Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave set! Veel plezier ermee👍

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard KOCH VG12 60 speaker

    Heb ooit ook Koch kasten gehad, zowel met die 90 speaker als V30s.
    Ik vond een Koch V30 kast een van de beste kasten die ik ooit had. Erg gefocuste sound door de compacte afmetingen. Geweldig.
    De versie met 90 speakers ben ik minder fan van. Enorm veel vermogen, kan zowat onder alle amps van vintage tot high gain gezet worden. Maar het geluid is me echt te koud/ steriel. Ook de bassen klinken redelijk koud en chugga ipv warm en dik pompend.
    Was ook een redelijk dure kast als ik me het nog herinner, tegen de 1000 Euro?

    MS

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Vandaag de Koch 1x12" cabinet binnen gekregen met de Koch VG12 60 speaker welke gebaseerd is op de Celestion Greenback. Wat een geweldig klinkend cabje en speaker, echt die Greenback saus maar dan wel 60 watt ipv 20-25 watt! Dit is precies wat ik zocht en de match met de Lone Star is als verwacht. Zou graag een 100 watt 4x12" Marshall cab met Greenbacks hebben maar die krijg ik niet boven op mijn zolder laat staan in mijn autootje :-)

    Ben wel benieuwd hoe deze KCC112-GS60 zich verhoudt tot een TS112.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Gave set! Veel plezier ermee
    Dankjewel Arjan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Heb ooit ook Koch kasten gehad, zowel met die 90 speaker als V30s.
    Ik vond een Koch V30 kast een van de beste kasten die ik ooit had. Erg gefocuste sound door de compacte afmetingen. Geweldig.
    De versie met 90 speakers ben ik minder fan van. Enorm veel vermogen, kan zowat onder alle amps van vintage tot high gain gezet worden. Maar het geluid is me echt te koud/ steriel. Ook de bassen klinken redelijk koud en chugga ipv warm en dik pompend.
    Was ook een redelijk dure kast als ik me het nog herinner, tegen de 1000 Euro?

    MS
    Aan de rechter kant op de foto (nauwelijks te zien : ) staat mijn jaren negentig Koch 2x12 met V30's (UK). Dit cabinet heb ik al zo'n 20 jaar en blijft een fijne cab. Volgens mij heb jij deze ook gehad, is qua formaat compact en inderdaad meer gefocust. De Koch VG12-90 is volgens Koch gebaseerd op de V30 en ik wilde dit bewust niet. De 90 versie is ook luider dan de V30. Deze cab met VG12-60 speaker klinkt vintage zoals je dat bijvoorbeeld van een Marshall kast verwacht. Door de basreflex port aan de onderzijde klinkt de VG12-60 speaker warm en rond met een diep laag. Niet echt geschikt voor metal maar dat speel ik niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd hoe deze KCC112-GS60 zich verhoudt tot een TS112.
    Die ken ik zelf niet. Ik heb een 2x12 van Koch uit de jaren negentig en daarmee houd het voor mij op. Ik heb deze cab wel kunnen vergelijken naast een ENGL 1x12 PRO en de Orange 1x12. Beiden hebben V30 speakers en ik kwam wel tot de conclusie dat een V30 toch meer ruimte nodig heeft. In een kleine kast wordt het met de Chinese V30 heel snel schreeuwerig. De V30 uit mijn Koch 2x12 klinken ook heel anders dan de Chinese nieuwe variant. Chinese V30 is meer gefocust en een strakker laag en meer mid-hoog, denk modern, perfect voor rock en metal. Engelse V30 midden jaren negentig heeft een dieper en ronder laag, minder gefocust en minder mid-hoog, denk vintage, perfect voor classic rock, blues en stoner/metal.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Ik heb ooit mijn Koch Multitone 2 top geKOCHt met daarbij een Koch 212 met V30's.. Ik speel in een progrock band en moet zowel clean als dik overstuurd kunnen spelen. De V30's waren erg 'rock', maar gewoon een goede cab. Ik heb niet veel ervaring met verschillende speakers en kasten.. Mijn mening.. goed is goed.
    Ik heb deze (in)geruild met Frank Schiphorst (gitarist Mayan) Hij had een Koch KCC412 (met VG12-90's) en ik wilde graag een 412.
    Frank is een metalhead pur sang.. In zijn handen kwamen de V30's echt wel tot hun recht..
    In mijn prog-setup had de VG12-90 weer de wow factor.. maar ja,.. meer vermogen en dubbel aantal speakers in een oversized cab.. Eigenlijk niet te verglijken.. maar het karakter was duidelijk hoorbaar.. heel anders.
    Ik zou zeggen dat de VG12-90 echt anders zijn dan V30's..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Ik heb ooit mijn Koch Multitone 2 top geKOCHt met daarbij een Koch 212 met V30's.. Ik speel in een progrock band en moet zowel clean als dik overstuurd kunnen spelen. De V30's waren erg 'rock', maar gewoon een goede cab. Ik heb niet veel ervaring met verschillende speakers en kasten.. Mijn mening.. goed is goed.
    Ik heb deze (in)geruild met Frank Schiphorst (gitarist Mayan) Hij had een Koch KCC412 (met VG12-90's) en ik wilde graag een 412.
    Frank is een metalhead pur sang.. In zijn handen kwamen de V30's echt wel tot hun recht..
    In mijn prog-setup had de VG12-90 weer de wow factor.. maar ja,.. meer vermogen en dubbel aantal speakers in een oversized cab.. Eigenlijk niet te verglijken.. maar het karakter was duidelijk hoorbaar.. heel anders.
    Ik zou zeggen dat de VG12-90 echt anders zijn dan V30's..
    Ik geloof je helemaal! Het is wat Koch zelf over hun twee speakers zegt en hoewel ze dit niet op hun website vermelden kan dit uiteraard hun uitgangspunt geweest zijn. 'Gebaseerd op' is natuurlijk iets anders dan een replica. Voor de VG12-60 begrijp ik wel de link naar de Greenback maar ook deze speaker heeft meer vermogen dan de Greenback en dat geldt ook voor de VG12-90. Je zou misschien eerder verwachten dat de Koch 60 een V30 alike speaker is en de Koch 90 laten we zeggen een Mesa C90 is :-) Wat je zegt, als het goed klinkt is het gewoon goed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top