Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Zadels floyd rose beschikbaarheid benelux

    Een paar webshops afgeschuimd, maar ik zoek dus een zwarte zadel voor de e-snaren (nr2). Tone-factory heeft ze niet, emma-music.com staat ze opgelijst maar niet in voorraad en kan ze ook niet bestellen daardoor.

    Op ebay zijn het enkel amerikaanse leveranciers...

    Iemand? Ergens?

    Dank!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    http://www.ebay.de/itm/1-FLOYD-ROSE-...uo3Jf_7uM_kdNw

    Maar begrijp ik het goed dat je een zadel gesloopt hebt?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Of (duurder dan de link van Erik) deze: http://www.voxhumanawebstore.nl/scha...e-e-black.html

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    http://www.ebay.de/itm/1-FLOYD-ROSE-...uo3Jf_7uM_kdNw

    Maar begrijp ik het goed dat je een zadel gesloopt hebt?
    Haha neen dat niet, maar mijn hoge e-snaar is ongelofelijk als een sitar aan het klinken, ik heb al wat tips opgezocht en wat afregelwerk gedaan om het te proberen elimineren maar blijft aanhouden. Ik ga eerst eens nog een een bronze veer toestand kopen om de schroeven van de zadels omhoog te houden, maar ik was ook al eens aan het kijken voor in het slechtste geval.

    Dank voor de link!

    D3nnis
    Of (duurder dan de link van Erik) deze: http://www.voxhumanawebstore.nl/scha...e-e-black.html
    Dank voor de link!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als je de lange schroef aan de achterkant, waar je je snaren mee vastzet, eruit draait, kun je de vinger van de veerplaat wat omhoog buigen. Verder zou ik even kijken of het zadeltje wel de grondplaat goed raakt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Als je even een fotootje plaats van het zadel kan ik even kijken of ik de juiste heb. Ik heb een hele zooi losse shit van (licensed) Floyd Roosjes.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als je de lange schroef aan de achterkant, waar je je snaren mee vastzet, eruit draait, kun je de vinger van de veerplaat wat omhoog buigen. Verder zou ik even kijken of het zadeltje wel de grondplaat goed raakt.
    Ja! Het veerplaatje....naar dat woord was ik op zoek. De vinger van mijn veerplaat van mijn hoge e-snaar is inderdaad wat plat gebogen omdat de blok ooit op de body heeft gerust. De Floyd Rose ligt nu uiteengedraaid en dit weekend op verplaatsing maar mijn vingers jeuken om dat volgende week te gaan proberen om die vinger omhoog te buigen.


    Als je even een fotootje plaats van het zadel kan ik even kijken of ik de juiste heb. Ik heb een hele zooi losse shit van (licensed) Floyd Roosjes.
    Kan nog niet direct een foto nemen wegens op verplaatsing maar ik weet wel dat het om een Schaller gaat en dat het #2 is. Zal zeker ook een foto nemen als ik er ben.
    Uit webshop:
    Laatst gewijzigd door Stratkerel; 25 februari 2017 om 09:37

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Ik heb even gekeken tussen mijn onderdelen. Ik heb zadels genoeg maar ze zien er niet helemaal hetzelfde uit. Vermoedelijk gaat het wel passen maar je ziet verschil: bij jouw zadel zit de schuine kant aan de onderkant ( daar waar je de locking-schroef indraait ), bij die van mij aan de bovenkant. Mijn zadel is voorzien van 2 kleine stelschroefjes voor de hoogte en bij die van jouw niet.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Mijn zadel is voorzien van 2 kleine stelschroefjes voor de hoogte en bij die van jouw niet.
    Vooral door dit laatste lijkt het zadel van jou wellicht niet te passen denk ik, neen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    25 maart: Vintage Veenendaal.. altijd wel een aantal aanbieders van (gebruikte) onderdelen… zal toch ook wel Floyd Rose spul tussen te vinden zijn??? maak er een feestdag van….
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top