Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11

    Standaard

    ik heb mijn DL-4 verkocht om de Strymon Timeline te kopen. Wel heel fijn, naar mijn mening betere sounds, natuurlijk meer presets, iets kleiner en minder onhandige voeding.
    Maar: ik krijg niet zo'n lekkere reverse sound uit de timeline als uit de DL-4. Ook de looper mis ik. Dit heb ik live vaak gebruikt met expressie pedaal voor loop level. De looper in de timeline is erg omslachtig (te bereiken) en je kan je expressie pedaal niet assignen aan het loop level.
    Dus als je veel een looper gebruikt en tap tempo nodig hebt zou ik hem niet verkopen.
    De TC is volgens mij niet handig met tap tempo.
    Je kan ook een tweedehands T-Rex Replica op de kop tikken (zag er eentje voorbij komen op muzikanten marktplaats fb pagina) en dan de TC ditto looper ernaast. Maar dat kost wel weer 2 voeding plekjes..
    hoi

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Ik zou gaan voor een losse delay met taptempo (bijvoorbeeld die nieuwe digitech) en een losse looper (TC, boss). Dan creëer je direct weer een plaatsje voor een toekomstig pedaal.
    Waarom 2 losse pedaaltjes als je nu alles in 1 hebt?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    DL-4 is inderdaad groot maar vind het echt een te gek pedaal met lekkere delaysounds... gebruik m al jaren en heb m nog steeds in mijn rack.

  4. #14

    Standaard

    Omdat het een gigantisch apparaat is. Twee kleinere pedaaltjes nemen zelfs dan nog minder plaats in.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waarom wegdoen?
    De enige plausibele reden zou ruimte besparing zijn.
    Ik benut ook niet alles van m'n gmajor maar gebruik hem al 15 jaar.
    Lekker houden dat pedaal.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeph Bekijk bericht
    Hi all,

    Ik ben tegenwoordig veel bezig met mijn pedalboard. Het is een pedalboard die ik iets langer dan vier jaar met plezier heb gebruikt, maar ik merk dat ik niet meer elk pedaal optimaal gebruik. Puur door verandering van smaak/stijl/behoefte, you know the drill.
    Zoals mijn DL4: 3 presets - te overbodig voor mij. De enige reden dat ik hem nog heb is omdat ik veel gebruik maak van de loop en 1 preset (waar de tap tempo voor mij wel van belang is).
    Ik gebruik niet alle presets + 16 delay soorten.

    Ik twijfel of ik hem, om deze redenen, moet verkopen en van het geld een wat minimalistischere delay moet aanschaffen OF hem toch houden want delay+taptempo+loop in 1 zijn er op dit moment niet veel van.

    Ik ben benieuwd wat jullie adviseren en of jullie nog goede alternatieven hebben die mijn DL4 kunnen vervangen. Bijv. Ibanez AD9, TC Electronic Flashback

    thanks
    Je gebruikt je delay nu als looper en als tap tempo delay. Dan is de AD9 die je noemt, geen alternatief. Misschien wel een leuke aanvulling - delays, zeker analoge, hebben de neiging een nogal eigen sound te hebben.

    Maar de DL4 staat bekend om de fijne looper en je komt nu niets tekort. Er wordt hier en daar Strymon geroepen maar die zijn prijzig.

    Gewoon lekker zo laten.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb de DL4 gehad. Weggedaan voor de Eventide Timefactor. Eigenlijk was de voornaamste reden om de DL4 weg te doen dat ik mijn delays in de fx loop wilde hebben, en de DL4 vind dat niet leuk.
    Dus, als je niet te weinig presets hebt, geen ruimtegebrek, en de delay niet in de fx loop nodig hebt, zou ik hem houden.

  8. #18

    Standaard

    Het punt is dus volgens mij dat de TS wél ruimtegebrek heeft? Ik kan mij dat wel voorstellen. Ik speel in een bandje in kleine kroegjes enzo. De podiums zijn erg krap, als er al een podium is en we niet gewoon in de hoek worden gedrukt. Dat betekent ook voor mij dat een zo klein mogelijk pedalboardje echt noodzaak is. Het past anders soms simpelweg niet...
    En voor het sjouwen is een klein pedalboardje ook wel handig trouwens.

    Maar goed, je zou kunnen proberen goedkoop een tc flashback (of andere delay) ofzo op de kop te tikken op marktplaats. Dan houd je je DL-4 nog even een tijdje thuis. Als na een tijdje blijkt dat de flashback toch niet voldoet verkoop je hem voor nagenoeg dezelfde prijs, en haal je de DL-4 weer uit de kast.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Het punt is dus volgens mij dat de TS wél ruimtegebrek heeft? Ik kan mij dat wel voorstellen. Ik speel in een bandje in kleine kroegjes enzo. De podiums zijn erg krap, als er al een podium is en we niet gewoon in de hoek worden gedrukt. Dat betekent ook voor mij dat een zo klein mogelijk pedalboardje echt noodzaak is. Het past anders soms simpelweg niet...
    En voor het sjouwen is een klein pedalboardje ook wel handig trouwens.

    Maar goed, je zou kunnen proberen goedkoop een tc flashback (of andere delay) ofzo op de kop te tikken op marktplaats. Dan houd je je DL-4 nog even een tijdje thuis. Als na een tijdje blijkt dat de flashback toch niet voldoet verkoop je hem voor nagenoeg dezelfde prijs, en haal je de DL-4 weer uit de kast.
    Ik heb een pedalboard van 107x54, laatst 2 gigs gehad waar ik krap een vierkante meter had. Niet zeuren, gewoon spelen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mijn board was op een gegeven moment 85x50cm (buitenmaat), en dat was in sommige gevallen beslist onpraktisch, dus ik kan me wel voorstellen dat je juist kleinere boards prefereert. Vooral als je -net als ik- 90% van de tijd met een gitaar-direct-in-versterker speelt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top