Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Line 6 DL4 delay verkopen of niet?

    Hi all,

    Ik ben tegenwoordig veel bezig met mijn pedalboard. Het is een pedalboard die ik iets langer dan vier jaar met plezier heb gebruikt, maar ik merk dat ik niet meer elk pedaal optimaal gebruik. Puur door verandering van smaak/stijl/behoefte, you know the drill.
    Zoals mijn DL4: 3 presets - te overbodig voor mij. De enige reden dat ik hem nog heb is omdat ik veel gebruik maak van de loop en 1 preset (waar de tap tempo voor mij wel van belang is).
    Ik gebruik niet alle presets + 16 delay soorten.

    Ik twijfel of ik hem, om deze redenen, moet verkopen en van het geld een wat minimalistischere delay moet aanschaffen OF hem toch houden want delay+taptempo+loop in 1 zijn er op dit moment niet veel van.

    Ik ben benieuwd wat jullie adviseren en of jullie nog goede alternatieven hebben die mijn DL4 kunnen vervangen. Bijv. Ibanez AD9, TC Electronic Flashback

    thanks
    Laatst gewijzigd door Zeph; 27 februari 2017 om 03:07
    Don't worry about the "weird guitar faces". Playing guitar without making a face is like eating food without tasting it.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Als de functies die er op zitten goed klinken, je geen functies mist en de functies die je niet gebruikt je niet storen in het gebruik van dit pedaal, zou ik deze gewoon houden. En wellicht dat je in de toekomst nog eens aan het experimenteren slaat. Dan is het leuk omdit te hebben!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Gewoon houden! Dat er 16 presets op zitten wil niet zeggen dat je ze allemaal moet gebruiken. Er zitten goede delay/echo modeler tussen en net wat je zei er zit een tapfunctie en een looper dus wat wil je nog meer van een delaypedaal.

  4. #4

    Standaard

    Als je naar een gewone flashback zou willen zou je telkens weer moeten bukken om tussen modes te switchen.
    Maar als je je delays niet zoveel gebruikt kan ik me ook wel weer voorstellen dat je liever niet zo'n groot ding op je pedalboard wilt. Tis gewoon een afweging die je zelf moet maken tussen ruimtebesparing en bedieningshandigheid, denk ik.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Als je naar een gewone flashback zou willen zou je telkens weer moeten bukken om tussen modes te switchen.
    Maar als je je delays niet zoveel gebruikt kan ik me ook wel weer voorstellen dat je liever niet zo'n groot ding op je pedalboard wilt. Tis gewoon een afweging die je zelf moet maken tussen ruimtebesparing en bedieningshandigheid, denk ik.
    Precies dit. Ik heb al niet zo'n grote pedalboard (pedaltrain classic jr), dus lijkt zo'n DL4 gezien ruimte en gebruik niet helemaal op zijn plaats. In principe zijn het 3 delay pedalen in 1.
    Mijn twijfel is of ik in plaats daarvan net zo goed "onafhankelijke" delay pedal(en) kan zetten.
    Don't worry about the "weird guitar faces". Playing guitar without making a face is like eating food without tasting it.

  6. #6

    Standaard

    Waarom niet een DIG/Brig/El Cap van Strymon, eventueel met favorite pedaal erbij? Neemt natuurlijk wel minder ruimte in en klinkt fantastisch...

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook een pedaltrain classic jr. Ik heb er een zoom ms-100bt op liggen, in combinatie met een true bypass looper kan ik elk modulatie, delay, reverb of wat voor gek effect dan ook instellen zonder dat ik hoef te bukken om dingen aan te passen. Klinkt te gek vind ik zelf, en het neemt slechts ruimte in voor 2 pedalen. Er zit zelfs een tuner op dus je zou je tuner er dan ook nog af kunnen gooien!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Je zoekt een kleinere delay met loop en tap functie?
    Als je nou eerst eens een lijstje maakt met kandidaten... of roep ik nou iet heel raars?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je zoekt een kleinere delay met loop en tap functie?
    Als je nou eerst eens een lijstje maakt met kandidaten... of roep ik nou iet heel raars?
    Nee, hij is benieuwd of hij er verstandig aan doet om zn DL-4 te verkopen, en of een pedaal zoals de TC Flashback zal voldoen voor hem als delay.

    Als je veel verschillende delays of verschillende delay instellingen gebruikt zou ik het niet doen. Maar neem mij bijvoorbeeld: ik gebruik eigenlijk nooit delay, behalve bij een nummer waarbij ik een specifieke delay gebruik voor een 'the edge' achtig stukje. 1 delaypedaaltje zou dus prima voldoen. Maar als je de hele tijd zou moeten bukken en met je handen de instellingen aanpassen wordt het niks lijkt mij. Het is dus een afweging die wij niet echt kunnen maken.

  10. #10

    Standaard

    Ik zou gaan voor een losse delay met taptempo (bijvoorbeeld die nieuwe digitech) en een losse looper (TC, boss). Dan creëer je direct weer een plaatsje voor een toekomstig pedaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top