Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    vraagje KOCH VG12 60 speaker

    Heeft iemand ervaring met de Koch VG12 60 watt speaker? De Koch VG12 60 is volgens Koch gebaseerd op de Celestion Greenback maar online zijn er nauwelijks demo's van te vinden dat ik hier eens informeer naar eventuele gebruikers van deze speaker. Ik speel momenteel op een Koch 2x12" staand cabinet met Celestion V30 (UK) speakers welke te gek klinkt voor rock, maar ik ben op zoek naar een meer vintage speaker ala de Celestion Greenback in een 1x12" kast met minimaal 50 watt vermogen voor kleine gigs en oefenen. De Greenback is standaard 25 watt dat ik een 2x12" cab zou moeten aanschaffen voor minimaal 50 watt vermogen wat geen optie is. Vandaar eventueel de Koch VG12 60 speaker en 112 cab...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb geen enorme ervaring met die Koch speakers, maar wel 's mogen opnemen met een Koch cabinet met V30's boven en die Koch speakers onder. Ik vond ze echt heel erg fijn. Het is dat je die speakers bijna niet los ziet, anders had ik ze zo op de kop getikt en de V30's uit m'n cabinet gewipt. Zijn custom made Jensen speakers, voor zover ik weet. Kun je niet los kopen helaas...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb geen enorme ervaring met die Koch speakers, maar wel 's mogen opnemen met een Koch cabinet met V30's boven en die Koch speakers onder. Ik vond ze echt heel erg fijn. Het is dat je die speakers bijna niet los ziet, anders had ik ze zo op de kop getikt en de V30's uit m'n cabinet gewipt. Zijn custom made Jensen speakers, voor zover ik weet. Kun je niet los kopen helaas...
    Hoofdwaarschijnlijk waren dat de Koch VG12 90 speaker welke gebaseerd op de Celestion V30. Als de Koch 60 speakers het niet gaat worden denk ik er aan een Scumback speaker ala pre-rola Greenback los aan te schaffen (3 versies beschikbaar; 25-65-100 watt) en dan een los cabinet zonder speaker, of eventueel laten bouwen. Uiteindelijk ben ik dan iets duurder uit dus als de Koch VG12 60 prima klinkt is dat voor mij het makkelijkste :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ik heb tijdens een optreden een keer met mijn eigen buizenamp op een 4x12 Koch met Koch speakers gespeeld. Het kon mij niet bekoren.

    Kijk ook eens naar de Celestion G12M-65 creamback speaker. Ik heb mijn Greenback speakers voor deze speaker ingewisseld.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Hoofdwaarschijnlijk waren dat de Koch VG12 90 speaker welke gebaseerd op de Celestion V30. Als de Koch 60 speakers het niet gaat worden denk ik er aan een Scumback speaker ala pre-rola Greenback los aan te schaffen (3 versies beschikbaar; 25-65-100 watt) en dan een los cabinet zonder speaker, of eventueel laten bouwen. Uiteindelijk ben ik dan iets duurder uit dus als de Koch VG12 60 prima klinkt is dat voor mij het makkelijkste :-)
    je hebt gelijk. Waren inderdaad de VG12 90's. Sorry, ik heb in dat geval letterlijk helemaal niets toe te voegen aan dit topic.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik heb tijdens een optreden een keer met mijn eigen buizenamp op een 4x12 Koch met Koch speakers gespeeld. Het kon mij niet bekoren.

    Kijk ook eens naar de Celestion G12M-65 creamback speaker. Ik heb mijn Greenback speakers voor deze speaker ingewisseld.
    Creamback ken ik en is in vergelijking tot de Greenback toch wel een andere sound. De Scumback is een goed alternatief voor de Greenback maar ik hoop dat iemand zijn ervaring met de Koch VG12 60 nog kan delen. Dank voor je tip!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    je hebt gelijk. Waren inderdaad de VG12 90's. Sorry, ik heb in dat geval letterlijk helemaal niets toe te voegen aan dit topic.
    Maakt verder niet uit. De 90 is ook een goeie speaker alleen ben ik niet op zoek naar een V30 variant :-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    De "high powered greenback" ben ik tot op heden niet tegengekomen. Ook de WGS versies gehoord, maar ook die vond ik niet in de buurt komen.

    Op basis van mijn ruime ervaring met Koch, zal de VG-reeks van Koch je vermoedelijk niet verder helpen. De Koch speaker is duidelijk gevoiced op Koch versterkers en IMHO anders klinkend dan veel andere versterkers.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Het is compleet 101% dikke onzin dat de Koch VG12-90 gebaseerd zou zijn op de Celestion V30. Qua klank lijken ze ook helemaal niet op elkaar. Hoe dat verhaal in de wereld is gekomen......

    De Koch VG12-90 is een op wensen van Koch gemodificeerde Jensen C12K2. Niets meer, niets minder. Als je niet overtuigd bent, bel dan gerust Koch, die zal dit bevestigen.
    Dus kun je niet los aan de VG12-90 komen, kun je met een gerust hart een Jensen C12K2 kopen.
    En ja, de Jensen C12K (dus zonder de "2") is ook weer te vinden in sommige Fender Twin amps.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Het is compleet 101% dikke onzin dat de Koch VG12-90 gebaseerd zou zijn op de Celestion V30. Qua klank lijken ze ook helemaal niet op elkaar. Hoe dat verhaal in de wereld is gekomen......

    De Koch VG12-90 is een op wensen van Koch gemodificeerde Jensen C12K2. Niets meer, niets minder. Als je niet overtuigd bent, bel dan gerust Koch, die zal dit bevestigen.
    Dus kun je niet los aan de VG12-90 komen, kun je met een gerust hart een Jensen C12K2 kopen.
    En ja, de Jensen C12K (dus zonder de "2") is ook weer te vinden in sommige Fender Twin amps.
    Je zal gelijk hebben maar ik heb contact gehad met Koch en dit is wat ze er zelf over zeggen:

    Wij zijn idd op een gegeven moment over gestapt naar een eigen speaker productie.
    Niet omdat we niet tevreden waren over de klank van een Greenback of V30 maar omdat er vaak teveel kwaliteit verschil zat in het aanbod van Celestion.
    Speakers werden voor Celestion in verschillende fabrieken gebouwd en de kwaliteit was niet constant. Weet niet of dit nog steeds het geval is!

    Wat betreft onze speakers.

    De Koch VG12- 90 is gebaseerd op de V-30 en de Koch VG12-60 is gebaseerd op de Green back!

    Bij de KCC112 betekent dit dat:

    KCC112 GS60 (Groen / Green back).
    KCC112 BR60 (Bruin / Green back).
    KCC112 BB90 (Zwart/ Zwart speakerdoek / V30).
    KCC112 BS90 (Zwart/ Silver speakerdoek /V30).
    Als ik dit direct zou geloven had ik het cabinet van Koch al aangeschaft maar zo goedgelovig ben ik ook niet dat ik dus eerst eens hier informeer naar ervaringen! Let wel, ze geven aan 'gebaseerd op'. Je hebt misschien helemaal gelijk maar in dit geval is het Koch die deze vergelijking maakt, ik heb dat niet zelf bedacht :-)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De "high powered greenback" ben ik tot op heden niet tegengekomen. Ook de WGS versies gehoord, maar ook die vond ik niet in de buurt komen.

    Op basis van mijn ruime ervaring met Koch, zal de VG-reeks van Koch je vermoedelijk niet verder helpen. De Koch speaker is duidelijk gevoiced op Koch versterkers en IMHO anders klinkend dan veel andere versterkers.
    Eens :-) Het zal een compromis blijven maar de Scumback speaker heeft wel mijn voorkeur als ik deze weg wil inslaan. Hierbij een crappy vergelijkingsvideo maar het geeft wel een beetje een beeld tussen de twee speakers. De Koch zal het wel niet gaan worden!


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top