Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Het "hij is gebaseerd op een V30" is gewoon een marketing verhaal om ons, goedgelovige en oerconservatieve gitaristen, makkelijker te overtuigen van Koch spulletjes.
    Heel, heel lang geleden speelde ik over een Multitone 100 combo met Koch 2x12, beide waren ze toen nog voorzien van V30's, de Koch VG12-90's waren toen nog niet eens op de markt. Na een half jaartje vond ik dat de V30's te snel gingen clippen, met dit verhaal naar Koch. Ik mocht langskomen om alle speakers om te wisselen voor de net gelanceerde VG12-90's. Dolf gaf daarbij zelf aan dat deze speaker gewoon op de C12K2 van Jensen is gebaseerd.

    Elke weg, de VG12-90 is na de EVM12L nog steeds mijn meest favoriete speaker die ook prima met andere merken samenwerkt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb zo'n Koch 2x12 met de VG12-90's gehad. Met de meeste amps doen deze speakers het goed. Ik vond ze vrij helder met toch voldoende laag. Eigenlijk best een goede kast.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Het "hij is gebaseerd op een V30" is gewoon een marketing verhaal om ons, goedgelovige en oerconservatieve gitaristen, makkelijker te overtuigen van Koch spulletjes.
    Heel, heel lang geleden speelde ik over een Multitone 100 combo met Koch 2x12, beide waren ze toen nog voorzien van V30's, de Koch VG12-90's waren toen nog niet eens op de markt. Na een half jaartje vond ik dat de V30's te snel gingen clippen, met dit verhaal naar Koch. Ik mocht langskomen om alle speakers om te wisselen voor de net gelanceerde VG12-90's. Dolf gaf daarbij zelf aan dat deze speaker gewoon op de C12K2 van Jensen is gebaseerd.

    Elke weg, de VG12-90 is na de EVM12L nog steeds mijn meest favoriete speaker die ook prima met andere merken samenwerkt.
    Ik ben in ieder geval blij dat ik een topic hiervoor geopend heb. Ik heb nog niets aangeschaft en zal dus ook maar geen Koch cabinet met de Koch 60 speaker aanschaffen! Blijkbaar denken bedrijven als Koch dat ze ons als klant kunnen voorliegen, dat is uiteindelijk alleen maar onverstandig lijkt mij. Ik ben zeker niet goedgelovig en had al mijn twijfels, vandaar dit topic. Mijn 2x12 cab van Koch komt ook uit de jaren 90 en heb ik destijds tweedehands voor weinig aangeschaft. Deze hebben nog de UK made Celestion V30 erin waar ik zeeer tevreden over ben. Verder geen interesse in de Koch 90 speaker maar daar was ik duidelijk in dacht ik ;-) Dank voor je aanvullende info en ik ga er maar vanuit dat de Koch 60 speaker niet gebaseerd is op de Celestion Greenback. Foei Koch, foei!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard KOCH VG12 60 speaker

    Nou nou .... de G12-65 was in de jaren 80 in de markt gezet als de "high powered greenback" en klonk écht totaal anders.... en WGS gebruikt ook dergelijke krachttermen. Zoals de meeste speakemerken die teksten gebruiken.... bij Koch heb ik het idee dat ze nog een echte vorm van research hebben gedaan.
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 3 maart 2017 om 20:51
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Nou nou .... de G12-65 was in de jaren 80 in de markt gezet als de "high powered greenback" en klonk écht totaal anders.... en WGS gebruikt ook dergelijke krachttermen. Zoals de meeste speakemerken die teksten gebruiken.... bij Koch heb ik het idee dat ze nog een echte vorm van research hebben gedaan.
    Research of niet, de vergelijking gaat hoofdwaarschijnlijk bij andere merken ook niet op. Voor mij nog even geen Greenback alike speaker. Het liefste koop ik een Marshall TV cab met 4x12" Greenbacks á 100 watt alleen past die niet in mijn auto haha... Ik weet genoeg mensen, dank!

  6. #16

    Standaard

    Ik gebruik mijn Koch ST nu als monitor voor mijn VHT amp en ik moet zeggen dat dat aanmerkelijk beter klinkt dan de Koch zelf :P

  7. #17

    Standaard

    Nog even contact gehad met Koch en ze blijven aangeven dat de Koch 90 speaker gebaseerd is op de Celestion V30 en de Koch 60 speaker op de Celestion Greenback. Hierbij in het kort de geschiedenis en tot standkoming van de 3 Koch speakers zoals mij vandaag uitgelegd via de mail:

    Even wat feiten op een rij: (als we dan toch een het uitleggen zijn).

    Jensen en Sica is hetzelfde bedrijf. Sica heeft Jenssen als merknaam in 1996 overgenomen. Ze leveren tot vandaag de dag speakers onder hun eigen Sica en Jensen. Is ook geen geheim.
    Check de site:
    https://www.sica.it/en/products.html

    Koch is vanaf 1997 overgestapt van Celestion naar Sica.

    Heb zojuist ook even Dolf gesproken om even te verifiëren.

    Het zou kunnen dat als uitgangspunt van een nieuwe speaker de C12K2 is gebruikt maar er is in minder dan een jaar een hele nieuwe speaker ontwikkeld door Dolf in samenwerking met Sica.

    Sowieso paste de Jensen frame’s niet onze amps. gaten zijn anders als bij Celestion dus heeft Dolf een nieuw frame daarvoor ontwikkeld. Maar in dat proces (met behulp van een Ex werknemer bij Celestion) is ook de case, wikkeldraad, spoelkoker, spoeldraad aangepast naar onze specificatie’s en is daar uiteindelijk de VG12-60 en 90 en de VG10 uit onstaan!
    Die hebben verders niets meer met Jensen te maken! Dit kun je ook fysiek zien aan het frame van de speaker, maar ook is onze dome kleiner als bij een Jensen en zit bij ons de dome vast op de spoelkoker en bij Jensen zit ie vast op de conus! Uiteraard als je de speaker uit elkaar trekt zie ook al onze andere eigen specificatie’s zoals de wikkeldraad, spoeldraad en ect….maar allemaal gebaseerd op de V30 en de Greenback!

    De GROTE verwarring zit ‘m in het volgende:

    Omdat Koch het toentertijd het een hele verandering vond om van Celestion naar een eigen merk ‘Koch" speakers te gaan is er gekozen om “Koch made by Jensen” te gebruiken (moest ook voor betaald worden!). Jensen was uiteraard geen onbekende in de speaker wereld!
    Maar het bleek al snel dat consumenten geen moeite hadden met "Koch speakers” zijn we daar snel weer vanaf gestapt.

    De hele ontwikkeling van onze VG12 60 en 90 heeft ong een jaar geduurd!

    Dit is de korte versie!
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 6 maart 2017 om 16:55

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Leuk om te lezen, waarvoor mijn dank.

    Je zou de klank van een VG12-90 eens moeten vergelijken met een V30 én met een C12K2 (of C12K). Mooiste zou zijn drie TS112's naast elkaar: eentje met een VG12-90, eentje met een V30 en eentje met een C12K(2).

    Heb jaren geleden wel het vergelijk kunnen maken tussen twee TS212's, eentje met VG12-90's en eentje met V30's. Nou, in geen enkel opzicht leken de speakers op elkaar, in ieder geval niet in deze Koch cab. Waar de cab met VG's veel meer richting een 1960 met G12T's ging (zeker qua strak laag), werd de cab met V30's heel snel een schel, schreeuwerig ding.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Leuk om te lezen, waarvoor mijn dank.

    Je zou de klank van een VG12-90 eens moeten vergelijken met een V30 én met een C12K2 (of C12K). Mooiste zou zijn drie TS112's naast elkaar: eentje met een VG12-90, eentje met een V30 en eentje met een C12K(2).

    Heb jaren geleden wel het vergelijk kunnen maken tussen twee TS212's, eentje met VG12-90's en eentje met V30's. Nou, in geen enkel opzicht leken de speakers op elkaar, in ieder geval niet in deze Koch cab. Waar de cab met VG's veel meer richting een 1960 met G12T's ging (zeker qua strak laag), werd de cab met V30's heel snel een schel, schreeuwerig ding.
    Graag gedaan hoor!

    Ik zou graag de vergelijking zoals jij aangeeft wel eens willen horen! Ik heb ze ook aangegeven dat het misschien tijd wordt voor het maken van goede vergelijkingsvideo's waarbij niet alleen versterkers van eigen merk worden aangesloten, ze geven namelijk ook aan dat de vraag naar hun cabinets met andere merken versterkers is toegenomen.

    Ik ga tzt kijken om een Koch 1x12 cab met de VG12-60 bij een muziekshop bij mij in de buurt te krijgen zodat ik deze eens goed aan de tand kan voelen. Ik ben dus opzoek naar een Greenback-achtige sound en speaker en als de Koch VG12-60 hierbij dicht in de buurt kan komen en goed klinkt met mijn versterker dan is mijn missie geslaagd.
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 7 maart 2017 om 13:23

  10. #20

    Standaard

    Vandaag de Koch 1x12" cabinet binnen gekregen met de Koch VG12 60 speaker welke gebaseerd is op de Celestion Greenback. Wat een geweldig klinkend cabje en speaker, echt die Greenback saus maar dan wel 60 watt ipv 20-25 watt! Dit is precies wat ik zocht en de match met de Lone Star is als verwacht. Zou graag een 100 watt 4x12" Marshall cab met Greenbacks hebben maar die krijg ik niet boven op mijn zolder laat staan in mijn autootje :-)

    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 4 mei 2017 om 23:09

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top