Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik zal er alleen in staan maar ik geloof zelf niet zo in het beïnvloed zijn door. Ik denk dat het meer een kwestie is van resoneren in iets wat bij jou zelf al aanwezig is, meer een kwestie van gelijkgestemde zielen waar je je aan kan optrekken wat een natuurlijk proces is. Overdrachtelijk he, het is algemeen.

    Maar om niet te ver af te drijven, ik snap het concept van een playthrough niet goed. Speel je nou live of niet? De muziek, sound en camera edits zijn obviously geen one takers maar de illusie wordt gewekt van wel.
    Het maak verder niet uit, either way blijft het gewoon erg goed gedaan.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 april 2017 om 15:35
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Lekkere solo! Ik verwachtte een Straight forward rock solo, maar dat was het niet. Goeie melodische en muzikale solo, en een beetje verrassend. Precies waar ik van houd. Verder ook lekker gespeeld. Begin deed me denken aan stay away van Nirvana, kan dat kloppen?

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zal er alleen in staan maar ik geloof zelf niet zo in het beïnvloed zijn door. Ik denk dat het meer een kwestie is van resoneren in iets wat bij jou zelf al aanwezig is, meer een kwestie van gelijkgestemde zielen waar je je aan kan optrekken wat een natuurlijk proces is. Overdrachtelijk he, het is algemeen.

    Maar om niet te ver af te drijven, ik snap het concept van een playthrough niet goed. Speel je nou live of niet? De muziek, sound en camera edits zijn obviously geen one takers maar de illusie wordt gewekt van wel.
    Het maak verder niet uit, either way blijft het gewoon erg goed gedaan.
    Guitar playthrough is gewoon een gitaar gefocust videoclip. Zo zie ik het. Gasten van Intervals, of Nick Johnston doen dat nog beter dan mezelf. Dat was mijn eerste. De tweede wordt nog beter.
    Het is een goede manier om meer uitgebreide aesthetics en omgeving te gebruiken. Zo kan ik mijn muziek aan een visuele aspect verbinden. En dit delen dus. Voor eens niet live of in mijn kamertje (zie wat ik bedoel op mijn Youtube channel: www.youtube.com/usofguitar), waar daar is alles wel live opgenomen trouwens.

    Maar in die playthrough speel ik dus eingelijk niet echt live. Of wel, maar het is niet opgenomen. Want dat zou net te veel tijd kosten om te editen. Ik heb de originele takes genomen (voor de studio reamping en mix dus) want voor de mix klinken de gitaren wat ruwer.

    Op mijn facebook zal jij videos vinden van de playthrough recording process: https://www.facebook.com/pg/USofguit...=page_internal

    En op mijn youtube kan jij ook naar de full streaming of het album luisteren, en dus de final mix horen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincent A. Bekijk bericht
    Lekkere solo! Ik verwachtte een Straight forward rock solo, maar dat was het niet. Goeie melodische en muzikale solo, en een beetje verrassend. Precies waar ik van houd. Verder ook lekker gespeeld. Begin deed me denken aan stay away van Nirvana, kan dat kloppen?
    Thanks Vincent! Mijn geest is echt niet straightforward. Ik ben gewoon "twisted". Haha grapje!
    Maar inderdaad, die verassende effect is dan ook wat ik probeer te bereiken en een beetje elke dag zoeken/oefenen.

    Dat zou best kunnen. Maar dan ook niet zo bewust. De laatste keer dat ik naar Nirvana luisteerde moest ik 15 zijn of zo. De drummer kwam met die snare roll idee op mijn riff. De rest van de liedje - grooves,
    akkorden, riffs, en melodie bedoeld - was in mijn hoofd al duidelijk.

    PS: een andere voorbeeld van een twisted solo die ik recentelijk heb gedaan voor een Franse gitarist (excuses voor de slechte geluid).


  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Ja zeh...op zo'n gitaar kan ik het ook!
    Haha "Sound is in the fingers". Ik speel die Gibson maar sinds 1jaar of zo. Eerder PRS. Ik speelde die liedje nog veel makkelijker eerder...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hoe gaat het met de zoektocht naar een nieuwe zangeres voor Rouge United? Al audities aan het plannen? Zou wel jammer zijn als deze band stopt, na de mooie cd die jullie hebben afgeleverd.

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Mooi strak gitaarwerk. Dat begin is ook leuk, wanneer je met je plectrum langs de snaren glijdt. Dat doe ik ook graag maar laat het tegenwoordig achterwege omdat de slijtage die je krijgt mijn kleine plectrum niet meer zo goed doet aanvoelen.

    Je woont in Enschede zie ik. Is die tent met die houten vloer die enchilada's en taco's verkoopt er nog?

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Hoe gaat het met de zoektocht naar een nieuwe zangeres voor Rouge United? Al audities aan het plannen? Zou wel jammer zijn als deze band stopt, na de mooie cd die jullie hebben afgeleverd.
    Thanks man! Tot nu toe niemand gevonden.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Mooi strak gitaarwerk. Dat begin is ook leuk, wanneer je met je plectrum langs de snaren glijdt. Dat doe ik ook graag maar laat het tegenwoordig achterwege omdat de slijtage die je krijgt mijn kleine plectrum niet meer zo goed doet aanvoelen.

    Je woont in Enschede zie ik. Is die tent met die houten vloer die enchilada's en taco's verkoopt er nog?
    Heb net mijn profiel geupdate... Ik woon al 4 jaar niet meer in Enschede. Ik woon tegenwoordig in Brussels. Maar ik bezoek nog elke 6 maanden of zo vrienden die in Enschede en Hengelo wonen. Geen idee. Hoe heet die plek? Was dat rond de kerkplein?

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ja rond het Kerkplein. Ik heb er geloof ik ook weleens een bandje zien spelen, de naam van de tent weet ik niet meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top