Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Alleen ondermaatse printtrafo's, of dure ringkerntrafo's in andere configuraties dan 15-0-15vac.
    Dan niet joh. Ga je lekker zitten doorklooien met je niet goed toepasbare trafo of lekker doorneuzelen op ebay of alibaba. Ik probeer ook alleen maar te helpen .
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Als de prijs een issue is, kun je natuurlijk ook de 24V trafo's die je al hebt secundair afwikkelen tot de juiste spanning
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dan niet joh. Ga je lekker zitten doorklooien met je niet goed toepasbare trafo of lekker doorneuzelen op ebay of alibaba. Ik probeer ook alleen maar te helpen .
    Wijs dan eens aan welke je bedoelde, want ik kan er bij EOO geen vinden die 15-0-15VAC leveren bij 50VA.

  4. #24

    Standaard

    Ik bedoelde geen specifiek type. Je zat uitgebreid te vertellen over moeilijk met Aliexpress, ebay en de bekende "tisteduur". Dan blijken er ineens lokale leveranciers te zijn. Daarvan deed ik je een snelle suggestie op basis van goede ervaringen met service, levertij en prijzen.

    En dan blijkt dat er ook nog eisen zijn aan het type trafo (PCB mounted is verboten) en wordt ringkern even aan de kant gezet vanwege z'n "slechte eigenschappen". Had het prinsesje dan echt alles op een presenteerblaadje willen hebben of is enige zelfwerkzaamheid ook mogelijk/haalbaar?

    En ja, dan is het voor mij dus effe doewie.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Bol.com heeft ook een perfect aanbod en goede service, maar is in deze context ook waardeloos omdat ze geen 15-0-15vac trafo's hebben. Net als EOO dus.

    En printtrafo's kun je vaak slecht verankeren aan je chassis, dus dat vind ik mechanisch een er slecht idee voor zoveel massa.

    Maakt mij dat een "prinsesje"? Geen idee. Maar het maakt jou wel een verbitterde chagrijn.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Kijk eens op het forum van https://www.circuitsonline.net/l. Daar zitten allerlei electronicahobbyisten die soms samen inkopen bij Farnell etc. of soms ook wel zelf zaken te koop aan bieden. Zij kunnen je ook goed technisch op weg helpen.

    My 2c
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Dit is de transformator uit een Harley Benton Powerplant



    Als ik die nou ergens los zou kunnen krijgen ... misschien toch maar gewoon een powerplant kopen en slopen?

    Eigenlijk zou Harley Benton de Alctron Electronics DCT-500 ook uit moeten brengen; 1500mA in 5 secties.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dit is de transformator uit een Harley Benton Powerplant



    Als ik die nou ergens los zou kunnen krijgen ... misschien toch maar gewoon een powerplant kopen en slopen?

    Eigenlijk zou Harley Benton de Alctron Electronics DCT-500 ook uit moeten brengen; 1500mA in 5 secties.
    En hoe gaat die trafo hieraan voldoen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    ... +9V: 5 analoge effecten, PT2399 delay, MicroPOG (200mA), digitale delay (250mA); 600-700mA...
    Geen wikkeling kan die stroom leveren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    En hoe gaat die trafo hieraan voldoen?

    Geen wikkeling kan die stroom leveren.
    Verdelen over twee wikkelingen, of twee wikkelingen parallel zetten.


    Deze is ook leuk, de Fame DCT-200:

    Laatst gewijzigd door HaroldA; 14 maart 2017 om 23:11

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top