Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Met een oude pc voeding kom je een heel eind met jouw spanningen.
    zo simpel kan het zijn.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Met een oude pc voeding kom je een heel eind met jouw spanningen.
    Dat zijn geschakelde voedingen toch? En die gaat ook niet passen in mijn 2HE 19" rack unit.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Aliexpress....??
    Daar zit weer 4-6 weken levertijd op ... ik had gehoopt dat er op z'n minst 1 levererancier in NL was die zoiets heeft, maar het lijkt er niet op. Alleen maar heel laag vermogen printtrafo's of hele dure ringkernen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Als er bij de AC-inlet staat hoeveel Watt (of VA) die RM8 trekt weet je al iets. Dat aantal Watt of VA geldt ook maximaal (rendement 100%) na de trafo. Deel dit door de totale secundaire spanning (30V) en je weet de maximale secundaire stroom. Die geldt dan per tak. Als die al niet toereikend is uitgaande van 100% rendement heb je er niks aan.

    Stel de RM8 trekt 30 Watt uit het lichtnet. Ervan uit gaande dat de trafo secundair dan 30 Watt kan leveren, is de stroom bij 30V 1A. Beide takken van 15V leveren dan 1A en dus een vermogen van ieder 15 Watt.
    Er staat op de Coron RM8 niets van opgenomen vermogen. De ene heeft een 0.2A zekering, en de andere een 0.5A, maar van beide is het natuurlijk niet zeker of dat de originele zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Daar zit weer 4-6 weken levertijd op ... ik had gehoopt dat er op z'n minst 1 levererancier in NL was die zoiets heeft, maar het lijkt er niet op. Alleen maar heel laag vermogen printtrafo's of hele dure ringkernen.
    www.ebay.de misschien?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    www.ebay.de misschien?
    Daar komen ze ook allemaal uit China.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Daar komen ze ook allemaal uit China.
    Ik dacht dat het om de levertijd ging.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Er staat op de Coron RM8 niets van opgenomen vermogen. De ene heeft een 0.2A zekering, en de andere een 0.5A, maar van beide is het natuurlijk niet zeker of dat de originele zijn.
    Kan ook afhangen van land. U.S.A 110V~ met 0.5A of Europa 220 à 240V~ met 0.2A.
    Zekeringen zeggen niet zo veel want die moeten ook vele malen een inschakel-piekstroom doorstaan. Ze zijn wat ruim gedimensioneerd en gaan toch echt wel door als het te gortig wordt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ik kan niet direct naar het product linken, maar:

    elektronica-online.nl -> Componenten / Onderdelen -> Trafo's -> Trafo's 2x 17 Volt ->

    Ringkerntrafo 2x17V 50VA - €22.00 incl. BTW ... Op voorraad in ons magazijn - vandaag besteld - vandaag verstuurd ...
    Ringkerntransformator - Primair 230 Volt - Secundair 2x 17 Volt - 2x 1,47 Ampere - 50VA

    Precies wat je zoekt, niet duur en op voorraad.

    2x 15V is denk ik net wat krap. Voor goede stabilisatie moet een 15V regulator minimaal 17 à 18V (dus onderkant voedingsrimpel onder belasting) zien. Je verliest ook een paar Volt over de gelijkrichter, dus je kunt niet zomaar uitgaan van 15Vx√2 over de elco's onder belasting.

    Verder zou ik qua regulatoren voor zoiets gaan, zeker die 9V 700mA.
    Laatst gewijzigd door Plant; 2 maart 2017 om 09:23
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Alleen ondermaatse printtrafo's, of dure ringkerntrafo's in andere configuraties dan 15-0-15vac.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik kan niet direct naar het product linken, maar:

    elektronica-online.nl -> Componenten / Onderdelen -> Trafo's -> Trafo's 2x 17 Volt ->

    Ringkerntrafo 2x17V 50VA - €22.00 incl. BTW ... Op voorraad in ons magazijn - vandaag besteld - vandaag verstuurd ...
    Ringkerntransformator - Primair 230 Volt - Secundair 2x 17 Volt - 2x 1,47 Ampere - 50VA

    Precies wat je zoekt, niet duur en op voorraad.

    2x 15V is denk ik net wat krap. Voor goede stabilisatie moet een 15V regulator minimaal 17 à 18V (dus onderkant voedingsrimpel onder belasting) zien. Je verliest ook een paar Volt over de gelijkrichter, dus je kunt niet zomaar uitgaan van 15Vx√2 over de elco's onder belasting.

    Verder zou ik qua regulatoren voor zoiets gaan, zeker die 9V 700mA.
    Die ringkern 2x17VAC ziet er inderdaad wel goed uit! Die 15V is overigens niet heilig, dat is de phantom power die via een 7-aderige midikabel naar mijn midi-controller, tuner en wah gaat. Die gaat daar nog door een 9V regulator; vandaar 15V omdat 12V ook kantje-boord is om naar 9V te reguleren. Ik zou ook de 15V regulator over kunnen slaan en ongestabiliseerd phantom power kunnen gebruiken.

    Ik heb overigens eerder wel gelezen dat een ringkern meer "rotzooi" de lucht in stuurt en dus meer brom veroorzaakt. Is dat een broodje-aap?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb overigens eerder wel gelezen dat een ringkern meer "rotzooi" de lucht in stuurt en dus meer brom veroorzaakt. Is dat een broodje-aap?
    Precies andersom juist. Het strooiveld is veel kleiner dan bij een bloktrafo. De ringkerntrafo heeft alleen maar voordelen (compacter, efficiënter) t.o.v. de trafo met E-I kern, alleen de prijs is doorgaans geen voordeel.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top