Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Misschien ben ik nu iets duidelijker...
    Nee want de JCM800 die ik gebruikte bij een sessie klonk warm en punchie dan de JCM800 van een jongen die ik ken en die klonk vrij schel en ongedefinieerd in het laag. Dus hoe een JCM800 klinkt is afhankelijk van hoe een gitarist het heeft afgesteld snap je dus hoe jouw JCM klinkt is dus een persoonlijke kwestie.

    Maar goed een setje JJ buizen zou ik dus laten liggen als je voor een hoog en bijterig sound zoekt.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk dat die JJ eindbuizen prima kunnen. Met voorversterkerbuizen bereik je meer. Die kleuren veel meer. Eindbuizen zorgen echt niet in dergelijke mate voor meer hoog en/of bite. Er zit echt wel verschil in eindbuizen, dat bestrijd ik ook niet, maar niet dat wat er hier aan toegedicht wordt. Althans, niet zoveel. De één is wat gearticuleerder, andere compressie, misschien wat meer punch, dat soort dingen. Kleuring doen je voorversterkerbuizen in veel grotere mate.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Maar als ik toch nieuwe eindbuizen moet kopen en ik heb wat te kiezen.......

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Tuurlijk, snap ik. Maar desalniettemin zul je met eindbuizen niet heel erg je geluid kunnen kleuren. Dat doen echt de voorversterkerbuizen. Icm hoe de versterker opgebouwd is natuurlijk, maar da's logisch.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Toch heb ik de ervaring dat alle kleine beetjes kunnen helpen en dat een miniem verschil toch grote impact kan hebben op mijn tevredenheid met sound en reactie op mijn spel...

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Je hoort het niet echt maar je voelt het wel tijdens je spel.... als je begrijpt wat ik bedoel..

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Absoluut. Maar daarom zou je zomaar ineens wel op die JJ's kunnen uitkomen. Het is echt de combinatie, niet alleen de eindbuizen. Ik zou ze niet zonder meer uitsluiten.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Met buizenkeuze kun je finetunen, maar mijn ervaring is dat het type speaker de grootste invloed heeft op het resultaat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Wil ze wel even voor je inbranden op 800+V. Binnenkort dan toch.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Met andere eindbuizen zal je versterker geen ander versterker worden maar het zal je wel helpen om je versterker die schel klinkt wat warmer te laten klinken. In mijn Laney VH100R zaten er eerst 6L6 buizen in en die vond ik vergeleken met JJ EL34 levenloos en recht klinken. Helemaal toen ik er E34L er in gooide want toen kreeg het meer laag en dat irritante hoog was weg.
    Laatst gewijzigd door ateng; 26 februari 2017 om 21:30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top