Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Presonus AR12 mixer

  1. #1

    Standaard Presonus AR12 mixer

    Ik ben al jaren gelukkig met mijn Mackie VLZ1202 analoge mixer voor het oefenen met de band waarbij er een extra stereo audio kanaal naar mijn computer met Logic Pro gaat. Hiervoor gebruik ik een RME Babyface audio interface om direct op te nemen.

    Echter, de tijd gaat door en ik begin de wens te krijgen om naast de mixer toepassing ook meer sporen tegelijkertijd op te nemen. Ik heb me daarom eens georiënteerd in de nieuwe generatie digitale mixers en de AR12 van Presonus lijkt me eigenlijk een ideale keuze:

    http://www.presonus.com/products/StudioLive-AR12-USB

    Zijn er ervaringen met deze tafel en weet iemand of de latency acceptabel is? Zijn er goede alternatieven?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    mwa
    persoonlijk zou ik voor de adat optie gaan en zoiets aan m'n babyface plakken
    https://www.bax-shop.nl/audio-conver...5x4aAle98P8HAQ

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met deze tafel heb ik geen ervaring, wel met de Presonus StudioLive 16.4.2 en daar ook wel eens mee opgenomen. Dit ging rechtstreeks live van de tafel via Firewire naar een iMac. Tafel werkte erg prettig en snel en klinkt prima. Als je multitrack wilt opnemen zul je op de AR12 ook een computer aan moeten sluiten. Met die tafel vervang je je Mackie en je RME interface (hoeft niet natuurlijk, je kunt ook via de RME naar pc) dus een strakke oplossing. Gezien het geringe prijsverschil zou ik trouwens de AR16 kopen dan.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de tips. Mijn zorgen zijn nog wel een beetje de mogelijke latency problemen van de genoemde oplossingen tov mijn RME (<5ms).

  5. #5

    Standaard

    valt voor de berrie reuze mee
    "Sound-on-Sound magazine found 0.55ms latency at 44.1khz analog-to-ADAT for the Behringer ADA8200 which works out to about 24 samples of latency."

    https://www.gearslutz.com/board/newb...ency-help.html

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    valt voor de berrie reuze mee
    "Sound-on-Sound magazine found 0.55ms latency at 44.1khz analog-to-ADAT for the Behringer ADA8200 which works out to about 24 samples of latency."

    https://www.gearslutz.com/board/newb...ency-help.html
    Dat is inderdaad een interessante optie voor low latencies.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mij lijkt het toevoegen van een extra apparaat niet bevorderlijk voor een lage(re) latency.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mij lijkt het toevoegen van een extra apparaat niet bevorderlijk voor een lage(re) latency.
    Dat klopt maar de ADAT kanalen hebben van zichzelf kennelijk weinig latency. De ADAT optische connector zou dan naar de RME gaan waardoor er dus extra kanalen worden toegevoegd. Daarna komt dus nog de latency van de RME.

    Mijn voorkeur gaat overigens nog steeds uit naar een enkele mixer oplossing en dat heeft te maken met de extra routing en filter mogelijkheden. Ben daarom wel benieuwd wat de latency is van de Presonus USB mixers...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nou ben ik zeker geen expert, maar het lijkt mij dat wanneer je voor een 'goedkope' oplossing kiest als de AR12, je qua routing ook niet al teveel moet verwachten. Zo goed mogelijk 'kaal' multitrack opnemen en daarna bewerken in een DAW met plugins lijkt me het handigst. Presonus geeft geen latency cijfers, uiteindelijk is de pc waar je het op gaat aansluiten behoorlijk bepalend daarin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top