Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    114

    Standaard Fishman NEO D Single Coli stoort

    In mijn Ibanez akoestische gitaar heb ik twee elementen in laten bouwen een k&K Pure mini en een Fishman Neo D single coil (passief). Deze zijn samen op een stereo end pin aangesloten. Hierdoor kan ik met een stereokabel elk element op een eigen kanaal van mijn Schetler akoestische gitaarversterker aansluiten. Dit is op zich voor mij een perfecte combinatie. De K&K geeft een mooi donker geluid maar mist wat hoog. De Fishman NEO D klinkt verrassend goed met ruim voldoende hoog maar kan wel wat warmte gebruiken. Door deze twee te combineren krijg je een geluid waar ik heel tevreden mee ben.

    Echter. Het Fishman NEO D element begint erg te storen als ik in de buurt van mijn versterker sta. Op zich begrijpelijk omdat er een transformator in de versterker zit die een magnetich veld produceert. Ik moet met de gitaar behoorlijk ver verwijderd zijn van de versterker wil ik hier geen last van hebben. Ik gebruik mijn schetler versterker bij optredens als monitor dus kan ik de versterker niet te ver weg plaatsen.

    Al met al is de Fishman NEO D voor mij onbruikbaar. Ik heb ook nog een Fishman Rare Earth Humbucker te liggen. Bij deze heb ik geen last van storing in de buurt van de versterker. Echter De sound van de NEO D single coil die veel goedkoper is dan de Rare Earth spreekt mij veel meer aan, vooral in combinatie met de
    K & K.

    Kortom ik baal er van dat ik de Fishman NEO D niet kan gebruiken. Het is bekend dat een single coil gevoelig is voor magnetische velden maar dat dit zo erg is dat je hem gewoon niet kunt gebruiken? Is mijn exemplaar misschien toevallig niet goed? Wie herkent dit probleem. Is dit probleem op te lossen?
    Gitaarspelen is slechts een uiting van ijdelheid, er zijn duizenden die het beter kunnen!!
    Ayers DS, Crafter T0 45, Almansa 403 CTW, Traynor TS 15, Fender Acoustasonic Junior. Squier Protone Strat, Fender Standard Strat MIM, Fender USA Vintage 70 reissue, Marshall AVT 50, Jackson JDR 94.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Geen idee of zo'n element intern 'ge-shield' is, anders kun je dat nog buitenom proberen.

    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top