Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard Les paul classic 2017 hoge e snaar ' flikt' eraf

    Beste Mensen ,
    Ik heb hier een gloednieuwe les paul classic 2017 aangeschaft allemaal top enzo
    maar alleen heb ik nogal een probleem met de hoge e snaar op de 1ste 3 frets , als je daar pull offs op doet schiet de snaar zo van de rand van de fret . Vrij irritant ik moet zeggen dat het nog de 009 's snaren zijn die erop liggen dus mss helpt een stuggere snaar wel. In ieder geval lees ik dat dit nogal een algemeen probleem is . of mss moet ik me gewoon aanpassen aan de gitaar . ik ben fender , gretsch gewend....

    iemand ervaring mee?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met een 2017 LP.
    Maar als ie gloednieuw is en een issue heeft, dan zou ik contact opnemen met de leverancier en met diegene afstemmen of de gitaar wordt aangepast of geruild.

    Als jij ervan bent overtuigd dat je geen bijzonder rare dingen uithaalt op die gitaar, moet ie gewoon functioneren. Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Dat is toch eentje met (binding)nibs? Dat wil zeggen dat de snaar al niet echt kortbij de rand kan liggen. Maar verder heeft het idd ook met speelstijl te maken. de pull offs daar iets gecontroleerder doen, en idd tochmaar wat dikkere snaren proberen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    ik vermoed dat je de pull-offs dus doet van 'boven-naar-beneden' en dan trek je de snaar idd theoretisch fractioneel naar de rand van de toets. de remedie zou dan wellicht kunnen zijn de pull-offs 'van-beneden-naar-boven; te doen. Dat vraagt om aanpassing van je speeltechniek en als je het al jarenlang (ik vermoed probleemloos) 'van beneden naar boven' hebt gedaan, kan dat moeten omschakelen 'vervelend' zijn .
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Mijn Gibson LP had dat ook. De topkam laten aanpassen toen was het weg.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Of gewoon iets minder enthousiast pull off-en.
    Maar ik vraag me af of daar het probleem zit, omdat het specifiek de eerste 3 frets betreft.
    Is bijvoorbeeld de topkam wel goed, of zit de hoge e misschien te dicht op de rand of zo?
    Of is de afschuining van de nibs (&frets) wat te enthousiast gedaan in dat gebied?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lijkt me niet normaal, er vanuit gaande dat je dit niet met andere gitaren hebt en zoals Gus al schreef: ga er mee terug naar de winkel.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben toch een andere mening toegedaan. Volgens mij is het wel normaal, vooral als je voorheen een langere mensuur (dus hogere snaarspanning) gewend was. Dan is het toch echt een kwestie van speeltechniek aanpassen.

    Ook bij Gibson moeten ze dit beseffen. Anders zouden ze die HP serie toch niet uitrusten met een bredere hals speciaal voor shredders? Ik neem tenminste aan dat jij de gewone T serie hebt?

    Het is alleen zo jammer dat op een HP ook allerlei andere features zitten waar je niet op zit te wachten.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ik ben toch een andere mening toegedaan. Volgens mij is het wel normaal, vooral als je voorheen een langere mensuur (dus hogere snaarspanning) gewend was.
    Als dat al zo zou zijn, zou dat niet alleen bij de eerste 3 posities zijn.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als dat al zo zou zijn, zou dat niet alleen bij de eerste 3 posities zijn.
    Jawel, want daar oefen je de meeste kracht uit voor een pull-off.

    Dit is gebaseerd op mij eigen ervaring en ik heb genoeg gitaren om die verschillen te merken. Maar aan de andere kant is het ook gewoon een mening dus doe ermee wat je wil.

    Edit: Overigens, boven positie 3 zul je niet vaak een pull-off doen naar een open snaar.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 5 maart 2017 om 14:07
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top