Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard Eindbuizen voor Egnater Tweaker 15 head.

    Sinds kort heb ik een leuk topje op de kop getikt voor weinig. Een Egnater Tweaker 15 head.
    Ik heb het idee dat de eindbuizen aan hun eind zijn. Er zitten nu Sovtek 5881WXT buizen in. Dit zijn volgens www 6L6GC buizen. Ik lees dat deze een warme, ronde sound geven. Nu houd ik meer van de JCM800 sound en die is niet echt warm en rond....
    Ik heb ook gelezen dat deze amp voorzien kan worden door 6V6, 6L6, EL34, KT66, KT77 en 6550 buizen.
    Ik heb geprobeerd om er een beetje wegwijs in te worden maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Ik ben nu geneigd om voor de EL34's te gaan omdat die vaak in de 800's gebruikt worden.
    Graag hoor ik jullie gedachtes!!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik heb een paar TAD EL34's in m'n Tweaker 15W combo zitten en ik vind het indrukwekkend geluid voor zo'n kleine amp.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Krijg je er zo'n Britse 800 sound uit?

    Ik lees over die Sovteks dat ze niet zo "harmonisch" en "muzikaal" zijn. Kan iemand dat tegenspreken of beamen?

    Doe ik er (naar verwachting) goed aan om voor de EL34's te gaan?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb Sovteks in m'n plexi's zitten. Die klinken als uhhhh plexi's. Volgens mij zijn er nog maar een paar fabrikanten, maar wel een heleboel merken. 't Is net waspoeder!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb Sovteks in m'n plexi's zitten. Die klinken als uhhhh plexi's. Volgens mij zijn er nog maar een paar fabrikanten, maar wel een heleboel merken. 't Is net waspoeder!
    Precies, maar de ene geeft wel net iets meer kleur dan de andere. Je moet er een beetje mee experimenteren. De ene amp klinkt fantastisch met Chinese buizen, de andere slikt liever Russisch spul.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Het gaat mij niet zo zeer over het merk dan wel het type buis...
    6L6? 6V6? KT66? 6550? EL34? Enz.
    Die hebben allemaal toch een ander karakter?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Sorry maar je krijgt geen JCM800 sound door andere buizen er in te gooien hoor
    Het kan inderdaad je sound bepalen door andere type/merk buizen in te gooien maar de karakter van een Egnater zal daardoor ook niet veranderen. Ene buis klink ronder en warmer en een ander heeft meer tophoog en punchier dus tis wat je zoekt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Nee, dat snap ik. Maar omdat ik van de 800 sound hou zal ik niet naar warm en rond zoeken maar meer naar toehoor en punchier...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik gebruik exact dezelfde Egnater amp met het bijbehorende cabinet. Het geluidsverschil tussen een Marshall en deze Egnater is dermate groot dat je daar met het vervangen van de buizen geen Marshall sound zult creeeren. Ik vind m zelf eerder richting een Fender gaan. Ook de british optie vind ik bij lange na niet op een Marshall lijken (terwijl dat wel t idee er achter is).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Op Fender clean zetten en een Marshall-in-a-box er voor... een Rockett Animal of zo.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top