Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 43 van 43
  1. #41

    Standaard

    Ja, op het gevaar af lullig te doen: helemAl met Fu eens.
    Je begeeft je wel in een 'niche', dus ja....., je maakt het jezelf en je band niet echt makkelijker.

    Wat niet weg neemt. Er moet worden gedaan, wat er gedaan moet worden.
    En jij doe t dat, wat mij alleen maar heel veel bewondering (respect heet dat nu, meen ik) oplevert.

    Ik hoop dat je hiermee doorgaat en de Molukse kant iets meer ruimte geeft.
    Ik heb genoeg met indo/Molukse lui gespeeld on te weten dat je ze harder in de mix moet zetten, dan dat ze zelf willen.
    Voor de rest? Ga lekkker door. So what als het instrumentaal is???

    Wat een integere club...., iets meer fun (dat is ook al genoemd) zou geen kwaaad kunnen.....,dus:
    Je weet wat je te doen staat.
    goGoGo!!!
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Klinkt goed zeg! Toevallig beluister ik deze week mijn eerste 'gitaarliefde' Mark Knopfler wat intensiever, maar ik hoor meteen de invloed. Ook het ritme in de partij zit er duidelijk in. Hij heeft een wat donkerder geluid op zijn LP, maar goed. In het themaloopje een randje Scofield, fris! Mooi Les Paul geluid ook, houtige tone. De opmerkingen deel ik wel dat het wat netjes klinkt en vooral oogt, maar als je in opperste concentratie bent om een opname te doen dan snap ik dat goed. Drums vind ik ook een klein beetje zacht, ik hoor graag drums goed. Gedurende de hele track hoor ik wel steeds hetzelfde gitaargeluid. Bij solo's of andere frases vind ik het wel lekker om variatie te horen. Ander element, een klein effect. Dat houdt het wat spannender.

    Qua improvisatie zit ik tussen gevoel/patroonherkenning (routinegeheugen)/theoriekennis in. Theorie is een sterk voordeel zodat je 'altijd' de juiste noten pakt, maar het moet niet de remming zijn op je creativiteit. Ik merk dat ik laverend tussen die drie meestal aardig weg komen. Als je vervolgens de grote jongens beluisterd, dan kom je er achter dat je nog heel wat te leren hebt...

    Anyway, goed gedaan!
    You can't be a vet. You rock too much.

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Klinkt goed zeg! Toevallig beluister ik deze week mijn eerste 'gitaarliefde' Mark Knopfler wat intensiever, maar ik hoor meteen de invloed. Ook het ritme in de partij zit er duidelijk in. Hij heeft een wat donkerder geluid op zijn LP, maar goed. In het themaloopje een randje Scofield, fris! Mooi Les Paul geluid ook, houtige tone. De opmerkingen deel ik wel dat het wat netjes klinkt en vooral oogt, maar als je in opperste concentratie bent om een opname te doen dan snap ik dat goed. Drums vind ik ook een klein beetje zacht, ik hoor graag drums goed. Gedurende de hele track hoor ik wel steeds hetzelfde gitaargeluid. Bij solo's of andere frases vind ik het wel lekker om variatie te horen. Ander element, een klein effect. Dat houdt het wat spannender.

    Qua improvisatie zit ik tussen gevoel/patroonherkenning (routinegeheugen)/theoriekennis in. Theorie is een sterk voordeel zodat je 'altijd' de juiste noten pakt, maar het moet niet de remming zijn op je creativiteit. Ik merk dat ik laverend tussen die drie meestal aardig weg komen. Als je vervolgens de grote jongens beluisterd, dan kom je er achter dat je nog heel wat te leren hebt...

    Anyway, goed gedaan!
    Dank voor je reactie, Eboue! Met het oog op filmpjes bij een volgende release en hoe die goed aan te pakken waardeer ik je eerlijke reactie (en de reacties van andere forumleden) zeer.

    Je verhaal over patronen en theorie herken ik wel, op 't podium moet je gewoon alles los durven laten. Ik zie al die dingen maar als kwestie van vaak doen, dat wordt het vanzelf beter!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top