Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht

    Als ik met die Code een beetje de brown sound, Gary Moore/Whitesnake en GNR achtige rock sounds en een paar Thrash en DeathMetal sounds kan maken ben ik al heel tevreden.

    En dan maakt t me niet uit of ik die met de JCM 800, JVM of Silverjubilee models maak.
    nou eerste clipje is mijn poging tot een brown sound, en de derde is dat bekende en inmiddels verguisde intro van GNR

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    nou eerste clipje is mijn poging tot een brown sound, en de derde is dat bekende en inmiddels verguisde intro van GNR
    Die geluiden vind ik ook zeker niet verkeerd klinken! Als ik tot aanschaf over ga zou ik best jouw instellingen als uitgangspunt willen gebruiken. Maar dat kom ik t.z.t. wel heel lief ff vragen.
    Bedankt voor je antwoorden.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    wat opname's die ik gemaakt had;
    dit is opgenomen met gebruik van de usb, een koptelefoon geeft ongeveer hetzelfde resultaat.
    als de interne speaker wordt gebruikt, moet er wel iets aan de instellingen getweaked worden

    https://soundcloud.com/john-bolier/b...rshall-code-25

    https://soundcloud.com/john-bolier/s...5-vs-amplitube

    https://soundcloud.com/john-bolier/scom-code-25
    Dat klinkt gewoon erg goed idd! Ik zit een beetje aan de Code50 te denken
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb ook al een poosje zitten kijken naar de Code serie op YouTube. Naast erg veel filmpjes die niets anders laten zien en horen dan een hoop gepruts en geklets viel mij op dat ik de cleane en lichter vervormde geluiden erg mooi vind maar bij de zwaardere vervorming een beetje twijfel.

    Krijg het idee dat er bij de dikke scheurgeluiden een soort deken over het geluid ligt. Dit kan deels liggen aan de zee van galm en delay waar het geluid bij veel lieden in zwemt. Zou ook kunnen dat het hoog irl wat vervelend/schril/opdringerig klinkt en mensen het er daarom uit draaien, ik weet het niet.

    Ik heb de ervaring met mijn Blackstar ID Core 40 dat er ook iets in het hoog van het geluid zit wat ik er niet uit krijg en waar ik een soort van moe van word. Als je de prijzen van de Code serie in verhouding tot de mogelijkheden en het geluid bekijkt lijkt dat allemaal dik in orde maar ik moet er na de wittebroodsweken ook nog op willen spelen. Het vervelende is dat je dat irritante hoog bij uitproberen in een winkel vaak toch niet goed hoort maar na een paar weken thuis wel.

    Ik dub nog even verder.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    de ID core gebruikt toch full range speakers? die heeft code niet, das een (erg goedkope) gitaarspeaker... music playback klinkt dan ook niet echt
    om deze reden heb ik een fullranger in mijn code gezet, omdat ik hem ook gebruik icm mijn roland GR55 synth en de piezo zadels in mijn les paul... heb er een videootje van gemaakt (met een simpele camera):

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    De id core heeft idd een full range speaker, ik heb zelf het idee dat ik dat toch minder vind. Zijn natuurlijk ook goedkope speakertjes. Playback, ach dat heb ik nog nooit gebruikt.

    Ik speel thuis normaal altijd gewoon zonder versterker, ben lui. Dus een versterker moet echt iets toevoegen een dat bind ik de Blackstar te weinig doen.

    Ach ja, GAS he. De afgelopen tijd veel stress gehad en ik merk altijd dat de koop-drift dan flink toe neemt. De chocolade fabrikanten varen er ook wel bij.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb sinds twee weken de Code 25 in huis en ben er tot nog toe erg blij mee. Perfect is het niet, wat wil je ook voor 230 euro. Maar hij klinkt voor mij wel goed genoeg om lekker te spelen. De Blackstar was meer een echte oefenversterker, deze heeft een stuk meer karakter en ook dynamiek in het geluid.

    Ten opzichte van de Blackstar zijn de cleane en licht overstuurde geluiden echt veel beter en de heavy scheur heeft veel meer karakter, bij de Blackstar klinkt dat meer als een effectpedaal. De bediening van de Code is veel beter, ik vind de Bluetooth bediening via de mobiel erg handig. De effecten zijn ook beter. Het 10 inch speakertje is wennen, heb geen goede ervaringen met 10 inchers. Maar met gebruik van de toonregeling in combi met de resonance en presence is er een hoop uit te halen.

    Ik gebruik hem alleen op of onder spraakvolume, ik woon in een erg gehorig rijtjeshuis en heb behoorlijk last van tinnitus dus hard hoeft het voor mij niet.

    Bonus: het is een schatje om te zien

    Het valt me wel op dat de meeste presets naar mijn smaak veel te veel hoog en laag bevatten en te weinig mid. Maar ja, dat is bij elke modeler zo. Wanneer je hoog en/of presence te ver open draait wordt het in combi met de 10 inch speaker minder prettig imho.

    Ben van plan om binnenkort wat op te nemen, mocht ik daar aan toe komen dan zal ik het hier ook delen. Favoriete heavy versterkermoedllen zijn tot nog toe de Jubilee en de JCM800, favoriete kasten de 1960X en HW. De gewone 1960 en de 1960V vind ik zoals bij veel modelers raarrr klinken, muf, boemerig en de V versie erg nasaal. Helemaal niet zoals ik me die speakers in het echt herinner. De Fender Twin sim is ook mooi, evenals de Plexi op standje Hendrix. Het nodigt uit tot spelen imho.

    Maar alles bij elkaar genomen een erg leuke versterker voor thuis, ik speel er met plezier op en dat wordt tot nog toe alleen maar beter.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 6 april 2017 om 09:40
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    kan me inderdaad ook vinden met deze review...
    bijkomend alleen te vermelden dat hoewel het niet hard hoeft, het wel degelijk nog vrij hard kan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top