Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mijn board was op een gegeven moment 85x50cm (buitenmaat), en dat was in sommige gevallen beslist onpraktisch, dus ik kan me wel voorstellen dat je juist kleinere boards prefereert. Vooral als je -net als ik- 90% van de tijd met een gitaar-direct-in-versterker speelt.
    Dat het onpraktisch is herken ik wel, maar het is ook een kwestie van prioriteiten. Ik kan geen show van The Hubschrauber spelen zonder mijn pedalen, ik heb ze alle 16 nodig als we een volle set spelen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Wel gaaf, al die effecten.
    Ik kan het niet eens, met veel effecten spelen; ik heb die creativiteit niet, buiten het "normale" gebruik van de standaard effecten.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wel gaaf, al die effecten.
    Ik kan het niet eens, met veel effecten spelen; ik heb die creativiteit niet, buiten het "normale" gebruik van de standaard effecten.
    Ik kan het ook niet, maar dat komt meer doordat ik dan in no time aan het tapdansen kom

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Ik kan het ook niet, maar dat komt meer doordat ik dan in no time aan het tapdansen kom
    Zonder het topic te willen kapen - tapdansen is integraal onderdeel van mijn spel! Afgelopen paar repetities zelfs af en toe mijn evenwicht verloren

    Maar, zonder gekkigheid: je moet niet onderschatten hoezeer delays van elkaar verschillen. Ik heb er 4 op mijn board en alle 4 zijn ze compleet anders van karakter.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Omdat het een gigantisch apparaat is. Twee kleinere pedaaltjes nemen zelfs dan nog minder plaats in.
    Sorry hoor maar een looper van TC of een Boss pedaal plus nog een losse delay neemt net zoveel ruimte als een DL-4 want je zit dan met bekabeling, afstand tussen de pedalen ivm in-en output en ook nog eens 2x voeding dus waar heb je t over? En weet niet welk Digitech je bedoelt maar die nieuwe met taptempo is toch volgens mij groter dan een Boss pedaal.
    Laatst gewijzigd door ateng; 1 maart 2017 om 11:06

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    En als je niet zoveel effecten gebruikt zoals alleen een delay, overdrive/distortion en een wah bijvoorbeeld dan maakt een DL-4 ook niet zoveel meer uit toch qua formaat?

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Sorry hoor maar een looper van TC of een Boss pedaal plus nog een losse delay neemt net zoveel ruimte als een DL-4 want je zit dan met bekabeling, afstand tussen de pedalen ivm in-en output en ook nog eens 2x voeding dus waar heb je t over? En weet niet welk Digitech je bedoelt maar die nieuwe met taptempo is toch volgens mij groter dan een Boss pedaal.
    Dan mag je mij eens uitleggen hoe jij je pedalen bekabeld, als twee pedalen evenveel ruimte innemen als een DL4. Als je rechte pluggen gebruikt wil ik het nog wel snappen. En waarom neemt twee keer een voedingskabeltje meer plaats in als een enkele? Ok, op je voeding, maar toch niet op je plank zelf? Dus waar heb jij het over?

    De delay waar ik het over heb is de digitech obsura. Er zit geen losse taptempo op, maar je gebruikt de zelfde schakelaar, als om hem aan te zetten. Je moet even door hebben hoe het werkt, maar dan werkt het fantastisch. En hij is toch echt firmaatje boss.
    Als je dit pedaal samen een boss formaat looper op een plankje set met een EBS patchkabeltje ertussen, eventueel een beetje offset zodat de pluggen niet naast, maar boven elkaar, komen te liggen. Wat mogelijk is op een pt-jr wat de ts bezit,
    houdt je toch echt ruimte ter waarde van een boss pedaal/TC mini pedaal over.

    Ik snap niet hoe jíj geen ruimte over houdt, dus jij mag me uitleggen hoe jij het doet en opeens die ruimte kwijt bent.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Die Obscura waar je het over hebt, heb ik sinds een maand of twee op mijn board. Het ding klinkt fantastisch: zelfs als je de time-knop verdraait, dan krijg je van die analoge pitchveranderingen. Echt vijfsterren! Oogt stoer en is erg compact. Het lijkt 4 knoppen, maar een aantal ervan zijn stacked controls.

    De taptempo staat niet standaard ingesteld: je bent dus bij de eerste aansluiting bij het inschakelen van je board afhankelijk van de time-instelling. Dat kun je handig gebruiken: een hele korte delay voor dikke volle rocksound en taptempo voor space-werk. Police of zo. Name it.



    Vier types delay incl reverse.
    Voor de freaks is ie nog true-stereo ook.
    You can't be a vet. You rock too much.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Dan mag je mij eens uitleggen hoe jij je pedalen bekabeld, als twee pedalen evenveel ruimte innemen als een DL4. Als je rechte pluggen gebruikt wil ik het nog wel snappen. En waarom neemt twee keer een voedingskabeltje meer plaats in als een enkele? Ok, op je voeding, maar toch niet op je plank zelf? Dus waar heb jij het over?

    De delay waar ik het over heb is de digitech obsura. Er zit geen losse taptempo op, maar je gebruikt de zelfde schakelaar, als om hem aan te zetten. Je moet even door hebben hoe het werkt, maar dan werkt het fantastisch. En hij is toch echt firmaatje boss.
    Als je dit pedaal samen een boss formaat looper op een plankje set met een EBS patchkabeltje ertussen, eventueel een beetje offset zodat de pluggen niet naast, maar boven elkaar, komen te liggen. Wat mogelijk is op een pt-jr wat de ts bezit,
    houdt je toch echt ruimte ter waarde van een boss pedaal/TC mini pedaal over.

    Ik snap niet hoe jíj geen ruimte over houdt, dus jij mag me uitleggen hoe jij het doet en opeens die ruimte kwijt bent.
    Waar ik het over heb is dat het qua ruimte niet zoveel uitmaakt of je nou een DL-4 of 2 losse pedalen op je pedalboard heb liggen. Met een DL-4 heb je maar 1 voeding nodig, 2 patchkables minder en je hebt meer dan 1 delaysound.
    En wat is "meer" ruimte over met 2 kleine pedaal... die paar cm?

  10. #30

    Standaard

    Maar dat is toch precies wat de ts zoekt? Een enkele delay (presets zijn dus niet nodig) en een looper. Met de obscura en een TC ditto met EBS kabeltjes ertussen heb je plaats voor (eventueel) nog een pedaal. Ik heb even aangenomen dat hij zijn voeding (een brick like) onder zijn pt-jr heeft zitten, dus die zit dan ook niet in de weg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top