Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Nee, niet naar een open snaar, maar die situatie is toch niet gek veel anders dan bv een pull off doen van de 10e naar de 7e postitie, om eens wat te noemen?

    Maar misschien heb ik makkelijk lullen, ik heb van dit verschijnsel nog nooit last gehad (ook met pull offs van bv 12e positie naar losse snaar, bij een LP met nibs, met 010 snaren in Eb niet).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 5 maart 2017 om 14:31

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samdevos Bekijk bericht
    Beste Mensen ,
    Ik heb hier een gloednieuwe les paul classic 2017 aangeschaft allemaal top enzo
    maar alleen heb ik nogal een probleem met de hoge e snaar op de 1ste 3 frets , als je daar pull offs op doet schiet de snaar zo van de rand van de fret . Vrij irritant ik moet zeggen dat het nog de 009 's snaren zijn die erop liggen dus mss helpt een stuggere snaar wel. In ieder geval lees ik dat dit nogal een algemeen probleem is . of mss moet ik me gewoon aanpassen aan de gitaar . ik ben fender , gretsch gewend....

    iemand ervaring mee?
    Standard zit vanuit de fabriek op een Gibson een 0.010 set. En ik heb ook sterk het idee dat het aan je speelstijl ligt.

  3. #13

    Standaard

    @D3nnis: Als je van positie 10 naar 7 gaat dan compenseer je de druk op positie 7 zodat de snaar er niet afglijdt. Bij een open snaar gaat dat niet.

    M.b.t. een pull-off van positie 12 naar een open snaar, dat doe je met een hele lichte pull-off toch? Anders zul je er zeker afglijden. Wat ik dus wil zeggen is dat de pull-off kracht die nodig is voor iedere positie voorgeprogrammeerd is in je vingers. En dat kan verschillen afhankelijk van mensuur, snaardikte etc. Aan een nieuwe gitaar moet je altijd even wennen.

    Maar goed, als die nieuwe gitaar niet bevalt dan kan de TS ook gewoon teruggaan naar de winkel en uitproberen wat dan wel lekker speelt.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Toevallig heb ik een paar weken geleden ook een Classic aangeschaft
    De snaar ligt ruim 3 mm van de rand af bij fret 1.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    M.b.t. een pull-off van positie 12 naar een open snaar, dat doe je met een hele lichte pull-off toch? Anders zul je er zeker afglijden.
    Zit wat in; maar volgens mij doe ik altijd "lichte" pull offs.

    Ik zat wel nog te denken, bij de eerste paar frets is het vrij waarschijnlijk dat je een pull off naar de open snaar doet met je wijsvinger. Hoger op de hals is het -althans bij mij- middel-, ringvinger of pink. Dat zou vwb techniek weleens een verschil kunnen zijn.
    Aan TS: Als je de pull of in de derde positie met een andere vinger doet, heb je het probleem dan ook?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dat is toch eentje met (binding)nibs? Dat wil zeggen dat de snaar al niet echt kortbij de rand kan liggen.
    na een keer een gitaar te hebben gehad waarvan de frets veel te ver afgeschuind waren mijzelf aangewend bij refret de fret haaks op de toets te laten eindigen en als afgeronde bolletjes af te werken. je houd dan toch nog wat extra fret einde over

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    ik vermoed dat je de pull-offs dus doet van 'boven-naar-beneden' en dan trek je de snaar idd theoretisch fractioneel naar de rand van de toets. de remedie zou dan wellicht kunnen zijn de pull-offs 'van-beneden-naar-boven; te doen.
    Lijkt me niet de bedoeling dat als je geen problemen hebt op andere gitaren je voor drie frets je pull-off techniek moet gaan aanpassen op 1 specifieke gitaar. Sowieso is het heel onhandig en ongewoon om pull-offs te doen op de manier je jij beschrijft.

    Ik denk dat er een probleem met de gitaar is en dat de snaar in de lage positie te dicht langs de hals loopt. Of de fret is te schuin afgevlakt, of iets met de topkam. Dus ik zou er gewoon even naar laten kijken. Op afstand beoordelen op een forum werkt ook niet echt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Overigens, boven positie 3 zul je niet vaak een pull-off doen naar een open snaar.
    jawel hoor!
    Laatst gewijzigd door apekop; 6 maart 2017 om 09:53
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #18

    Standaard

    Ik heb nu er 011 opgelegd en het is al een stuk beter. Denk dat het gewoon wat wennen is.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    ik vermoed dat je de pull-offs dus doet van 'boven-naar-beneden' en dan trek je de snaar idd theoretisch fractioneel naar de rand van de toets. de remedie zou dan wellicht kunnen zijn de pull-offs 'van-beneden-naar-boven; te doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht

    Edit: Overigens, boven positie 3 zul je niet vaak een pull-off doen naar een open snaar.
    Nou... ik kan me wel wat gevallen voorstellen waarbij je bij een D akkoord even een sus 4 toevoegt, die door een pull-off terug naar D, nog een pull-off naar de sus 2 om daarna weer op een volledige D te eindigen. Hoeveel popnummers moet ik noemen waar dat in zit?
    Dan zit je toch redelijk wat off te pullen daar in die bovenste regionen. En hoe je dat vanuit de positie van beneden naar boven zou moeten doen is mij een raadsel.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samdevos Bekijk bericht
    Ik heb nu er 011 opgelegd en het is al een stuk beter. Denk dat het gewoon wat wennen is.
    Heb je ook foto's van waar hij eraf flikkert? Kan namelijk zomaar zijn dat de snaren te dicht langs de kant liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top