Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37

Discussie: Lak-test-projectje

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Jij bent toch ook nog voorzitter van de lakhaatclub?
    Klopt, stichtend voorzitter, al bijna 10 jaar. nog steeds met volle overtuiging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk wel tof om te doen. Deze eerste poging kan je natuurlijk niet goed noemen, maar mits enkele pogingen zal dat wel beteren.
    Mijn volgende vraag aan de spuiters onder jullie: kan je met een pistool als het onderstaande of iets van rond deze prijs een fatsoenlijk resultaat halen? Of blijf ik dan beter bij de spuitbussen? Ik heb al een redelijke compressor met vochtafdrijver...
    https://www.bol.com/nl/p/hvlp-aflakp...56&itm_role=in
    Mss is het al meteen duidelijk dat ik hier totaal geen verstand van heb... 
    met pistool spuiten kan, maar het is een heel gedoe: eerst uitvogelen welke lak, hoeveel verdunner, hoeveelheid, leren werken met de druk, afstelling compressor, afstelling pistool... achteraf telkens alles uitwassen enz... en dan zwijg ik nog over kleurenmengen. Eens je alle materiaal en kennis hebt, is het wel de moeite maar dat duurt wel even

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je hebt gelijk barno. Als ik in de winkel zo'n gitaar uit bamië zie van €150 valt me op dat die wel heel strak gespoten en gepolijst zijn. Wat doet zo'n fabriek dan goed zou je je afvragen
    dik gespoten lak en indrustriële polijstmachines doen al veel

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk wel tof om te doen. Deze eerste poging kan je natuurlijk niet goed noemen, maar mits enkele pogingen zal dat wel beteren.
    Mijn volgende vraag aan de spuiters onder jullie: kan je met een pistool als het onderstaande of iets van rond deze prijs een fatsoenlijk resultaat halen? Of blijf ik dan beter bij de spuitbussen? Ik heb al een redelijke compressor met vochtafdrijver...
    https://www.bol.com/nl/p/hvlp-aflakp...56&itm_role=in
    Mss is het al meteen duidelijk dat ik hier totaal geen verstand van heb... 😜
    Ik denk dat het merk ook een beetje de kwaliteit bepaalt en dat wordt niet vermeld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je hebt gelijk barno. Als ik in de winkel zo'n gitaar uit bamië zie van €150 valt me op dat die wel heel strak gespoten en gepolijst zijn. Wat doet zo'n fabriek dan goed zou je je afvragen
    In ieder filmpje wat ik ooit over gitaarfabrieken heb gezien polijsten ze machinaal.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb eens lak gespoten met zon elektrieke wagnerspuit en dat was best te doen.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb eens lak gespoten met zon elektrieke wagnerspuit en dat was best te doen.
    Heb er ook eentje, zo'n gele met onder beker. Werkt prima. Wel altijd meteen goed schoonmaken en een waas thinner spuiten uit dat ding na afloop. Schoonmaken moet meteen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk wel tof om te doen. Deze eerste poging kan je natuurlijk niet goed noemen, maar mits enkele pogingen zal dat wel beteren.
    Mijn volgende vraag aan de spuiters onder jullie: kan je met een pistool als het onderstaande of iets van rond deze prijs een fatsoenlijk resultaat halen? Of blijf ik dan beter bij de spuitbussen? Ik heb al een redelijke compressor met vochtafdrijver...
    https://www.bol.com/nl/p/hvlp-aflakp...56&itm_role=in
    Mss is het al meteen duidelijk dat ik hier totaal geen verstand van heb... 😜
    spuitpistool lijkt leuk maar dat is nog maar de vraag. je kunt de laklagen niet bijster dik aanbrengen; "dun is de mode". dus per laag verbruik je niet zo heel veel lak. tussen de laklagen moet het even drogen. Bedenk even hoe veel (weinig) lak je per 'beurt' in die spuitbeker doet en in principe moet je het complete spuitpistool iedere keer (na iedere 'spuitbeurt') schoonmaken. Een spuitbus hou je even op z'n kop om het spuitmondje door te blazen. een spuitpistool lijkt mij eigenlijk alleen maar handig wanneer je meerdere gitaren tegelijk wilt spuiten (in dezelfde kleur...) .
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Eigenlijk vind ik de 2 k lak methode nog het makkelijkst. Paar dikke lagen spuiten. Die drogen heel snel chemisch want er moet geen oplosmiddel verdampen. Daarna schuur je dat helemaal glad en dan nog een paar dunne lagen daaroverheen. Maakt ook niet uit wat voor lak. Als het uitgehard is kan je er zelfs alkyd overheen zette.

  7. #37

    Standaard

    Heb je wat namen of tips om die Ral kleur gasten op marktplasts te vinden? Mijn dank grenst aan het ongelofelijke.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top