Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Discussie: Lak-test-projectje

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Lak-test-projectje

    In voorbereiding van de eerste houtwerken ben ik al eens bezig met een lak-test-projectje.
    Als dit goed uitdraait ben ik van plan om zelf eens een solid body te maken.
    Ooit mss wel eens een hals ook. Als ik die mooie bouwprojecten hier zie krijg ik daar spontaan ook zin in...
    Eerst m'n Japanese Squier ontdaan van z'n mdf-body (ja, echt mdf!) Daar is toch niks aan verloren als dit projectje niet zou lukken.

    De zwarte lak eraf gehaald met een verfbrander.

    Dit tot op de witte grondlaag (lijkt wel spuitplamuur) en dan netjes opgeslist. Ik heb wel niet elk deukje/krasje eruit geschuurd of dicht geplamuurd. Leek me op dit punt niet persé nodig.

    ... en (3, correctie...) 4 lagen kleurlak er op gezet van het type 'ik denk dat het nitro-cellullose lak is maar ik weet het niet zeker', nl die goedkope graffitibazaar (montana black) in 'winegum'kleurtje.

    Ondertussen zitten er ook al een 5-tal dunne lagen clearcoat (acryl van motip) op. Tussen elke laag lichtjes nat geschuurd met korrel 600... nu enkele weken met rust laten. Tot hiertoe ziet het er veelbelovend uit! (Toch voor zo'n eerste keer en met gebruik van spuitbussen)

    Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn..!
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 21 februari 2017 om 08:41
    Kris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top