Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard Een extra amp gezocht

    Dag allemaal. Ik maak thuis veel en graag gebruik van mijn 15 Watt Egnater buizenversterker. Hij klinkt fantastisch, maar 15 Watt is wel vrij luid. Nu zoek ik er een versterker naast die tevens op een wat zachter volume goed bruikbaar is. Bij voorkeur zonder buizen, zodat hij op meerdere volumes inzetbaar is. Hebben jullie tips voor zo'n versterker?

    Eisen zijn vrij basic. De versterker hoeft geen toeters en bellen zoals delay, chorus etc etc te hebben. Daar heb ik een leuk floorboard voor. Liefst een 1x12 speaker, en dus een niet al te hoog wattage, het is puur voor thuis gebruik.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Een Session Rockette 30 dus.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Fender transistorversterker(tje).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Een laag wattage met een 12" speaker, dat zal best lastig zijn. Er is ook een reden waarom ze doorgaans geen 12" in een low wattage ampje stoppen. Sommige dure boetiek buizen ampjes maar dat zoek je dus niet.
    Als je substantieel zachter wil dan 15 watt helpt 12 watt je ook niet, dan kom je op 5 watt of minder uit. Ik zie ook het verschil tussen transistor en buizen niet om een goed zacht geluid te hebben wanneer je een master hebt. Heeft die Egnater dat niet?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een laag wattage met een 12" speaker, dat zal best lastig zijn. Er is ook een reden waarom ze doorgaans geen 12" in een low wattage ampje stoppen. Sommige dure boetiek buizen ampjes maar dat zoek je dus niet.
    Als je substantieel zachter wil dan 15 watt helpt 12 watt je ook niet, dan kom je op 5 watt of minder uit. Ik zie ook het verschil tussen transistor en buizen niet om een goed zacht geluid te hebben wanneer je een master hebt. Heeft die Egnater dat niet?
    Mijn ervaring met een kleinere speaker is dat er gewoon vrijwel geen bass en openheid in zit. Dat ga ik dan wel missen denk ik. Naja de Egnater heeft een volume en een gazon knop. Wil je een lekkere gain klank er uit halen dat moet je beiden wel wat open trekken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Klopt wel wat Rogueny zegt. Voor een oude Fender Champ heb ik zelf een nieuwe kast gebouwd met een 12" er in omdat de standaard 6" echt de achilleshiel van een oude Champ is. Nu klinkt ie volwassen, ruim, lekker open, ook wat harder want meer rendement maar met z'n 6 watt buizen kan het ook nog steeds op huiskamervolume.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    6" is wel erg klein natuurlijk maar het is vooral de constructie van de kast die verantwoordelijk is. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over te weinig bas in zijn Princeton. Maar het punt blijft, ga maar eens een vijf watt transistor zoeken met een 12". Mijn gok is dat die er niet is.
    Je hebt transistor mini ampjes, hang je die aan je Egnater speaker maar of je daar blij van wordt...
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 maart 2017 om 02:20
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Als 15 watt te hard is voor thuis dan zal een 10" speaker genoeg bas leveren voor wat je wilt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Als 15 watt te hard is voor thuis dan zal een 10" speaker genoeg bas leveren voor wat je wilt.
    15 Watt BUIZEN is snel overal te hard als je 'm open gooit...
    Wel appels met appels vergelijken... ;-)

    Als je transistorbakkies voor thuis zoekt, zou ik eerder rond de 30W-40W aanhouden; die kom je nl. wel makkelijker tegen met een 1x12" speaker.
    Was zelf destijds wel gecharmeerd van een Tech 21 Trademark 30. Roland heeft diverse opties (al dan niet mét effecten), en idd een 2e hands Sessionette of Gallien Krueger (of bijv. een Roland Jazz Chorus 50 ofzo) vallen binnen de mogelijkheden.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top