Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik speelde toen over die studiotone in een band met 15 man inclusief blazers. Had er zelfs uit nood een 212 kast vsn koch aangehangen en hij kwam gewoon qua volume met die 20 watt niet mee. Wel had ik meer spreiding maar niet genoeg definitie en prik door de bandmix. Iets waar bijna alle Koch amps last van hebben, behalve die powertone die ik had.
    Die Cube zou een superkeuze zijn als je veelzijdig wilt zijn, en zeker als backup amp prima. Die Katana vind ik vooral goeie strakke high gain sounds hebben.
    Dat gillerige en 'kotsende/gorgelende clean' heb ik juist ervaren bij een Powertone II, die op papier een zeer ideale amp voor me leek, maar ik ben die dag (12 sept. 2007) de winkel uitgegaan met m'n Engl Invader 100...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Ik ben toch nog een filmpje tegen gekomen van deze versterker en hier klinkt ie 100 keer beter dan op de openingsfilmpjes:


  3. #13

    Standaard

    Zal aan mij liggen, maar ik vind het nog steeds een beetje kil klinkende amp. Teveel mids (ofzo)

    Cube streelt meer mijn gehoor

    https://youtu.be/XMP0uDfLzg8




    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die cube 80gx klinkt het beste ja. Minder schel, meer warmte maar net als alle cubes een beetje nasaal neuzig klankje wat je er niet uit draait.

  5. #15

    Standaard

    Heb de Katana 100 een week in huis gehad. Door de enorme hype op een aantal forums (350 pagina's op gearpage) was ik toch wel nieuwsgierig geworden. Maar inderdaad, enorm schel, heel weinig laag en goedkoop klinkende effecten. De high gain sounds gaan nog wel (maar ook schel zonder veel body). Vwb het clean is het een speelgoed combootje vergeleken met bv mijn Cube 80 (over de vergelijking met mijn andere amps maar te zwijgen).
    Vraag blijft: hoe kan het dat dit her en der zo'n enorme hype geworden is. Snap het ff niet.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hs0504 Bekijk bericht
    Heb de Katana 100 een week in huis gehad. Door de enorme hype op een aantal forums (350 pagina's op gearpage) was ik toch wel nieuwsgierig geworden. Maar inderdaad, enorm schel, heel weinig laag en goedkoop klinkende effecten. De high gain sounds gaan nog wel (maar ook schel zonder veel body). Vwb het clean is het een speelgoed combootje vergeleken met bv mijn Cube 80 (over de vergelijking met mijn andere amps maar te zwijgen).
    Vraag blijft: hoe kan het dat dit her en der zo'n enorme hype geworden is. Snap het ff niet.
    Ik snap dat ook niet. Ik vind het ook een schel en karakterloos ding.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goeie marketing en boss leunt op hun goeie reputatie wat pedaaltjes betreft. En met name hun chorussen en delays vind ik toch echt wel prima.
    Die amps zijn eigenlijk allemaal mislukt en dat is verklaarbaar als je de soundclips beluistert.
    Blackstar vind ik qua transistor amp met effecten met de id core serie nog het beste klinken.
    De id core 260, 212 schijnt echt een geweldig ding te zijn.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Erg mooie amp vind ik:

    https://youtu.be/qDJxsc23PIU

  9. #19

    Standaard

    Overigens zelf 2 weken terug de Katana 100 head met mijn eigen cab met v30 bij de Bax in Adam geprobeerd. Klinkt allemaal een beetje vlak maar dat heb je natuurlijk al snel tegen over een buizen amp. Heb 'm dus laten staan. Tevens toen de EVH LBXII getest. Geluid is vele malen levendiger en ruimtelijker. Helaas komt het blauwe kanaal niet in de buurt van het blauwe kanaal op de LBX of laat staan de 50 of 100 watter. De LBXII dus ook laten staan. Met een tevreden wat ik thuis heb staan gevoel en nog volle beurs weer huiswaards gekeerd.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  10. #20

    Standaard

    Ik ben juist heel blij met de Katana 100. Maar goed, dit is dan ook mijn eerste versterker. Dus weinig vergelijkingsmateriaal. Maar binnen deze prijsklasse kon ik niks ontdekken dat beter klonk in de muziekwinkel. Had eerst een Fender Mustang GT40 gekocht. Maar die heb ik na een week teruggebracht. Beviel me totaal niet (qua sound... de features waren wel top). Leek alsof er een handdoek overheen ligt. Dichtgeslibte sound.

    Ik ben op zich wel geïnteresseerd om een kleine/mini buizen amp te kopen, voor erbij. Soort van woonkamer modelletje. Iemand suggesties? (vooral niet te duur. Denk aan max 100 euro. Tweedehands mag ook).
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top