Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Een zanger vind ik dan weer totaal overbodig in zo'n catchy nummer. Dat beetje meer umphhh mag ook voor mij uit de hammond komen. Niet veel, maar net dat ietsje luider...
    Complimenten aan de medemuzikanten die je de ruimte voor de gitaar zo willen geven. En complimenten aan jou voor het toffe, catchy spel. Je maakt het ook allemaal niet te ingewikkeld, wat ik ook alleen maar kan toejuichen. De toevoeging van de bottleneck(?) naar het einde toe maakt het wat voller doen klinken en is voor mij zeker een meerwaarde! Kortom, ik ben fan. 🎖
    Kris

  2. #12

    Standaard

    Dank voor je reactie, Stoffel! Er zijn blijkbaar veel Hammondfans op het forum
    Op de CD staan diverse nummers waar de toetsenist meer van zich laat horen, maar dit nummer hebben we lekker compact gehouden, vandaar alleen een gitaarsolo.
    Op mijn eerste CD staat ook een hoop hammondwerk, die is te vinden op Spotify: https://play.spotify.com/album/6iDUdp56IKVpYwIcPOwIok

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik kan alleen maar zeggen dat ik onder de indruk ben en niet goed de juiste woorden kan vinden...Heerlijk!

  4. #14

    Standaard

    Nice. Heel fijn. Tikkie aan de beschaafde kant. Maar dat is zeker iets waarnaar is gestreefd.
    Ik zie Han zijn punt zeker. Maar mijn ervaring met vrienden uit de Indo- en vooral de Molukse hoek is, dat je ze altijd harder moet zetten dan ze zelf lijken te willen.

    Vaker wel dan niet zijn ze serieus te bescheiden. Deze plaats in de mix zal hem wel bevallen, is mijn gok.

    Had de teaser al langs zien komen. Nou deze. Alle reden om een beetje naast je schoenen te lopen. Wens je/jullie een feestelijk doopfeest.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #15

    Standaard

    Dank voor de vriendelijke woorden!
    Inderdaad is op 19 maart het releaseconcert in Miles, Amersfoort. Hopelijk komen er binnenkort ook recensies en boekingen, ik ben er in elk geval hard mee bezig.
    Binnenkort komen er nog wat liedjes online, spread the word zou ik zeggen!

  6. #16

    Standaard

    Het eerste woord wat in mij op kwam bij het beluisteren van dit nummer was 'keurig'. Het klinkt mij teveel sessie-matig en ik krijg niet het gevoel naar een band te luisteren. Jullie zijn allemaal goede muzikanten maar voor mij mag het iets meer schuren waardoor in dit nummer mijn interesse gewekt zal worden. Misschien mis ik toch de zang of is het iets anders... Wat je zelf zegt, over smaak valt niet te twisten maar mij pakt het niet. Veel succes gewenst!

  7. #17

    Standaard

    Dank voor je reactie, Lo.
    Jammer dat nummer je niet pakt!
    Het eerste doel van de CD is wat mij betreft om de (door mij geschreven) nummers goed te laten horen. Daarnaast heb ik jarenlang gestudeerd om 'keurig' te kunnen spelen en ook in mijn dagelijkse werkzaamheden is dat vereist. Dat het inmiddels ook lukt om geïmproviseerde solo's 'keurig' te spelen, ben ik best trots op! Laat staan om met een hele band in één dag alles erop te zetten.
    Maar goed, dit stukje geschiedenis is ter toelichting, hoe het nummer op jou overkomt is natuurlijk een andere zaak en dat is ook prima.

    Live zullen we vast als band groeien en meer tekeer gaan, hopelijk krijgen we die kans!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    Het eerste doel van de CD is wat mij betreft om de (door mij geschreven) nummers goed te laten horen. Daarnaast heb ik jarenlang gestudeerd om 'keurig' te kunnen spelen en ook in mijn dagelijkse werkzaamheden is dat vereist. Dat het inmiddels ook lukt om geïmproviseerde solo's 'keurig' te spelen, ben ik best trots op! Laat staan om met een hele band in één dag alles erop te zetten.
    Maar goed, dit stukje geschiedenis is ter toelichting, hoe het nummer op jou overkomt is natuurlijk een andere zaak en dat is ook prima.

    Live zullen we vast als band groeien en meer tekeer gaan, hopelijk krijgen we die kans!
    Dat wat je zegt over geïmproviseerde solo's uiteindelijk 'keurig' na spelen klinkt mij wel heel herkenbaar. Met mijn eigen muzikale creaties zijn nagenoeg alle solo's geïmproviseerd en eigelijk als alles opgenomen is ga je de nummers en solo's toch weer oefenen om deze dan nagenoeg perfect na te spelen. Dat ik nog speelde met mijn band heb ik dat wel op een gegeven moment los gelaten om toch weer de vrijheid en ruimte voor improvisatie toe te laten waardoor er soms betere solo's los kwamen van toen ik deze aan het opnemen was. Het ging ook wel eens mis maar gelukkig zijn daar geen opnames van haha. Maar ik begrijp je punt en live zal het een heel andere beleving zijn en worden!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dat wat je zegt over geïmproviseerde solo's uiteindelijk 'keurig' na spelen klinkt mij wel heel herkenbaar. Met mijn eigen muzikale creaties zijn nagenoeg alle solo's geïmproviseerd en eigelijk als alles opgenomen is ga je de nummers en solo's toch weer oefenen om deze dan nagenoeg perfect na te spelen.
    Ik bedoelde en schreef dat juist geimproviseerde solo's al keurig zijn. Naspelen van mijn eigen solo's doe ik niet. Ik ben nu vooral bezig om de thema's netjes te krijgen voor de cd-presentatie
    En alles uit het hoofd te leren, leuk werk!

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    Ik bedoelde en schreef dat juist geimproviseerde solo's al keurig zijn. Naspelen van mijn eigen solo's doe ik niet.
    Al mijn opgenomen solo's zijn geïmproviseerd en over het algemeen in een paar takes vaak helemaal goed? Is dat zo bijzonder dan? Ik weet dat een hoop bekende gitaristen zo werken en dan uiteindelijk voor het touren hun geïmproviseerde stukken als het waren moeten uitzoeken en nagenoeg opnieuw moeten leren spelen. Maar je speelt geen solo's na van je eigen werk zeg je? Dus live ook allemaal geïmproviseerde solo's? Dat is helemaal goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top