Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Of een engl metalmaster terug te schroeven van 20 naar 1 watt:

    https://m.thomann.de/nl/engl_metalma...4utxoCNc7w_wcB

    Toppertjes die Engls. Al is het smaakgebonden. Ik vind ze geweldig.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Het is me duidelijk dat het meeste effect kennelijk uit de versterker komt.
    De blackstar kost tegen de 500 , dan heb ik natuurlijk nog mooi wat speling voor iets anders.Een gitaar krukje bijvoorbeeld
    Of een paar effecten.En misschien wel een holly body gitaar gewoon voor de lol.
    Al wil ik wel eerst het juiste geluid hebben.De rest is er dan maar bij.
    Een grotere versterker is op zich geen punt ik heb wel de ruimte, en ik woon vrijstaand.
    En mijn vrouw moet ook nog wel eens s'avonds werken
    Nu nog mijn pupers iets vaker de deur uit sturen
    Natuurlijk is geld wel belangrijk, maar ik heb een hobby wat ik 4 a 5 uur per week beoefen.
    Naar mijn idee mag dit plezier ook wel iets kosten.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij speelde die Hetfield altijd op Boogies en ik gok met grafische eq in de bekende V.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    DenDenatured t een beetje zonde is om een grotere amp te kopen voor de sound als je iets in een band gaat spelen. Zelf weten uiteraard, ben my guest, maar just my 2c. Ik zou kiezen voor een okay combootje met send/return en zo vlak mogelijke frequency response, en dan een goede multi fx, kun je ook nog eens heel portable met hoofdtelefoon spelen, als je toch gaat spelen in een oefenruimte met PA, of zelfs optreden en rechtsreeks de PA in, of rechtstreeks de pc in voor op te nemen. Heb je ook gelijk alle effecten voor solo's, intro's, outro's en gekke buien.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Een Vintage Modern klinkt gewoon shite thuis op laag volume, en zoals Vulv zegt, bepaald geen metalbak. Shite klinken meer zware buizenamps thuis, maar zeker de VM. Dan is ie qua metal territory beter af met een JVM of genoemde Engl met ingebouwde attenuator maar dat is wel een flinke mep van zijn budget.

    De kleine Blackstar zou een optie zijn, maar beperkt je wel in evt latere band-aspiraties. Andere optie (die dan ook echt geen drol kost en waar je zelfs in een bandje ff mee vooruit kunt) een jawel (vloeken in de kerk) transistor zoals een Randall RH100/RH150 met een 2x12 cab. Die klinken op laag volume al gruwelijk lomp met bakken gain, hebben zowel een vintage en en modern scheurkanaal, en je houdt een enorme bak geld over.

    Vrijstaand wonen is fijn om hard te kunnen spelen. Voor de buren, niet voor vrouw en kids. Is in de laatste gevallen toch ook fijn als je op laag volume ook een dikke sound wilt hebben, en daarvoor niet afhankelijk bent van de afwezigheid van huisgenoten...

    Dan hou je dus nog een bak geld over voor een RG oid met een Floyd, (SA is prima ding overigens), pedalen, weekendje weg met het gezin.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 24 februari 2017 om 08:41

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Blackstar ht-5 (r!) lijkt me idd een aanrader hier. Idee: neem de head + 1x12 cab. De cab kan je dan later evt hergebruiken met een andere (krachtigere) head in een band.
    Zelf kocht ik enkele jaren geleden een setje met de ht5-rh + 2 zo een cabs. Klinkt meesterlijk voor thuis!

    De cabs hebben ook apart gediend met andere tops. Ondertss heb ik een mesa boogie 1x12 voor mijn mark v:25, en dat klinkt nog wel wat beter maar mijn ht5 set doe ik niet weg. Super voor op mijn oefen-zolder.

    Als je 2dehans gaat: oppassen dat je niet de oude ht5 koopt (zonder reverb). Die heeft in de combo maar een 10 speaker zitten.

    En omdat je het toch de mening van je vrouw hebt: het ht-5 setje bij mij was de enige gitaar aankoop waarop mijn vrouw reageerde met "wauw" toen ze hem voor het eerst hoorde :-)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Welke versterker heb je nu?

    Misschien word je al heel blij van een goed pedaaltje....
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 24 februari 2017 om 09:55
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Een peavey 258 en 2 distortion pedalen 1 zelfbouw (klinkt goed) en 1 ultra drive van mooer, en een vortex van tc electronic.
    Daarnaast nog een roland cube versterker, deze kan op batterijen en gebruik ik in de zomer om buiten te spelen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Voor diegene die 2 maand niet hebben kunnen slapen, omdat ze niet wisten wat ik zou aanschaffen.
    Het is de Ibanez IL15 geworden.
    Ik heb hem nog niet zo lang maar tot nu toe bevalt hij me goed.
    Ik was even bang dat hij te hard zou gaan als oefen versterker.
    Maar het geluid is ook bij lager volume nog mooi crunchi.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catab Bekijk bericht
    Voor diegene die 2 maand niet hebben kunnen slapen, omdat ze niet wisten wat ik zou aanschaffen.
    Het is de Ibanez IL15 geworden.
    Ik heb hem nog niet zo lang maar tot nu toe bevalt hij me goed.
    Ik was even bang dat hij te hard zou gaan als oefen versterker.
    Maar het geluid is ook bij lager volume nog mooi crunchi.
    Goed om de follow-up te horen.
    Mocht je nou nog steeds vinden dat je dat typische Master of Puppets geluid niet helemaal haalt, terwijl je versterker misschien wel voldoende gain ervoor heeft; gooi dan een grafisch EQ pedaaltje (bijv. de Boss GE-7 of MXR 10band EQ) in de FX-Loop.
    Scoop er wat mids uit, en wat hoog en laag erbij, dan kom je een heel eind.

    Ik heb zo diverse versterkers die van zichzelf meer 'middy' zijn dan een Mesa Mark met V-EQ aan (laatste is belangrijk, want een Mesa Mark ZONDER z'n graphic EQ aan in een V stand is zo middy en nasaal als wat!) op die manier veel meer Metallica-achtig laten klinken.
    Lukt niet met elke amp, hij moet sowieso wel high gain zijn én strak klinken van zichzelf. Met een 5150 of een Engl gaat dat dus makkelijker mee dan de gemiddelde Orange, even generaliserend gesproken.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top