Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 126
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    24 februari 2017
    Locatie
    Omgeving Waalwijk
    Berichten
    37

    Standaard

    Hahaha....dank je wel heren. Ik zal eens een kijkje nemen en me weer eens wat verder verdiepen. Zoals gezegd geen haast, er moet ook nog gespaard worden

    I'll keep in touch

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartez Bekijk bericht
    Hoi Mensen,

    Allen dank voor de info. Ik ben weer wat wijzer. Zwart is idd geen must, eerder een wens

    ik zie daarnaast allerlei afkortingen voorbij komen, zoals AVRI en Classic Player? Hoe herken ik die?

    Is het daarnaast zo dat de mexicaanse en japanse modellen qua gebruikte materialen allemaal wat minder zijn? Of merk je daar in de praktijk werkelijk waar helemaal niks van??
    De Classic en Classic Player serie zijn de betere Mexicaanse gitaren. Betere elementen, hoger niveau qua afwerking, etc.
    AVRI betekent American Vintage Reissue. Amerikaanse gitaren dus, reissues van eerdere modellen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Braml vervelende vent, je bent me net weer voor
    Baas boven baas toch

    Maar Bartez, speel je eigenlijk al gitaar? Of wil je het nog leren op de gitaar die je wilt aanschaffen?

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    24 februari 2017
    Locatie
    Omgeving Waalwijk
    Berichten
    37

    Standaard

    Hey Braml, Ik 'speel' sinds een half jaar, vandaar dat ik ook geen haast heb. Speel nu akoestisch, maar de wens is elektrisch. Ik vind het echt super leuk om te doen en wil me tzt graag verrijken met een elektrisch exemplaar. Ik hou niet van half werk, dus vandaar dat ik me aan het verdiepen ben in de vele varianten en mogelijkheden....en dat valt niet mee

    Als ik toch geld uit geef, wil ik graag een 'investering' in de toekomst doen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De Classic en Classic Player serie zijn de betere Mexicaanse gitaren. Betere elementen, hoger niveau qua afwerking, etc.
    AVRI betekent American Vintage Reissue. Amerikaanse gitaren dus, reissues van eerdere modellen.
    Thanx! duidelijk....denk ik

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Het is een utopie om te denken dat je eerste gitaar je gitaar voor het leven is. Hoe weet jij nu al zo zeker dat de strat jouw gitaar is? Ik wist toen ik mijn eerste elektrische kocht zeker dat ik een Les Paul wou. Na wat omzwervingen ben ik bij een tele gekomen en de Les Paul is absoluut niet mijn gitaar.

    Kortom, begin wat minder ambitieus, koop tweedehands van een bekend merk, zodat je er ook weer voor hetzelfde geld vanaf kunt, en leer eerst je eigen voorkeur kennen. Om te beginnen zou je een Fender Classic Player '50 of '60 kunnen zoeken tweedehands, dan heb je met een beetje geluk voor €500 een pracht van een gitaar waar je in theorie jaren mee vooruit kunt. En mocht het niet bevallen doe je hem weer weg voor dezelfde centen. De meeste beginnende gitaristen ruilen hun gitaar niet in omdat ie slecht is, maar omdat ze een ander model willen. Ga er dus maar niet vanuit dat dit gelijk je laatste aankoop zal zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartez Bekijk bericht
    Hey Braml, Ik 'speel' sinds een half jaar, vandaar dat ik ook geen haast heb. Speel nu akoestisch, maar de wens is elektrisch. Ik vind het echt super leuk om te doen en wil me tzt graag verrijken met een elektrisch exemplaar. Ik hou niet van half werk, dus vandaar dat ik me aan het verdiepen ben in de vele varianten en mogelijkheden....en dat valt niet mee

    Als ik toch geld uit geef, wil ik graag een 'investering' in de toekomst doen...
    Ah kijk aan, ga zo door!

    Ik vraag het omdat ik het voor iemand die nog nooit gitaar heeft gespeeld niet echt aan te raden vind om direct zo veel geld te investeren. Maar jij zit er al middenin en weet dus ook al van jezelf dat je er echt mee door wilt

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het is een utopie om te denken dat je eerste gitaar je gitaar voor het leven is. Hoe weet jij nu al zo zeker dat de strat jouw gitaar is? Ik wist toen ik mijn eerste elektrische kocht zeker dat ik een Les Paul wou. Na wat omzwervingen ben ik bij een tele gekomen en de Les Paul is absoluut niet mijn gitaar.

    Kortom, begin wat minder ambitieus, koop tweedehands van een bekend merk, zodat je er ook weer voor hetzelfde geld vanaf kunt, en leer eerst je eigen voorkeur kennen. Om te beginnen zou je een Fender Classic Player '50 of '60 kunnen zoeken tweedehands, dan heb je met een beetje geluk voor €500 een pracht van een gitaar waar je in theorie jaren mee vooruit kunt. En mocht het niet bevallen doe je hem weer weg voor dezelfde centen. De meeste beginnende gitaristen ruilen hun gitaar niet in omdat ie slecht is, maar omdat ze een ander model willen. Ga er dus maar niet vanuit dat dit gelijk je laatste aankoop zal zijn.
    Toen ik begon met elektrisch was ik heel erg fan van metallica, en kocht een cheape epiphone les paul om mee te raggen. In de loop van de jaren ben ik ook compleet omgeslagen naar stratocasters. Dus hier kan ik mij ook heel erg in vinden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kijk even goed naar de verschillen. De CP's hebben bijvoorbeeld lagere frets dan de USA's. Dat voelt echt anders. En zo telt mijn American Series tele uit 2000 een tweedelige body en afgeronde fretboard-kanten. Dat laatste verhoogt het speelcomfort iets.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    24 februari 2017
    Locatie
    Omgeving Waalwijk
    Berichten
    37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het is een utopie om te denken dat je eerste gitaar je gitaar voor het leven is. Hoe weet jij nu al zo zeker dat de strat jouw gitaar is? Ik wist toen ik mijn eerste elektrische kocht zeker dat ik een Les Paul wou. Na wat omzwervingen ben ik bij een tele gekomen en de Les Paul is absoluut niet mijn gitaar.

    Kortom, begin wat minder ambitieus, koop tweedehands van een bekend merk, zodat je er ook weer voor hetzelfde geld vanaf kunt, en leer eerst je eigen voorkeur kennen. Om te beginnen zou je een Fender Classic Player '50 of '60 kunnen zoeken tweedehands, dan heb je met een beetje geluk voor €500 een pracht van een gitaar waar je in theorie jaren mee vooruit kunt. En mocht het niet bevallen doe je hem weer weg voor dezelfde centen. De meeste beginnende gitaristen ruilen hun gitaar niet in omdat ie slecht is, maar omdat ze een ander model willen. Ga er dus maar niet vanuit dat dit gelijk je laatste aankoop zal zijn.
    Heb je absoluut een punt!...als ik aan een Fender Classic Player 50' of 60' moet denken, zijn dat dan mexicaanse exemplaren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Ah kijk aan, ga zo door!

    Ik vraag het omdat ik het voor iemand die nog nooit gitaar heeft gespeeld niet echt aan te raden vind om direct zo veel geld te investeren. Maar jij zit er al middenin en weet dus ook al van jezelf dat je er echt mee door wilt
    Ik denk dat ik weet wat ik wil idd....ga overigens binnenkort een strat van mijn neefje proberen, dan weet ik het wat meer zeker.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Toen ik begon met elektrisch was ik heel erg fan van metallica, en kocht een cheape epiphone les paul om mee te raggen. In de loop van de jaren ben ik ook compleet omgeslagen naar stratocasters. Dus hier kan ik mij ook heel erg in vinden.
    Agree!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kijk even goed naar de verschillen. De CP's hebben bijvoorbeeld lagere frets dan de USA's. Dat voelt echt anders. En zo telt mijn American Series tele uit 2000 een tweedelige body en afgeronde fretboard-kanten. Dat laatste verhoogt het speelcomfort iets.
    Die afgeronde fretboard kanten is dat alleen bij een specifiek type? En voor een nog relatief beginnend gitarist...zijn hoge frets dan prettiger als lage frets?

    Even voor de helderheid...ik heb nu een Fender CD-60 akoestische gitaar om mee te starten zonder meteen veel geld te investeren. Werkt prima, maar ik begin te merken dat ik met sommige nummers de elektrische mogelijkheden begin te missen...vandaar de blik op een elektrische variant, buiten het feit dat dat gewoon veeeeel vetter klinkt

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kijk even goed naar de verschillen. De CP's hebben bijvoorbeeld lagere frets dan de USA's. Dat voelt echt anders. En zo telt mijn American Series tele uit 2000 een tweedelige body en afgeronde fretboard-kanten. Dat laatste verhoogt het speelcomfort iets.
    Maar er gaan nog wel wat jaren/gitaarwissels/testdagen overheen voordat je weet wat je zelf prettig vindt. Alleen daarom al kun je niet weten wat jouw perfecte gitaar is als je je eerste gaat kopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top