Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard een nieuw setje voor metal

    Nu ik een paar jaar speel is het na mijn idee tijd voor iets nieuws.
    Ik bezit nu een ibanez sa en een simpele versterker.
    Ben zelf tevreden over deze gitaar.
    Alleen ik kan niet het typische metal geluid krijgen.
    Denk aan master of puppets metallica.
    Gewoon het metal geluid is er niet.
    Kortom wat aanschaffen een Ibanez rg met buizenversterker?
    Of beter een actieve LTD met een ander soort versterker?
    Of kijken naar een prs om iets universeler te zijn?
    Kortom wat is een mooie metal set waarmee je ook rock kunt spelen, maar vooral metal.
    ik verkoop mijn andere gitaar niet dus voor rustiger muziek hou ik deze.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Op die SA kun je prima metal spelen, dus een nieuwe gitaar hoef je niet te kopen. En dat is mooi, want dat betekent dat je het geld waarvoor je een RG had willen kopen nu kunt bijleggen om een goede versterker te kopen. Ik kan je honderden goede versterkers opnoemen, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen metal liefhebber ben. De ideale metal versterker kan van alles zijn, maar ik laat het aan de metalheads onder ons om je daarin te adviseren.

    Een pedaaltje kan je helpen om een typisch metal geluidje neer te zetten. Vaak zijn dat redelijk goedkope opties om tot je geluid te komen. En toch, ondanks het feit dat ik zelf geen metalhead ben, kan ik je nu al vertellen dat je beter al je geld kunt zetten op de juiste versterker. Een pedaaltje kan dan helpen voor wat extra 'punch', of 'oomph'. Maar laat je niet verleiden tot de aanschaf van een typisch metal pedaaltje, zoals de Boss MT-2. Dit pedaal heeft absoluut bestaansrecht. Ik ben er zelfs gek op. Maar ik gebruik 'm als booster, met de dist(ortion)-knop op nul, waardoor het ding heel goed in te zetten is voor veel doeleinden en muziekstijlen. Maar als je hem koopt met het idee dat je er een metal geluid mee krijgt......, ja, in je uppie op de slaapkamer. Stap je in een bandje dan kom je met zo'n ding van een koude kermis thuis. Je klinkt als een jampot vol zoemende bijen. En nu noemde ik de Boss MT-2, ook omdat dit het bekendste en meest vervloekte, edoch tevens vrijwel het meest verkochte pedaaltje is. Echter, voor vrijwel al die metal pedaaltjes geldt in meer of mindere mate hetzelfde.
    Kijk, ik schreef al dat ik geen metal liefhebber ben, maar ik ben ook niet helemaal achterlijk en ik weet heus wel waar ik over praat.
    Ik wil je graag adviseren over de betere versterkers die in het metalen wereldje met grote regelmaat worden gebruikt, waarbij ik je er tussen neus en schaamlippen door ook nog wel even wil wijzen op het feit dat in de praktijk de mate van oversturing minder overdreven is dan je in eerste instantie zou veronderstellen, maar dat zijn allemaal versterkers met een prijskaartje waar jij met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet heel erg vrolijk van zal worden. En dan heb ik het nog niet eens over de speakers, want in het segment waar ik aan denk heb je het bijna per definitie over een losse top i.c.m. een 2x12", of een 4x12" speakerkast. Tsja, ik ben een jongen van de oude stempel.

    Maar er zijn vast zat goedkopere alternatieven die ik niet ken, omdat ik er niet in geïnteresseerd ben. Zo weet ik dat veel van de hedendaagse metaalvreters die in drop C, of drop B spelen zijn overgegaan op transistor (!!!!), omdat die dingen strakker zouden klinken in het laag. Ergo, voor dit advies moet een metalhead opstaan, want wat je ook van plan bent, het is i.m.o. het best als je meteen voor iets goeds gaat. En dan bedoel ik dus een goede versterker die past bij wat jij wilt. De gitaar heb je al. Die RG gaat je niet helpen. En voor 5 tientjes koop je een leuke booster om je signaal wat op te krikken (handig voor solo's), maar die heb je nu óók niet nodig. Focus op de juiste versterker.

    1 - Geef even aan wat je budget is (en je hebt echt geen andere gitaar nodig, tenzij het brandhout is natuurlijk)
    2 - Ben je een slaapkamergitarist of speel je in een band?
    3 - Speel je in de standaard stemming (ik neem aan van wel)?

    Als je bovenstaande drie punten even kan verduidelijken, dan zijn er hier vast een stel metal freaks die je verder kunnen helpen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Hallo budget is wat mij betreft 1500 euro ,maar mijn vrouw vind 500 genoeg , dus het word 1000 euro
    Ik speel thuis we hebben nog een kamer over, misschien later dat ik in een band ga maar heb geen echte aspiraties daar in.
    Ik speel de helft van de nummers met een lagere stemming.
    Pedaaltjes heb ik, maar daar red ik het bij lange na niet mee.
    En mijn gitaar is zeker geen brandhout koste mij 2 jaar geleden ongeveer 500 euro en speelt gewoon fijn.
    Dus het zal waarschijnlijk een andere versterker worden.
    Een combo of top met speakerkast?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Blackstar ht5 pakken. Mooi metal ampje. Jij blij, vrouw blij😉
    En je houdt geldt over voor pedaaltjes.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Master of puppets he...
    Het gekke is dat je als je op internet kijkt, dit blijkbaar de sound is van een mesa boogie mk2.
    Nou ken ik de mk2 niet, maar de mk3 wel, en ik associeer de master of puppets sound meer met een marshall dan met deze boogie vreemd genoeg.
    Daarom: Marshall JVM?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik denk dat de jvm overkill is voor de ts, aangezien hij geen band plannen heeft. Wel de veelzijdigste marshall die ik ken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Qua vermogen inderdaad overkill, maar voor deze sounds heb ik liever een 2x12 dan 1x12.
    En je kunt maar vast op de toekomst voorbereid zijn ;-)

    Ik ben zelf halfweg jaren 90 begonnen met gitaar proberen te spelen, en toen had je JCM 900's. Daardoor heb ik een hekel aan Marshalls gekregen, en de DSL en TSL jcm2000 vond ik al niet veel beter.
    Maar die JVM's vind ik écht hele lekkere amps (ook op redelijk beschaafde volumes).

    Maar je hebt wel een punt Arjan; het budget is dan ook meteen wel op.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ja, die JVM is wel lekker. Wel heel veel mogelijkheden en knoppen en zo. De Marshall VM (Vintage Modern) vond ik ook lekker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Die Vintage Modern is meer iets voor mij. Wat mij betreft een van de beste versterkers die Marshall ooit heeft gebouwd. Maar het is niet bepaald een metal versterker.

    Gezien het feit dat catab toch meer een thuisgitarist is en waarschijnlijk ook blijft, vind ik die Blackstar ht5 van arjanb01 helemaal geen gek idee. Het is i.i.g. een versterkertje die ik even zou testen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top