Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2016
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    3

    Standaard

    Hallo Arnold, Je hebt die gitaar nu al een heel poosje dus, Heb je hem inmiddels al eens écht kunnen dateren. Ik ben o.a. benieuwd naar hoe de Neckplate er uit ziet en welk serienummer daar op staat.
    Ik heb er zelf een die er bijna precies zo uit ziet, bij mij loopt er nog een ivoorkleurige rand om de headstock en de achterkant van de hals is ook zwart. Verder is hij precies eender, zelfs de kleur van de draaiknoppen. Het serienummer op die van mij is 6080133, en zou derhalve de 133e gitaar van augustus 1960 moeten betekenen. Je kunt mij eventueel rechtstreeks mailen: nielen1954@home.nl Ik woon in Steenwijk
    Laatst gewijzigd door nielen1954; 26 december 2018 om 16:18 Reden: typefouten en aanvulling

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Uit het draadje blijkt dat Arnold zijn Samick- gitaar snel verkocht heeft omdat hij er toch niet mee overweg kon. ;-)

    Verder lijkt het mij op het eerste gezicht niet erg waarschijnlijk dat jouw gitaar dateert uit 1960 maar ik kan me vergissen natuurlijk...

  3. #23

    Standaard

    Samick is begonnen in 1958 met het bouwen van piano's en in 1965 zijn ze begonnen met het producen van gitaren onder de naam Hondo, pas in de 80er jaren verschenen de eerste gitaren met samick op de kop.
    Nielen 1954 je leest het serie nummer verkeerd, jouw gitaar is de 113e gitaar gebouwd in augustus 1986.

    http://samick.wikia.com/wiki/Serial_Numbers

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Goedkoop is duurkoop en De wens is de vader van de gedachte zijn hier duidelijk van toepassing

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ik heb die gitaar idd al bijna een jaar niet meer. Vond het een onding. Ik weet het niet exact meer maar die van mij kwam ook ergens uit de jaren 80. Wat ik nog weet van een beetje googelen toen ik hem net had, dat er wel verschillen zitten tussen de series. Als ik nu google zie ik dat de artist serie ook in de jaren 90 is gemaakt. Volgens mij was die serie uit de jaren 80 een stuk beter. Heeft die van jou een geschroefde nek?

    Edit: ja dus want je hebt het over een neckplate. Je kan in mijn bovenstaande commentaar lezen wat mijn ervaringen zijn met de gitaar.
    Edit 2: Mijn geheugen laat me in de steek zie nu in mijn eigen openingspost dat de gitaar uit 97 kwam.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 29 december 2018 om 13:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top