Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard Mijn eerste "guitar playthrough"

    Is het hier een gitaar forum of niet?



    Dit komt uit het eerste album van Rouge United:


  2. #2

    Standaard

    Ja zeh...op zo'n gitaar kan ik het ook!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dude, misschien kijk ik niet goed maarehhm.... 00:39 tm 00:41? Voortaan beter playbacken? Of moet ik aan de bril? :?

    Sorry, ik moet een briol hebben. Je slaat daar alleen de open snaar aan, waardoor je idd met je linkerhand niets hoeft in te drukken

    sorry, carry on, nothing to see here folks, move along

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dude, misschien kijk ik niet goed maarehhm.... 00:39 tm 00:41? Voortaan beter playbacken? Of moet ik aan de bril? :?

    Sorry, ik moet een briol hebben. Je slaat daar alleen de open snaar aan, waardoor je idd met je linkerhand niets hoeft in te drukken

    sorry, carry on, nothing to see here folks, move along
    Jij hebt het helemaal verkeerd. Ik speel dit:


    4 D - 7 7 7 7 7 7 7 7 | 6 6 6 6 2 2 2 2
    4 A - 0 0 0 0 0 0 0 0 | 0 0 0 0 0 0 0 0

    Als jij nog twijfels had weet ik wel hoe ik mijn eigen liedjes moet spelen. Haha

    Maar ik vind het serieus super gaf dat jij zo ver gaat met je analyse. Ik waardeer mensen die kritiesch denken. Niks te zeggen over het solo vanaf ong 3:55?
    Laatst gewijzigd door USofguitar; 31 maart 2017 om 12:15

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Geen twijfels hoor, je bent een technisch begaafd gitarist, dacht dat je playbackte en even je linkerhand een vrije schuif veroorloofde haha. Nu zie ik wat je doet ja. Heb even geen geluid momenteel dus kan niet nagaan of er nog iets anders klinkt waardoor ik in de war raakte.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    D'r zit een soort Abbey Road vibes door heen? Transatlantic achtig?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    D'r zit een soort Abbey Road vibes door heen? Transatlantic achtig?
    Op welke manier voel jij een Abbey Road vibe? Nee, ik heb nooit echt naar Transatlantic geluisterd. Maar ik weet dat Portnoy een zeer grote fan van The Beatles is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik dacht al, daar zal je je vast niet van bewust zijn. Van 057 tot 104, dat is Mr. Mean Mustard bijvoorbeeld, op 122 zit een lick van Dig a Pony en die progressie op 150 maar ik hoor er net zo makkelijk ook Foo Fighters in.
    Maar op een goeie manier hoor, het is allemaal vrij eigen.

    Oh, net even voor de grap de invloeden van Grohl opgezocht en jahoor... Beatles....
    Laatst gewijzigd door Pepe; 31 maart 2017 om 14:39
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik dacht al, daar zal je je vast niet van bewust zijn. Van 057 tot 104, dat is Mr. Mean Mustard bijvoorbeeld, op 122 zit een lick van Dig a Pony en die progressie op 150 maar ik hoor er net zo makkelijk ook Foo Fighters in.
    Maar op een goeie manier hoor, het is allemaal vrij eigen.

    Oh, net even voor de grap de invloeden van Grohl opgezocht en jahoor... Beatles....
    Jij bent dus echt een fan van The Beatles. Ja, onze muziek komt in de buurt van de Foo's. Invloeden van Mr Grohl is moelijk te ontkennen... Maar dat blijft altijd op een onbewust niveau hoop ik.

  10. #10

    Standaard

    Overigens is beïnvloed worden door....., een breed begrip.
    Ik heb bij het horen van de eerste plaatjes van The Beatletjes besloten dat ik hoe dan ook dàt niet wilde. Terugkijkend geloof ik nog steeds in dat besluit. Met uitzondering van de B kant (Rain) niet helemaal toevallig uit 1966, die ik dan weer wel helemaal fantastisch vind.

    Het is uit oogpunt van de taal leuk, dat wij het begrip 'beïnvloed zijn door' eigenlijk alleen in de door Pepe aangehaalde context gebruiken.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top