Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Zijn er al mensen met eigen BOSS Katana ervaringen?

    Omdat veel collega's zeer lovend zijn op buitenlandse flora vroeg ik me af of er al NL-ers zijn die hun ervaring willen delen.
    Of het positief of negatief is maakt niet uit. Gewoon nieuwsgierig naar EIGEN ERVARINGEN van mensen.

    Ben tzt zelf voornemens de KATANA HEAD eens goed aan de tand te gaan voelen.



    Laatst gewijzigd door herrieman; 22 februari 2017 om 21:20
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik heb hem geprobeerd in de winkel. Na een paar minuten wist ik het wel: een karakterloos ding met een irritant hoog wat ik er niet uit kon krijgen. Niets voor mij dus.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klinkt als een heel veelzijdige versterker.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Klinkt als een heel veelzijdige versterker.
    .............

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik heb hem geprobeerd in de winkel. Na een paar minuten wist ik het wel: een karakterloos ding met een irritant hoog wat ik er niet uit kon krijgen. Niets voor mij dus.
    Ik vind hem in dat filmpje best goed klinken. De meeste modelling amps klinken prima in high gain settings. Waar ze imo de mist mee ingaan zijn low en medium gain sounds. Dan zit er iets stijfs, een niet vloeiend karakter in het geluid wat je niet weg krijgt.
    Wel grappig dat je die katana irritant hoog vond klinken, terwijl je zelf een koch studio tone hebt. Die vond ik live op vol volume heel gillerig, schril worden. Zal vast door de el84 eindtrap komen. Heb hem mede daarom weggedaan. Ook omdat het clean volume begon te kotsen en te vervormen. Jammer was verder best een handzaam ding.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik heb hem geprobeerd in de winkel. Na een paar minuten wist ik het wel: een karakterloos ding met een irritant hoog wat ik er niet uit kon krijgen. Niets voor mij dus.
    Exact mijn ervaring.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  7. #7

    Standaard

    Dankie Dankie

    Ik heb ook zo mijn twijfels maar ondertussen zijn een aantal grote buiszinnige kurksnuivers om....
    Niet dat dat wat zegt natuurlijk
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  8. #8

    Standaard

    Als je de keuze hebt tussen een Katana 50 of een Cube 80GX .............. zou ik de Cube kiezen. No brainer. Kan ook zijn omdat ik het niet zo op die high-gain sounds heb.


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik vind hem in dat filmpje best goed klinken. De meeste modelling amps klinken prima in high gain settings. Waar ze imo de mist mee ingaan zijn low en medium gain sounds. Dan zit er iets stijfs, een niet vloeiend karakter in het geluid wat je niet weg krijgt.
    Wel grappig dat je die katana irritant hoog vond klinken, terwijl je zelf een koch studio tone hebt. Die vond ik live op vol volume heel gillerig, schril worden. Zal vast door de el84 eindtrap komen. Heb hem mede daarom weggedaan. Ook omdat het clean volume begon te kotsen en te vervormen. Jammer was verder best een handzaam ding.
    Maar ja, wij hebben ook een totaal verschillende smaak qua versterkers! Je bent trouwens wel de eerste van wie ik hoor dat de StudioTone op vol volume gillerig en schril vond worden. Dat is mijn ervaring juist niet.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik speelde toen over die studiotone in een band met 15 man inclusief blazers. Had er zelfs uit nood een 212 kast vsn koch aangehangen en hij kwam gewoon qua volume met die 20 watt niet mee. Wel had ik meer spreiding maar niet genoeg definitie en prik door de bandmix. Iets waar bijna alle Koch amps last van hebben, behalve die powertone die ik had.
    Die Cube zou een superkeuze zijn als je veelzijdig wilt zijn, en zeker als backup amp prima. Die Katana vind ik vooral goeie strakke high gain sounds hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top