Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1

    Music Eerste nummer van mijn nieuwe CD staat online!

    Zoals je misschien al hebt gelezen in het Gigs-forum, komt binnenkort mijn nieuwe CD Straight Up Guitar uit.
    Bij deze het eerste hele nummer waarvan ik een filmpje ter promotie op Youtube heb gezet.
    Het is een stevig nummer met een eigenwijze melodie en een bluesy solo. Ik speel'm op m'n '78 Les Paul. Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden!
    Meer info vind je up http://www.jurgenburdorf.nl/


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaaf!
    Grooved de pan uit. Mooi gespeeld, qua timing en vibe Robben Ford en Larry Carlton achtig. Volgens mij heb je deze sound en manier van spelen van deze 2 giganten afgekeken. Erg goed gedaan.
    Welke amps/effecten heb je gebruikt? De sound nijgt erg naar Dumble, wat ik te gek vind!
    Is die 78er les Paul met mahonie body en neck? Die jaren 70 les Pauls hadden meestal een rosewood/maple nek namelijk. Erg mooie gitaar en klinkt te gek.

  3. #3

    Standaard

    Dank je Arjan!
    Eerlijk gezegd heb ik nauwelijks Carlton en Ford geluisterd, maar wel lang geleden Scofield en sowieso veel Knopfler en Lukather. Enfin, je mag uiteraard erin horen wat je erin hoort.

    De distortion is een Centaur-kloon die een vriend van me heeft gemaakt, die wordt dan gesplitst naar twee amps. De amps zijn een Fargen Townhouse 20-combootje en een Egnater mod100 met bassman-module. Beide soort van clean afgesteld. Wat precies in de mix gebruikt is weet ik niet, maar volgens mij voornamelijk een Box of Doom van de studio die op de Egnater was aangesloten.

    Ik denk dat m'n Les Paul inderdaad een maple neck met palissander toets heeft.
    70ies Les Pauls staan niet zo hoog aangeschreven geloof ik, maar zeker na een refret met frets naar mijn smaak, is het een erg fijne en goed klinkende gitaar!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Leuk! Leuke nootkeuze

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Klinkt lekker!

    Het orgel had voor mij iets harder in de mix gemogen, voor een iets voller geluid. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Eens met Arcane, die geile Hammond is bijna niet te horen en dat kan wel zoveel meerwaarde geven aan deze productie. Die moet echt harder hoor, wordt het nog beter dan het al is.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7

    Standaard

    Dank voor jullie reacties!
    Over smaak valt niet te twisten
    De CD wordt as we speak geperst..

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik heb zelf zo'n groot Hammond toonwielorgel gehad en ik weet hoe woest zo'n ding kan klinken. Het mooie is ook dat je hem altijd hoort, al zet je hem nog zo zacht in de mix. Waar een Hammond geluid uit een synth al lang vertrokken is, blijf je het toonwielorgel horen.

    Hoe hard je hem in de mix zet is idd een kwestie van smaak, maar als muzikant is het moeilijk om de juiste balans te vinden. De gitarist focust zich op de gitaar en de drummer...................juist.

    Je hebt met je gitaar de leads, de drums is goed hoorbaar, net als de bas en omdat je geen begeleidende gitaar hebt, legt de Hammond het tapijtje.

    En idd, ik vind zo'n oud orgel super, dus ik ben ook wel een beetje gebiast. Trek je er vooral weinig van aan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9

    Standaard

    Het clipje stopt best wel abrupt....Jammer dat..Originele melodie....maar een zanger wordt node gemist om het liedje net even wat meer umphhh te geven .

    Weet niet precies wat ik van moet denken verder.....ik heb het hele clipje beluisterd dus het zal me zeker bevallen hebben. Wonderlijk.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Hoe hard je hem in de mix zet is idd een kwestie van smaak, maar als muzikant is het moeilijk om de juiste balans te vinden. De gitarist focust zich op de gitaar en de drummer...................juist.

    Je hebt met je gitaar de leads, de drums is goed hoorbaar, net als de bas en omdat je geen begeleidende gitaar hebt, legt de Hammond het tapijtje.
    Er zitten weldegelijk een paar gitaaroverdubs in hoor! Die slide-partij die af en toe voorbijkomt, maar ook een meer vervormde partij.
    Gelukkig vallen ze (blijkbaar) niet heel erg op, want de live-sfeer is wel een belangrijk aspect van dit project. We hebben in één dag de basistracks (inclusief alle solo's) ingespeeld, erg tof om zo te werken. Dan weet je een beetje wat je waard bent

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music
    Het clipje stopt best wel abrupt....Jammer dat..Originele melodie....maar een zanger wordt node gemist om het liedje net even wat meer umphhh te geven .

    Weet niet precies wat ik van moet denken verder.....ik heb het hele clipje beluisterd dus het zal me zeker bevallen hebben. Wonderlijk.
    Dank voor het luisteren in elk geval! Er is op de hele CD geen zanger te bekennen, dus dat wordt dan nog wat haha. Daar moet je dan wel wat mee, en dat zoek ik dan in afwisselende nummers en vormen van nummers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top