Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Voor een 12 inch speaker lijkt me een Boss Katana 100 een goede keuze, ondanks de toeters en bellen. Kan ook op lage watts ingesteld worden. De Katana 50 schijnt een mindere speaker te hebben, andere magneet.

    En voor een versterker voor laag volume, de Yamaha THR reeks, ook redelijk basic.

    Voor pure solid state een 2e hands Vox Pathfinder 15R, of een nieuwe Pathfinder 10.

    En als je huidige amp een combo is met een 12 inch speaker, dan kan je een losse low power head kopen en die met een speaker kabel op de speaker in de combo aansluiten, dan is er nog meer keus.

    Ik heb zelf een 30 watt Marshall buizen amp, en een Vox Pathfinder 15R, die laatste is nog steeds wel een grote amp is om mee door het huis te slepen (van de zolder naar de woonkamer, en weer terug), ik ga nu voor een THR5 om ergens permanent in de woonkamer te laten staan, voor late night sessies.
    Laatst gewijzigd door raabje; 10 maart 2017 om 19:46

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Een nieuwe Jazz chorus 40 is een goede versterker met 12 inch speaker.
    Hoe kom je daar bij? Die amp heeft 2x10".
    https://www.roland.com/global/produc...pecifications/

    Speakers
    25 cm (10 inches) x 2
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ach ja natuurlijk, ik was even in de war met een andere versterker.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    15 Watt BUIZEN is snel overal te hard als je 'm open gooit...
    Wel appels met appels vergelijken... ;-)

    Als je transistorbakkies voor thuis zoekt, zou ik eerder rond de 30W-40W aanhouden; die kom je nl. wel makkelijker tegen met een 1x12" speaker.
    Was zelf destijds wel gecharmeerd van een Tech 21 Trademark 30. Roland heeft diverse opties (al dan niet mét effecten), en idd een 2e hands Sessionette of Gallien Krueger (of bijv. een Roland Jazz Chorus 50 ofzo) vallen binnen de mogelijkheden.
    ?? Ik vergelijk niks, een 10" speaker is toch genoeg voor thuis en levert voldoende laag dus weet niet waar je t over hebt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug de Squier SP-10 herontdekt. Was ooit mijn eerste versterkertje (bijna 14 jaar geleden), en op een gegeven moment wilde ik natuurlijk iets beters.

    Maar wat blijkt? Het is écht een heel fijn ding. Geen nonsense en geen buizen, maar wel een lekker oefenampje voor laag volume. Moet ik wel bij zeggen dat ik inmiddels een 2e exemplaar heb gekocht (marktplaats, 20 euro) en die klinkt net ff wat minder. Misschien dat de speaker er minder uren op heeft zitten, of dat er wat andere onderdelen in zitten.

    6,5 inch speaker, trouwens, maar prima in balans. Want je gebruikt hem toch om thuis te spelen, niet om duizend metalheads te pleasen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    ?? Ik vergelijk niks, een 10" speaker is toch genoeg voor thuis en levert voldoende laag dus weet niet waar je t over hebt.
    De topicstarter vindt z'n Egnater 15 Watt buizen-amp te luid voor thuis. Daar reageerde jij op met "als 15Watt te luid is, neem dan een 10" speaker".
    En dat nadat iedereen diverse transistor ampjes aanraadde voor thuis. Ik kan je uit ervaring vertellen dat 15 Watt transistor echt niet snel te luid klinkt thuis (die klinken wel snel klote als je ze open zet) en dat een 10" speaker an sich niks zegt over volume. Een 10" Vintage 30 (Celestion G10 Vintage) heeft een sensitivity van 97dB (per 1W, op 1m). Is hoger dan een oude 12" Greenback met een 94-95dB sensitivity (de moderne Greenbacks zitten weer hoger).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    De topicstarter vindt z'n Egnater 15 Watt buizen-amp te luid voor thuis. Daar reageerde jij op met "als 15Watt te luid is, neem dan een 10" speaker".
    En dat nadat iedereen diverse transistor ampjes aanraadde voor thuis. Ik kan je uit ervaring vertellen dat 15 Watt transistor echt niet snel te luid klinkt thuis (die klinken wel snel klote als je ze open zet) en dat een 10" speaker an sich niks zegt over volume. Een 10" Vintage 30 (Celestion G10 Vintage) heeft een sensitivity van 97dB (per 1W, op 1m). Is hoger dan een oude 12" Greenback met een 94-95dB sensitivity (de moderne Greenbacks zitten weer hoger).
    Je begrijpt het verkeerd... ik zei niet "neem dan een 10 inch speaker" omdat 15 watt te hard is. Tis meer omdat de ts denkt dat een 10" niet genoeg laag heeft dus in combinatie met zn versterker kan het een mooie combinatie zijn... ook al is een 15 watt buizen nog hard voor thuis.
    Hij ervaart het met een 6" speaker dat weinig laag heeft en niet lekker klinkt maar denkt dat een 10" genoeg laag heeft voor thuis gebruik.
    Dus tis meer een klank kwestie dan een volume kwestie waar het hier om gaat.
    Laatst gewijzigd door ateng; 12 maart 2017 om 03:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top