Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door USofguitar Bekijk bericht
    Zonder pretentie, geloof ik in de kwaliteit van mijn muziek (ik vind het als een éérste album toch sterker dan meeste van veel van de grootste rock bands van tegenwoordig: Green Day, Foo Fighters, My Chemical Romance, The Used...)
    Ik vind dit toch wel een boude bewering hoor. Uiteraard is het jouw persoonlijke mening, en die is net zo geldig als die van een willekeurig ander iemand. Maar ik vind bijv de eerste Foo Fighters wel even wat anders qua songs. Ja de mix rammelt (is dan ook wel 20 jaar geleden, door letterlijk één persoon gedaan), maar verder nauwelijks trucjes, no frills, maar wel ijzersterke songs.

    Dat gezegd hebbende, je hebt een mooi album afgeleverd, wees er trots op! Heb je hem een beetje naar reviewers gestuurd enzo?

  2. #12

    Standaard

    Er is blijkbaar in Nederland niet zoiets als je droom leven. Je mag als pro-muzikant les geven of jezelf hoereren aan andere bandjes. Dat laatste zie ik ook veel met enkele pro muzikanten die ik ken. Ze mogen in dienst van spelen en hun eigen creatieve kwaliteiten kunnen ze eigelijk niet echt kwijt of daar is gewoon geen tijd voor. Het is best ruk gesteld in Nederland voor nog onbekend en nieuw talent maar als we eerlijk zijn dan mogen we van dit kleine landje ook niet veel meer verwachten. Als DJ maak je tegenwoordig misschien nog meer kans dan als hardwerkende rock muzikant. Soms is het niet anders maar probeer toch je dromen na te jagen, je hebt een goed product in handen en je hebt talent, het ontbreekt aan financiën en tijd maar misschien moet je het ook nog wat meer tijd geven? Wel een herkenbaar verhaal zo als ik de laatste jaren tegen de muziek scene in Nederland aan kijk, ik ben geen pro speler en zal dat ook niet worden. Mijn droom is nagenoeg onbemind eigen werk blijven maken tot dat ik er spreekwoordelijk dood bij neer val. Misschien even tragisch maar wel mijn eigen droom en werkelijkheid.

  3. #13

    Standaard

    Niks tragisch aan Lo. Het is prachtig.
    En voor mij heel herkenbaar.
    Hou ik van rammelmuziek en heb ik mij daardoor beperkt ontwikkeld?
    Zit ik aan de max van mijn kunnen en is rammelmuziek het resultaat?
    Geen hond die het weet.
    En eerlijk gezegd, zolang ik iedere dag met een domme grijns uit mijn muziekhok kom, zal het me een rotzorg zijn.

    Los hiervan kan ik soms een grote bewondering hebben voor mensen die het anders aanpakken.
    maar heb ik die ambities? Neuh, no way.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat een verhaal!
    Dit herken ik bij bijna alle professionele muzikanten helaas.
    Er moet brood op de plank dus jou enige 2 opties zijn fulltime als sessie gitarist aan de slag. Zorgen dat je in het popwereldje binnenkomt en kan touren met bekende artiesten.
    2e optie als beroepsgitarist is lesgeven fulltime. Heb je wel een stabiel inkomen als je bij een muziekschool in loondienst gaat.
    3e optie.... ander vak leren in het bedrijfsleven.... en muziek als hobby doen.
    True! Ik doe het al jaren lang.

    Het is meestaal een combinatie van al die opties. Want zelf full time sessie gitarist is moelijk. In Nederlands zijn er maar een paar die nog dat kunnen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En wat ga je verder met Rouge United doen nu de zangeres ermee stopt? Ga je de boel nog weer opstarten of is het einde verhaal. Lijkt mij lastig een zangeres te vinden van dat niveau die in dienst van jou nummers wil staan.
    Als ik vrijgezel was geweest en geen gezin had gehad was ik graag als gitarist in je band gekomen😉

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En wat ga je verder met Rouge United doen nu de zangeres ermee stopt? Ga je de boel nog weer opstarten of is het einde verhaal. Lijkt mij lastig een zangeres te vinden van dat niveau die in dienst van jou nummers wil staan.
    Als ik vrijgezel was geweest en geen gezin had gehad was ik graag als gitarist in je band gekomen��
    Ik zie juist kansen voor RU. Nou net die zangeres is wat mij tegenstaat in deze muziek. Ja...ik hoor ook dat ze een goeie stem heeft maar ik vind haar stem niet fijn om te horen ( soort van 13 in een dozijn) en is de reden waarom ik de liedjes moeilijk tot het einde kan luisteren. Zal een kwestie van smaak zijn. De muziek is al zo goed als af en een nieuwe zangeres met een meer spannende stem zal geen kwaad doen. Just my two cents.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik zie juist kansen voor RU. Nou net die zangeres is wat mij tegenstaat in deze muziek. Ja...ik hoor ook dat ze een goeie stem heeft maar ik vind haar stem niet fijn om te horen ( soort van 13 in een dozijn) en is de reden waarom ik de liedjes moeilijk tot het einde kan luisteren. Zal een kwestie van smaak zijn. De muziek is al zo goed als af en een nieuwe zangeres met een meer spannende stem zal geen kwaad doen. Just my two cents.
    Heb je een punt maar na een tweede keer luisteren valt mij op dat deze stijl muziek simpelweg gedateerd is. Het zit goed in elkaar maar ik hoor o.a duidelijk Extreme invloeden en dan heb je het over muziek uit de 90's. Begrijp me niet verkeerd, het zit prima in elkaar en ik doe het niet na, Extreme ook niet overigens, maar deze stijl muziek is zeker in Nederland niet geliefd. In Japan zou het goed werken en in Amerika misschien ook wel hoewel de concurrentie daar nog veel groter is. Het is niet vernieuwend en eigen genoeg en dat is de handicap imho van veel geschoolde muzikanten. Technisch prima in orde maar het ontbreekt aan authenticiteit. Dat kun je niet leren en moet je ook niet willen :-) Voorbeelden genoeg van muzikanten/bands met ongeschoolde muzikanten die de wereld op zijn kop hebben gezet!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Heb je een punt maar na een tweede keer luisteren valt mij op dat deze stijl muziek simpelweg gedateerd is. Het zit goed in elkaar maar ik hoor o.a duidelijk Extreme invloeden en dan heb je het over muziek uit de 90's. Begrijp me niet verkeerd, het zit prima in elkaar en ik doe het niet na, Extreme ook niet overigens, maar deze stijl muziek is zeker in Nederland niet geliefd. In Japan zou het goed werken en in Amerika misschien ook wel hoewel de concurrentie daar nog veel groter is. Het is niet vernieuwend en eigen genoeg en dat is de handicap imho van veel geschoolde muzikanten. Technisch prima in orde maar het ontbreekt aan authenticiteit. Dat kun je niet leren en moet je ook niet willen :-) Voorbeelden genoeg van muzikanten/bands met ongeschoolde muzikanten die de wereld op zijn kop hebben gezet!
    Ook jij hebt hier een punt. Dit maakt het niet makkelijker Voor Ulrich!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ook jij hebt hier een punt. Dit maakt het niet makkelijker Voor Ulrich!
    Slechts mijn ongezouten mening, maar uiteindelijk moet Ulrich doen waar hij zich goed bij voelt. Maar uitgaande van zijn honger naar commercieël succes en er mogelijk van te kunnen leven zul je tegenwoordig dus direct succes moeten hebben of vroegtijdig ten onder gaan, er lijkt wel geen middenweg te zijn voor groei, geduld en uiteindelijk misschien toch het succes. Of laat dit helemaal los met daarnaast andere werkzaamheden maar leef wel jouw droom met je band in je vrije tijd, ik zou daar voor tekenen :-) Hij gaf al aan het project verder op de plank te leggen, en de zangeres is al weg, dat de kaarten al opnieuw geschud zijn. Wel jammer, ik had ze graag een keer live gezien!

  10. #20

    Standaard

    De bedoeling van dit eerste album was zeker een soorte van back to basics: zang, 2 gitaren, bas en drums... goede liedjes, en lekker hard spelen. Al die nummers zijn dan ook lekker voor live en vooral festivals.

    Misschien is er bij de volgende album wat meer elektronisch, misschien wordt de volgende album opgenomen met een andere zangeres die een totaal andere geluid aan de band zal geven, of misschien is er geen volgende album... haha Wiet weet? Ik nog niet.

    Eigenlijk gaat het voor mij niet over fashion. Ik bedoel, het is mijn rol niet om iedereen te bevallen. Dat kan ook niet. En ik laat ook anderen mijn stijl definieren. Ik speel hoe ik speel.
    Verder ziet men genoeg stijlen uit de jaren 50/60/70... terug in het licht. Neo retro designs ook. Eigenlijk gaat het voor mij vooral over muziek, energie en emoties. Eingelijk was dit het idee voor dit album. Gewoon een band en goede liejdes.

    Van de rest kan ik maar mezelf zijn, en mijn best geven. Dat is ook toch de bedoeling in dit leven. (mijn 2 cents filosofie)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top