, had gelezen dat hij wel overweg kon met pedalen als front-end boost.. heb je daar ervaring mee?
    Laatst gewijzigd door universe777; 8 maart 2017 om 13:43

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Big Dooley,

    Mijn PODXT (kidney) heeft de pijp aan Maarten gegeven. Daar ik alleen eigenlijk een paar Marshall modellen gebruikte, zat ik aan de Code head te denken.
    Is dat een stap terug in kwaliteit? Ik kan de head direct aan m'n studio speakers hangen via headphone out of via de PC met de usb. Net als de POD eigelijk. En kan hem met giggen dan evt. ook meenemen.
    Een Duurdere modeller zoals de POD HD Pro X of de nog duurdere HELIX zijn eigenlijk overkill voor me. Wat vond jij kut aan de DSL?

    BTW, had gelezen dat hij wel overweg kon met pedalen als front-end boost.. heb je daar ervaring mee?
    qua geluidskwaliteit via headphone out of usb, denk ik dat je juist vooruit gaat, de modelling zelf is echt goed voor de prijs, alleen de gebruikte materialen voor het casco zijn mijns inziens wat goedkoop
    zoals gezegd, ik heb JVM OD 1 preamp op 1 vergeleken met mijn eigen JVM en de gelijkenis is griezelig te noemen
    als je ermee wil giggen, raad ik je wel aan om ook de uitgebreide footswitch erbij te nemen, daar heb je veel meer opties mee dan simpelweg bladeren door presets, wat de bijgeleverde switch doet... als je hem op een standaar cab wil gebruiken, zal je waarschijnlijk de speakeremulatie uit moeten zetten, al is dat iets persoonlijks... het is in ieder geval erg lekker dat het kan, iets wat ook geld voor de poweramp simulatie

    de DSL is simpelweg een zompige baggerbak die klinkt als een ranzige vette hoer die in een terreinauto op een scheetkussen zit, al rijdend met 4 platte banden door een modderpad... duidelijker kan ik het niet omschrijven
    heb jaren geleden een DSL gehad en wellicht dat ik daarom nooit terug gekeken heb, toen ik hem verkocht ten faveure van een JVM... tijdje geleden speelde ik over een TSL60 en ik herkende er wel wat in, dus wellicht is hun modelling on the spot... echt walgelijk gewoon

    front end boost heb ik niet geprobeerd (zitten 3 boostpedalen ingemodelled, dus waarom zou ik) maar er zijn er die het gedaan hebben, met volle tevredenheid... hij reageert wel authentiek op de volumeknop van je gitaar, dus dat zit wel snor, zeker het JTM45-model is wat dat betreft heerlijk om mee te klooien

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    wat opname's die ik gemaakt had;
    dit is opgenomen met gebruik van de usb, een koptelefoon geeft ongeveer hetzelfde resultaat.
    als de interne speaker wordt gebruikt, moet er wel iets aan de instellingen getweaked worden

    https://soundcloud.com/john-bolier/b...rshall-code-25

    https://soundcloud.com/john-bolier/s...5-vs-amplitube

    https://soundcloud.com/john-bolier/scom-code-25
    Klinkt goed! Mooi vergelijk ook met amplitube
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    qua geluidskwaliteit via headphone out of usb, denk ik dat je juist vooruit gaat, de modelling zelf is echt goed voor de prijs, alleen de gebruikte materialen voor het casco zijn mijns inziens wat goedkoop
    zoals gezegd, ik heb JVM OD 1 preamp op 1 vergeleken met mijn eigen JVM en de gelijkenis is griezelig te noemen
    als je ermee wil giggen, raad ik je wel aan om ook de uitgebreide footswitch erbij te nemen, daar heb je veel meer opties mee dan simpelweg bladeren door presets, wat de bijgeleverde switch doet... als je hem op een standaar cab wil gebruiken, zal je waarschijnlijk de speakeremulatie uit moeten zetten, al is dat iets persoonlijks... het is in ieder geval erg lekker dat het kan, iets wat ook geld voor de poweramp simulatie

    de DSL is simpelweg een zompige baggerbak die klinkt als een ranzige vette hoer die in een terreinauto op een scheetkussen zit, al rijdend met 4 platte banden door een modderpad... duidelijker kan ik het niet omschrijven
    heb jaren geleden een DSL gehad en wellicht dat ik daarom nooit terug gekeken heb, toen ik hem verkocht ten faveure van een JVM... tijdje geleden speelde ik over een TSL60 en ik herkende er wel wat in, dus wellicht is hun modelling on the spot... echt walgelijk gewoon

    front end boost heb ik niet geprobeerd (zitten 3 boostpedalen ingemodelled, dus waarom zou ik) maar er zijn er die het gedaan hebben, met volle tevredenheid... hij reageert wel authentiek op de volumeknop van je gitaar, dus dat zit wel snor, zeker het JTM45-model is wat dat betreft heerlijk om mee te klooien

    Tof! Bedankt voor je uitgebreide reactie!

    (Ik heb een DSL en speel o.a. DeathMetal dus misschien kan ik er wel iets mee.. )

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Klinkt goed! Mooi vergelijk ook met amplitube
    ff een kanttekening, wat je hoort is de JTM45 van de code, door 4 verschillende cabsims... 2 van code zelf en de andere 2 van amplitube... persoonlijk vind ik de laatste het mooist, maar wellicht dat jij een andere favoriet hebt? ben benieuwd

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Tof! Bedankt voor je uitgebreide reactie!

    (Ik heb een DSL en speel o.a. DeathMetal dus misschien kan ik er wel iets mee.. )
    tja ik denk toch echt dat je de JVM OD leuker gaat vinden, met de silver jubilee als een goede outsider...
    heb de JCM2000 of de nieuwere versie?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    tja ik denk toch echt dat je de JVM OD leuker gaat vinden, met de silver jubilee als een goede outsider...
    heb de JCM2000 of de nieuwere versie?
    Ik heb de oudere made in UK versie, met Mercury trafo en choke. Ik ben er echt wel blij mee. Voor m'n Death Metal sound gebruik ik het classic gain kanaal in crunch mode met een boost van een RAT of een MXR Micro amp+. Voor de Thrash band waar ik nu wat gigs mee doe gebruik ik de ultra gain lead 1 zonder iets van een boost er voor. Ik front end m'n spaarzame effecten wel. Beetje op de EVH manier.

    Als ik met die Code een beetje de brown sound, Gary Moore/Whitesnake en GNR achtige rock sounds en een paar Thrash en DeathMetal sounds kan maken ben ik al heel tevreden.

    En dan maakt t me niet uit of ik die met de JCM 800, JVM of Silverjubilee models maak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top